Amsterdam (AMS) naar Bali (DPS)

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door sossienl, 17 okt 2017.

  1. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Hi all,

    Vandaag eerste stappen gezet om naar onze zomervakantie te kijken. Deze gaan we waarschijnlijk eind mei plannen. We vliegen met z'n 2'en.

    Mijn vraag aan jullie is; nog tips mbt het boeken van deze trip? Ervaringen (Vlucht / Hotel)?

    Vlucht (Hebben een optie op deze vlucht t/m 24 okt.)
    • 23-05 Amsterdam (AMS) - Singapore (SIN) met KL 0835
    • 26-05 Singapore (SIN) - Denpasar-Bali (DPS) met KL 0835
    • 11-06 Denpasar-Bali (DPS) - Amsterdam (AMS) met KL 0836
    Deze vlucht kost in Business Class (Z) €1.905 per persoon

    Hotels
    Voor het hotel in Singapore nog geen idee.
    Voor op Bali is het globale idee om in 2 verschillende hotels te verblijven, iets in het noorden en daarna meer richting het zuiden.

    • Singapore, 2 nachten: ???
    • Bali (Noord):
    • Bali (Zuid): idee: Sankara Ubud Resort, Ubud, Indonesië
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Singapore Marima bay Sands hotel
     
    sossienl vindt dit leuk.
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heb je gedacht aan vliegen met Qatar airways? Zijn in een sale vaak goedkoper dan deze KLM vlucht en het product is beter. De nadelen zijn wel de overstap in Doha dus geen directe vlucht en dat je dan nog vanuit Bali vluchten moet regelen naar Singapore als je daar graag 2 nachten naar toe wilt.
     
  4. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Thanks. Er spelen nog wat (onzichtbare) argumenten mee om met SkyTeam te vliegen. Op dit moment moet ik nog ongeveer 9800 miles om Platinum te halen. Met de vluchten die ik nu gepland heb staan voor dit jaar denk ik dat ik er nog 2500 bij haal. De overige 7300 zouden dus ergens anders vandaag moeten komen.

    Met Amex Platinum krijg ik 2 miles per euro. Dus deze tickets zouden mij dan op het gewenste niveau krijgen. Scheelt ook weer kosten voor een mileage-run vlucht.

    Als dit niet aan de orde zou zijn, dan zou Qatar een serieuze optie zijn
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als je naar segmenten en miles kijkt zou je ook nog via CDG met AF kunnen. Het segment naar DPS is dan alsnog KLM, mocht je huisjes verzamelen ;). Terug zou je met GA tot SIN kunnen en overstappen op KLM. 5 segmenten in plaat van 3. Prijs ongeveer hetzelfde. Gili eilanden al bekeken?
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  6. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    sowieso doen! Als je het geld kan missen, boek dan echt een goede kamer. De lounge is zeker de moeite waard. Begin dit jaar 2 dagen gedaan, dat het bijna 1800 euro kostte moet je maar even wegdenken. Ook een goedkopere kamer biedt de loungetoegang overigens.

    Ik vind persoonlijk de route met alleen KLM wel prettig. Je kan er ook nog voor kiezen terug te gaan via KUL. Dan heb je ofwel een vlucht naar CGK met Garuda en dan met KLM (heeft mijn voorkeur) of met Garuda naar KUL en dan door met KLM.
     
    sossienl en beuse242 vinden dit leuk.
  7. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Geboekt! Super gaaf
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het noorden van Bali is (voorlopig) minder toeristisch. Je hebt er zeker vervoer nodig als je dingen wil gaan bezichtigen. Hier zijn praktisch geen grote hotels aanwezig. Wij hebben een villa gehuurd, zijn meestal inclusief personeel en chauffeur (tegen betaling van de ritten). Van het strand hier moet je niet teveel verwachten, het is zwart zand en helaas veel last van drijfvuil wat aanspoelt...
     
    sossienl vindt dit leuk.
  9. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Wij kunnen de Gili eilanden ook aanbevelen !
     
    sossienl vindt dit leuk.
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Heel gek maar ik zou juist de Gili eilanden vermijden. Veel te touristisch, beetje Lloret publiek, dode zee en geen echt Indonesie. Als je naar Kuta Lombok vaart heb je zoveel meer Indonesie.
     
  11. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Memories: 1989 was ik op gili trawanan, hutje aan het strand voor 5 gulden per dag inclusief 3 maaltijden en onbeperkt koffie/thee. Onbedorven koraal en slechts een tiental hutjes aan de kustlijn. Zochten s middags een nog rondwandelende kip uit bij het enige restaurantje voor de soto ayam en sate 's avonds. Hoorde enkele jaren later dat de zoon van Sukarno er een bulldozer overheen had laten gaan om er een resort te laten bouwen.
     
