ATL-AMS OW op miles

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Woody, 15 aug 2016.

  1. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Hallo,

    Ik zit enorm te puzzelen voor een vlucht van ATL naar AMS op 22 of 23 Okt en ik hoop dat iemand me kan helpen met iets creatiefs.
    Ik heb voldoende miles bij de 3 grote allianties voor een premium cabin ticket, maar kan niets zinnigs vinden in de milessaver categorie.

    Ik heb nu een BA first class ticket on hold via PHL-LHR, nadeel is dat er nog bijna 500 USD aan tax neergelegd moet worden en dat de PHL-LHR wel een erg kort stukje is om wat van de first class service mee te maken, zeker gezien de vertrektijd van 10PM.

    Een aardig alternatief is met TK via IST, maar dan kan ik alleen op 21 Okt weg als ik een reistijd onder de 20 uur wil. Dit ligt privé nogal lastig.

    Met Skyteam zie ik geen enkele stoel open op 1 van deze 2 dagen.

    Weet iemand nog methodes om verder te kijken? Ik heb nu de award boeking tools gebruikt van United, AA, BA, KLM en Delta en rond gekeken op Experflyer. Ik zou eventueel eerst nog een stukje terug kunnen vliegen naar Houston of ergens in Canada bijvoorbeeld.

    Groeten en bedankt,
    Woody
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    AA heeft de milessavers inderdaad zo goed als dichtgezet, evenals upgrades.

    Ik kwam wel het volgende tegen op 22-10-16. Wel erg lange layover.

    woody.PNG

    Laatste stukje vanaf LHR zal ook vast nog wel ergens een stoeltje beschikbaar zijn (desnoods in Y). Je mag maximaal drie segmenten op een FB Award dacht ik, dus dan zou dit moeten lukken. Neem aan dat je een stuk minder kwijt zult zijn aan taxen in dit geval.
     
    Woody vindt dit leuk.
  3. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de hulp! Ik ga wel even bellen om te kijken of ik dit kan reserveren.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  4. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Na gebeld te hebben had de KLM medewerker me aangeraden om tot London te boeken via de website en dan terug te bellen om het ticket te verlengen naar Amsterdam.
    Zo gezegd zo gedaan, bij het terug bellen wisten ze alleen van niets en gaven ze me aan dat dit geen geldige route is. Ik kan een los KLM ticket terug naar huis boeken voor 88 euro, maar bij vertraging ben je dan de pineut en kan je een full fare last minute prijs betalen, geen geweldige optie dus.
    Ik heb het hele ticket maar weer gecanceled, en ga nog even verder zoeken.
     
  5. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    De miles is het probleem niet echt, KLM tickets beginnen vanaf 88 euro. Het probleem is meer dat als ik vertraging heb en de aansluiting mis, ik dan ter plekke een full fare ticket kan kopen en dat kan behoorlijk oplopen vanaf LHR.

    Ik zie ook nog een alternatief met TK naar DUS, met de trein ben je dan in 2 uur in AMS. Het enige wat jammer is dat de overstap in IST maar 1:20 duurt en voor zover ik begrepen heb heeft TK een van de gaafste lounges van Europa. Heeft iemand ervaring met TK in J?
     
  6. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb toch maar Turkish geboekt, staan behoorlijk goed aangeschreven op gebied van catering en lounge, ben erg benieuwd!
     
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ze hebben de lounge recent een zeer dubieuze naam gegeven zoals een nationalistische dictatuur betaamt. Gelukkig schenken ze nog wel een fijne bubbel terwijl wijnboeren al weggepest worden.
     
    Woody vindt dit leuk.
  8. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Zo hypocriet zijn ze dan ook wel weer daar. Ze weten heus wel dat als ze stoppen met dat soort versnaperingen ze direct een stuk minder interessant worden.
     
    Woody vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina