Autohuur Italie: Wat is de beste strategie?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door JustinCase, 6 jul 2017.

  1. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Heb al redelijk wat ervaring met auto's huren op alle grote continenten, maar nu lukt het me niet om voor een weekje redelijk dichtbij in Italie wat te huren. Zoek al vele weken!

    We gaan met het gezinnetje 8 dagen naar Italië, en heb daar een auto nodig om wat rond te toeren. Vaak kom ik wel wat deals tegen en dan is het even afwachten wat de beste is, maar nu kom ik er niet uit. Alle prijzen zijn nagenoeg hetzelfde en redelijk hoog. Verzekeringen zijn duur (11e pd), en zelfs van de gerenommeerde maatschappijen zijn de recensies echt waardeloos (scam dit, fraude dat).
    Om te vergelijken gebruik ik Holidaycars en Rentalcars, heb ook nog even op Amex travel gekeken, maar die bieden geen additionele verzekering (behalve in hun platinum product)

    Via mijn bank kan ik voor weinig een MC Goldcard nemen, alleen die heeft ook "maar" 500euro dekking voor het eigen risico. Terwijl het eigen risico op een klein autootje (Fiat500, Polo, Fiesta) al 1200 tot 2000 euro is :eek:

    Wie heeft er slimmigheden voor een redelijk geprijsd autootje? of als het veel kost, dan in ieder geval zoveel mogelijk miles naar binnen te tikken! (vond op IF ook de Avios deal met 18,9k miles voor 3 dagen autohuur twv 8 tientjes) .
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    De opmerkingen over scams schrikken mij niet heel snel af. Vaak moet je gewoon opletten, goed je contract lezen en je realiseren dat de verhuurmaatschappijen, net als luchtvaartmaatschappijen, veel geld proberen te verdienen met 'ancillary revenue'. Denk aan aanvullende verzekeringen, navigatiesystemen, fast track bij de verhuurbalie, extra bestuurders en brandstof.
    Tip: Betaal altijd met je creditcard, zodat je ongeautoriseerde charges van de huurmaatschappij kunt betwisten.
     
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Car Del Mar misschien? En via Flying Blue naar Avis?

    Add: via de website van Flying Blue krijg je nu 5000 FB miles extra als je langer dan 7 dagen boekt..
     
  4. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Thanks Arjan. Wel ooit eens gehoord van Car Del Mar, maar nog nooit bezocht (dacht dat het een verhuurder was ipv een tussenpersoon).

    Ik kom nu een beetje bij de prijzen die ik er voor over heb. Met name de verzekering een stuk goedkoper dan bij de 2 bovenstaande sites.

    Zal nog even naar Avis & FB kijken.
     
  5. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    In dit soort landen huur ik meestal via sunnycars. Daar zit een all in verzekering bij, hangt van land en plaats af waar je uiteindelijk de auto op moet halen, maar die is iig volledig verzekerd. Je krijgt er alleen weinig miles voor, 500 bij Airberlin.
     
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Dank voor de tip over Sunnycars, maar ze zijn bijna 2x zo door als Car del Mar. ik heb nog even gecheckt of ik de periode niet voor 1 maand geselecteerd had. :rolleyes:
    Inderdaad wel volledige verzekering. Maar ruiten en banden zijn wat mij betreft een risico dat je niet bij hoeft te verzekeren.
    Lekke band kost 120e (100 band, 20 omleggen en balanceren) en ruit is een hele kleine kans.
     
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dat dacht ik dus ook in spanje laatst.. Ik heb toen helaas wel een lekke band gehad en had een uitgebreide verzekering. Ik mocht mn auto omruilen omdat ze er een thuiskomertje onder hadden geschroefd...
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  8. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Als ik een auto huur sluit ik de verzekering altijd seperaat af bij Allianz.
    Daar kan je voor € 5,50 p.d. een Eigen Risico Verzekering Autohuur afsluiten dit is Vrijwel altijd voordeliger dan bij de verhuurmaatschappij.
     
    lloydje33, FlyingFonz en JustinCase vinden dit leuk.
  9. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Huurde ook altijd via Sunny Cars. Prima service. Maar Car del Mar is veelal stukken goedkoper. Ik ging ook altijd voor de all-in, maar de laatste twee keer niet, scheelde echt veel.
    Terwijl ik in NL toch echt wel de all risk er voor over heb..
    Merkte dan ook wel dat ik bewuster reed en zelfs dat heb je niet in de hand als een ander veroorzaker is, of bijv steenslag.
     
  10. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    In Italië huur ik een auto van plaatselijke bedrijf uit Sicilië, mijn persoonlijke ervaring is, goedkoop, betrouwbaar en all in zonder risico. Alleen in gebieden Brindisi heb je te maken met landelijk regeling €200 euro voor diefstal, andere gebieden in Italië niet.
    Ze zijn te vinden op de meeste airport.

    Elders is EU huur ik ook via ANWB Sunnycar.... paar weken geleden nog in Frankrijk gedaan... een aanrader.

    Voor mij iig nooit, niet meer Avis en Hertz.....
     
  11. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    @chawa bedoel je Sicily by Car (rental group), die staan op mijn shortlist.

    Vooralsnog denk ik de verzekering apart via Allianz te doen, goede tip!
    ER is overal zeer hoog, en ik wil een relaxte vakantie hebben. Kan best een beetje ER betalen met de kleine kans dat er iets fout gaat. Maar je wil niet 1.800 euro lichter zijn met een kleine deuk of kras terwijl en discussie hebben terwijl je een vliegtuig wil halen. En vervolgens met een slecht gevoel de kist in gaat omdat het duurste aan je vakantie de ER van je auto was.
     
  12. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ja die bedoel ik Sicily by car S.P.A.
    Maar ik heb voor Italië nooi vooraf online gedaan... als je alleen bent is ook makkelijk... ik ga terplaatse naar het hokje(meestal geen balie te noemen) van die verhuurder en vraag ik welke ze op dat moment beschikbaar hebben.

    Je hebt in Italië nog die goedkoper is dan Sicily by car S P A verhuurbedrijf, weet alleen de naam niet meer.... omdat die zo goedkoop en alleen terplaatse mogelijk is vraag die wel een reservering op je cc €1100
    (Klein auto €40 voor 6 dagen huren).
     
  13. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Even een update!

    Na lang zoeken uiteindelijk voor Sicily by Car gekozen in de EDMR boekingsclasse ( handig dat je kan zien wat voor type/soort auto je krijgt ipv de niets zeggende plaatjes).

    206 euro, wil ik boeken na even het nieuws te kijken -> 218 euro. VPN aangezet en in Privacy mode weer 206. Komt precies uit op de 250 (inc verzekeringen) die ik in gedachte had.
    2 dagen later kijken ik in de ochtend, is diezelfde auto 190. Cancellen (tot 48u van te voren gratis) en nieuwe boeken. We zijn immers schrale Hollanders.
    Kijk ik net weer: Hey Thrifty doet dezelfde boekingsclasse ( en ook redelijk goede reviews tov Goldcar e.d.) voor 137e voor 8 dagen. Daar gaan we weer :) Boeken en andere cancelen.

    Nu eens kijken of ik straks net even wat groters kan krijgen voor dan de Economy classe (EDMR). :)

    Valt me op dat zo 4 weken van te voren de prijzen hard schommelen. Daarvoor waren ze hoog voor vergelijkbaar vervoer (275e ex verzekeringen, hence my topic here!)
     
    fundivers vindt dit leuk.
  14. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    And here we go again!

    Kijk net even; Andere supplier met vergelijkbare recensies is een stuk goedkoper (we zijn 2 weken voor vertrekdatum).
    Zitten nu op 123 euro voor 8 dagen in de CXMR klasse ( Compact Special). Toch handig een wat grote auto met zijn 4en als het weinig scheelt :)
     
  15. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Datapoint voor wie geïnteresseerd is!

    Kijk zojuist toevallig weer even op de site, en vond de 123 euro deal al een giller. Staat die er nu voor 84 euro op! Zelfde Compact boekingklassen :eek: Zelfde website, zelfde verhuurder.... daar gaan we weer :rolleyes:
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Als de trend zich doorzet dan krijg je geld toe op de dag van vertrek. ;)
     
  17. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Zei ik ook al tegen mijn vriendin!

    Zo terug kijkend toen ik het topic begon; Ben ik van verbijstering gegaan hoe duur het was, naar hoe goedkoop het is.
    10,50 per dag voor een Seat Leon van een AutoEurope deelneming.
     
  18. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ook hier voor een weekje op Sicilië. Deze week was dezelfde auto bij Avis ineens 60% van de prijs die ik een week of wat geleden gereserveerd had. Goed dat ik een flexibele rate genomen had, dus afbestellen en opnieuw bestellen :)
     
    fundivers vindt dit leuk.
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ga morgen ook nog maar eens checken voor m'n aankomende trip in de VS.
     
    fundivers vindt dit leuk.
  20. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Hoe selecteer ik de flexibele rate bij Avis? Wij in september een weekje naar Zuid-Frankrijk. Moet ik reserveren en als ik hem bij avis weer goedkoper vindt, annuleren en opnieuw boeken? zonder kosten?
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2017

Deel Deze Pagina