Award ticket boeken: eerste poging

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Alias, 24 jun 2015.

  1. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    M’n eerste schreden heb ik op het Award-boeken-pad gezet maar nog niet geboekt.
    Vanaf vandaag t/m eind juli ben ik vrij, ik heb de intentie kennissen/vrienden/familie te gaan opzoeken in Indonesië, Hong Kong en Singapore en begin waarschijnlijk in HK. Ik heb 110K AA miles en 150K LM miles en voordat ze vervallen lijkt het me goed om ze te gebruiken waar ik ze voor gekocht heb.

    Ik was eerst van plan om met TG in F vanaf FRA via BKK naar HKG te vliegen maar dat is niet gelukt. Morgen vliegt men niet en/of zit vol. Vanaf vrijdag kan het weer. TG vliegt ook van CDG; ik kan naar CDG met de trein (+/- € 152) of vliegen KLM. Met miles kost het 20.00 of rond de € 350. Wat is wijsheid? Ik heb geen status bij KLM. Of ik de retourvlucht CDG AMS ga gebruiken is nu nog onbekend.
    Zijn er mensen die deze route, maatschappij en klasse gevlogen hebben? Is het voor herhaling vatbaar gebleken?

    Later deze week kan ik met CX van LHR naar HKG in F kan vliegen maar hoe weet ik dat het geen oud product is zoals Thom had op z’n vlucht FRA HKG?
    In Expert Flyer zijn vier stoelen in F gemarkeerd met een P (= Premium), wat houdt Premium in?
    Wat mij opvalt is dat wanneer ik op de BA-webpagina de route ingeef AMS HKG – waarbij de CX-vlucht vertrekt vanaf LHR – er geen F beschikbaar is; voer ik LHR HKG in dan is op dezelfde vlucht F wel beschikbaar.
    Stel ik wil deze vlucht boeken en bel AA: zeg ik dan dat ik een Award ticket wil boeken AMS LHR HKG met CX in F, stoel 2K alstublieft dank u wel of geef ik alleen LHR HKG door?

    Wat mij opvalt aan LifeMiles – althans op de route die ik wil vliegen – is dat F dun gezaaid is. Naast FRA HKG, FRA SIN of FRA CKG, heb ik ook gezocht BRU, CDG, DUS en MUC; als er al beschikbaarheid is in F dan is dit alleen met TG. Houden naast LH en SQ ook andere maatschappijen F voor hunzelf?
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2015
  2. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik kan naar CDG met de trein (+/- € 152) of vliegen KLM. Met miles kost het 20.00 of rond de € 350. Wat is wijsheid? Ik heb geen status bij KLM. Of ik de retourvlucht CDG AMS ga gebruiken is nu nog onbekend.
    Zijn er mensen die deze route, maatschappij en klasse gevlogen hebben? Is het voor herhaling vatbaar gebleken?
    - 20.000 miles voor AMS-CDG is belachelijk veel, pak de trein en maak voor die miles een mooie reis elders

    Later deze week kan ik met CX van LHR naar HKG in F kan vliegen maar hoe weet ik dat het geen oud product is zoals Thom had op z’n vlucht FRA HKG?
    - Ga naar cx.com en doe alsof je het ticket gaat boeken, dan zie je het toesteltype dat gepland staat. Of google het vluchtnummer en kijk welke toestellen ze ingezet hebben op die route de afgelopen tijd, kijk vervolgens op Seatguru oid voor de configuratie

    Wat mij opvalt is dat wanneer ik op de BA-webpagina de route ingeef AMS HKG – waarbij de CX-vlucht vertrekt vanaf LHR – er geen F beschikbaar is; voer ik LHR HKG in dan is op dezelfde vlucht F wel beschikbaar.
    - Tussen AMS en LHR is geen F, alleen Y en business.

    Stel ik wil deze vlucht boeken en bel AA: zeg ik dan dat ik een Award ticket wil boeken AMS LHR HKG met CX in F, stoel 2K alstublieft dank u wel of geef ik alleen LHR HKG door?
    - Als je in A'dam wilt opstappen en het net zoveel miles kost.....

    Wat mij opvalt aan LifeMiles – althans op de route die ik wil vliegen – is dat F dun gezaaid is. Naast FRA HKG, FRA SIN of FRA CKG, heb ik ook gezocht BRU, CDG, DUS en MUC; als er al beschikbaarheid is in F dan is dit alleen met TG. Houden naast LH en SQ ook andere maatschappijen F voor hunzelf?
    - JA
     

Deel Deze Pagina