Award boeken met Dividend Miles

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Alias, 15 mrt 2015.

  1. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Zoals in de email van US Airways van vrijdag 13 maart 2015 valt te lezen alsmede de berichtgeving op een aantal websites van veelvliegers is de integratie van Aadvantage en Dividend Miles aanstaande. Vorig jaar heb ik 100.000 DM gekocht en voel er niets voor dat deze AA worden, de tijd begint nu dus echt te dringen om een award ticket te boeken. Een aantal dingen heb ik al op een rijtje gezet:

    Regio: Azië.
    Landen: Hong Kong, (Indonesië), Singapore, Taiwan (reisvolgorde staat nog niet vast).
    Vertrekperiode: eind september, begin oktober 2015.
    Reisduur: +/- 6 weken. Als ik 8 weken mag wegblijven dan neem ik dit in overweging
    Reisklasse: First.
    Vertrekpunt: Nederland, België, Duitsland.

    Opmerkingen
    Er bestaat een kans dat de punten niet toereikend zijn, deze kan ik bijkopen lijkt mij.
    Vertrekpunt is nog onduidelijk, dit hangt van de luchtvaartmaatschappij waarmee ik de reis aanvang; biedt men First aan vanaf ieder vertrekpunt of is deze land/luchthaven gebonden.

    Met de punten die heb zou ik zoveel vliegmaatschappijen als mogelijk in deze reis willen stoppen om ze te ervaren, hun lounges en de andere bijkomende zaken. Wat betreft de oneworld aangesloten luchtvaartmaatschappijen (zie PDF) zou ik willen vliegen met CX, JL, (QR) en QF. BA hoeft niet vanwege de hoge bijkomende kosten en bij QR kan je vaak voor een schappelijke prijs in Business vliegen. Dit geldt in mindere mate ook voor BA.

    En dan komen de vragen waar ik niet zo gauw antwoord op heb/weet te vinden.
    Wat ik voor ogen heb is dit mogelijk? Op één award ticket 3, 4 landen in +/- 6 weken bezoeken waarbij ik in elke land anderhalve week/2 weken verblijf en dan weer verder trek. Als ik de US Dividend Miles membership guide erop nasla krijg ik de indruk dat dit niet kan. Een stopover of een open jaw zou wel kunnen. Vijf segmenten per richting schijnt mogelijk te zijn. Hoe gek mag je't maken?
    Waar kan ik het beste naar award tickets zoeken? Geniet het gebruik maken van Award Nexus, Expert Flyer of KVS de voorkeur boven het gebruik van de website van de luchtvaartmaatschappij?
    Hoever vooruit kan ik een Award ticket boeken?


    Wanneer er mensen op dit forum zijn die hier ervaring hebben met het boeken van awards en mij de juiste richting kunnen opsturen, graag.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2015
  2. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Als je F wil vliegen kan je Belgie & Nederland vergeten, hoewel je natuurlijk vanuit BRU of AMS naar LHR en dan naar MXP, FRA, DUS,... kan vliegen.
    Sweet spot is Japan voor 100K, je hebt dan ook behoorlijk wat mogelijkheden voor een stop ergens in de buurt (HKG,TPE,ICN,...)
    Voor 110K kan je verder tot bvb Indonesie (via Japan bvb). Ook niet slecht is met QF vanuit London, je kan regelmatig een zitje op hun A380 in F vinden naar DXB. Misschien kan je proberen zo een stop (24h) te maken in Australie om zo naar Japan te vliegen = long shot, mocht dat lukken zit je lekker lang in de A380. Anders kan je enkel weg uit DXB via Doha richting Azie als ik me niet vergis. Je kan normaal ook vanuit Japan met JL in F naar Jakarta (New Sky Suite! mmm :) Is de enige die F aanbied binnen Azie dacht ik.
    BA website is vrij goed, maar geeft niet alle vluchten, dus best ook op AA checken. Award Nexus is best handig, je krijgt extra gratis punten om te zoeken als je je FlyerTalk handle opgeeft. Je kan 330 dagen vooruit boeken.

    Dat is het voorlopig zo'n beetje.
     
    TheoS vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina