Apollo stapt in bij Flying Blue

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Jair, 27 okt 2023.

  1. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    "Air France-KLM krijgt dankzij een deal met investeerder Apollo zeker 1,3 miljard euro extra tot zijn beschikking. Voor het geld mag het Amerikaanse Apollo het loyaliteitsprogramma Flying Blue deels uitbaten. Air France-KLM zegt dat er voor de gebruikers van het programma niks verandert.", aldus Luchtvaartnieuws.

    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...t-13-miljard-op-met-deel-loyaliteitsprogramma

    Ik kan de impact hiervan niet goed inschatten, maar gevoelsmatig lijkt me dit voor de leden niet direct goed nieuws. Wat vinden we hiervan?
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Als iemand 1,3 miljard neertelt voor een database, dan kan dat voor degenen die in die database staan niets goeds betekenen.

    Ipv gewaardeerde klant ben je opeens het product geworden.
     
    michiel1 en arjen05 vinden dit leuk.
  3. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Het gekke (vind ik) van deze deal is dus dat de klanten-database eigendom blijft van AF/KL. Apollo krijgt alleen geld (fixed fee) voor het uitgeven en verkopen van miles
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik ben benieuwd, het lijkt me een beetje teveel geld om daarna een fixed fee te krijgen voor uitgeven en verkopen van miles. Om zouden er zoveel mensen zijn die miles krijgen (waar AFKL dus voor moet betalen) en die dan niet gebruikt worden? Dat zou ook nog een business model kunnen zijn.
     
  5. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Dat is ook het eerste wat ik dacht. Het voelt een beetje iffy.
     
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    meer dan 20 miljoen deelnemers in flying blue volgens KLM. En de uitgifte en verkoop is in eigen beheer waarbij men de condities zelf kan bepalen en per direkt kan wijzigen zonder verantwoording af te leggen. Lijkt me niet verkeerd?
     

Deel Deze Pagina