    Rutger vindt dit leuk.
  12. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Toegegeven, ik was er in, ik denk, 2000, maar het verschilt erg per eiland. Gili Trawangan stond ook toen al bekend als Party Island. Wij waren op, weer als ik het me goed herinner, op Gili Air en behalve het ene resort, was er zo goed als niets. Geen mobiele dekking. Stroom tussen 18:00 en 20:00, maar alleen de eerste dag, want toen was er geen diesel meer. Overdag te warm om iets te doen. 's Morgens een excursie, snorkelen of dolfijnen zoeken, en 's middags lekker niets. Echt niets. Behalve het fantastische uitzicht voor de hut. Er zal wel het een en ander veranderd zijn in die 17 jaar, maar durf het nog best aan te raden.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  13. hannekeh

    hannekeh Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou vanaf Bali naar Yogyakarta, Solo of Semarang vliegen en de Boroboedoer bekijken. Garuda is ook lid van Skyteam en levert dus ook punter en segmenten op.
    En Centraal Java is mooi.
    Zelf zou ik liever via Jakarta naar Bali gaan. Veel meer vluchten, veel meer flexibiliteit en voordeliger.
     
    Carel1, beuse242 en Ready2Board vinden dit leuk.
  14. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Wij zijn in 2016 met ons gezin (drie kinderen 7,10,12) met de KLM WBC naar Jakarta gevlogen en zijn daarna met enkele binnenlandse vluchten (Air Asia) via o.a. Yogyakarta naar Bali gevlogen. Op Bali via Seminyak en Lovina naar Gili Trawangan. Wij hebben genoten op Gili T. van het duiken, snorkelen, fietsen, de mensen, etc. Wij zaten aan de noordkant van het eiland, heerlijk rustig en relaxed! Rond de haven van Gili T. en het gebied rond the Night Market is inderdaad heel druk en veel jongeren/ backpackers. Op onze weg terug hebben we nog enkele nachten in Sanur gezeten met vrienden die ook in de buurt waren. Sanur vonden we persoonlijk niet veel aan maar de privé villa met zwembad maakte weer veel goed :). De terugreis ging via Denpasar naar Singapore (Garuda BC), Singapore naar Parijs (AF BC) en Parijs Amsterdam (AF BC).
     
    sossienl vindt dit leuk.
  15. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Overigens overwegen wij komende zomer opnieuw naar Azië te vliegen maar het valt mij op dat de KLM haar premium tarieven vanaf 20/7 bijna verdubbeld heeft ten opzichte van 2016 in dezelfde periode. Ik zoek dan bijvoorbeeld op AMS-DPS of AMS- CGK of AMS - KUL. Ik heb ook geprobeerd om DUS of BRE als vertrekplaats in te vullen maar dat levert tot nu toe nog geen fraaie tarieven op. We rekenen ook nog op het travelfestival van QR in Januari maar mijn persoonlijke voorkeur is toch KL. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? Tips wellicht?
     
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    SIN als bestemming geeft ca 1800 eu met combi van AF en KLM. Ik weet natuurlijk niet wat je in 2016 als tarief had. Ik verwacht dat dat vanaf AMS niet veel voordeliger was.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  17. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Dat klopt om en nabij de 1800 euro. Waar heb je het genoemde tarief gezocht? Klm site of via ita? Bedankt voor je reactie!
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    GF, vertrekken op doordeweekse dagen geeft de tarieven die je zoekt.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  19. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Thanks :)!
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  20. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Allemaal super input. Wij boeken morgen onze tickets. De optie verloopt morgennacht om 01:20 bij KLM, precies mooi moment aangezien de AMEX kaart een nieuwe periode in gaat. Deze maand weer veel te veel expenses gehad ;).

    In Singapore verblijven we dus in het Marina Bay Sands. Daar hebben we nu een "Premier King City View" kamer voor 2 nachten. Dat is volgens mij zonder Lounge toegang, maar ik weet niet zeker of dat zo'n grote meerwaarde is.

    Eenmaal op Bali hebben we nu grofweg de volgende planning:
    • 8 dagen in/rond Ubud, 2 locaties. Nog niets geboekt. Vanuit daar veel cultuur opzoeken.
    • 3 dagen op Nusa Lembongan, 1 locatie: Villa Kingfisher geboekt
    • 4 dagen nader te bepalen
    • 5 dagen nader te bepalen, Doel is strand / relaxen.
    Onze tickets hebben wij uiteindelijk ook via KLM voor zelfde prijs gevonden. Wel blij dat we de optie hebben genomen, want dezelfde reis is nu €1100 per persoon duurder.
     
    beuse242 en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina