AUH-MCT + MCT airport

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Ties, 12 dec 2016.

  1. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Vorige week met KLM van AUH naar MCT gevlogen voor een weekend in WBC.

    AUH airport:
    Vergeleken met de Etihad Business Class lounge is de Al Dhabi lounge matig, maar men is vriendelijk en er is genoeg keuze aan drankjes en voldoende zitplaatsen.

    KL449 (A330): Boarden ging niet op volgorde maar wel vlot. Hoorde overigens voor het eerst best aardige muziek tijdens het boarden (is dit nieuw?)
    Toch luxe om voor 45min voorin te zitten. Service was goed en attent.

    MCT airport: zowel de luchthaven (heeft wat weg van BAH / KWI), als de Plaza premium lounge zijn in mijn ogen slecht. Ik merkte dat het vooral erg koud was overal. Het aanbod in de lounge is matig en er waren denk ik 3 huilende babies wat het verblijf niet echt aantrekkelijk maakt.

    KL450 (787-9): Hier wel voorrang voor C passagiers en Skyteam Elite Plus bij het boarden (als eerste in de bus). Drankje/nootje/kaasje/huisje, zelfde goeie service en gastvrijheid.

    Heb helaas geen foto's genomen door de champagne...
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Thanks voor je verslag! Ik ga over een paar weken ook naar MCT via AUH, maar met EY. Heb inderdaad niet veel positiefs over deze luchthaven gehoord.
     
  3. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Klopt. Ik ben ook niet echt te spreken over Muscat airport. Sowieso...ben gold (bijna platinum) bij AB...en dat ze nog altijd liggen te pielen over lounge toegang (boeking bij AB, uitgevoerd door EY)...ik weet dat 't officieel geen oneworld is...maar toch...
     

Deel Deze Pagina