AMS - DUS / DUS - AMS

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door JeroenZeg, 24 jan 2017.

  1. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb gister onderstaande vlucht geboekt (voor €309,-, mooie prijs als je het mij vraagt). Ik reis alleen met handbagage dus stap op de terugweg in Amsterdam uit.

    Heen op 13 februari moet ik de vlucht DL9442 van DUS - AMS om 14.40 uiteraard wel maken. Ik wil graag op punten van AMS naar DUS vliegen. Mijn vraag is het mogelijk en haalbaar is om dit te doen met vlucht KL1857, vertrek AMS om 13.20. Dit is in feite dus hetzelfde vliegtuig dat mijn vlucht van DUS - AMS uitvoert. Dus om uit te stappen en direct weer in te stappen. Ik kan online inchecken en omdat deze vluchten binnen Schengen zijn, lijkt het me mogelijk. Speelt het feit dat de volgende leg, op hetzelfde ticket, naar de US is een rol? Iemand ervaring?

    Dank!

    Schermafbeelding 2017-01-24 om 10.13.59.png
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2017
  2. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Laatste x dat ik AMS-DUS deed op 1 dag (dec 2015) moest ik weer door security heen om airside te komen.
     
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    In normale omstandigheden is het goed te doen. KLM vluchten vertrekken vaak (altijd?) vanuit de B gates -> Transfer B volgen.
    Als het fout gaat heb je met twee verschillende tickets geissued bij twee verschillende carriers wel een probleem.

    Verwacht wel enkele vluchtwijzigingen in de komende 300+ dagen.
     
  4. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Waarom verwacht je dat?
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Met handbagage lijkt het me prima te doen
     
  6. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ervaring, "Delta schedule change Saturday updates rolling out again" :)
    Zie de "There has been a change affecting one or more of your flights" message zo vaak wanneer ik complexe vluchten (ver) van te voren boek.
     
  7. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Sorry, ik heb een foutje in de tekst gemaakt (en inmiddels gecorrigeerd!). Vlucht is over een kleine drie weken, 13 februari. Lijkt me niet dat daar heel veel aan gaat veranderen.
     
  8. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Met jouw scenario ontloop je de strenge security naar USA. Dat zal de Trump&co beslist niet ontgaan, dus loop je grote kans ergens toch "gedoe" te krijgen.
    Verder: AMS-DUS kost je 8.000 miles, plus 24 euro aan tax. Een treinkaartje AMS-DUS kost €61 (met ICE), via Venlo slechts €37. Zo zijn je FB miles niet veel waard. Tenzij je er gigantisch veel hebt natuurlijk, of beperkte tijd op die ochtend.
     
  9. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Dank Pjotr! De security krijg ik zonder twijfel in Amsterdam voorafgaande aan mijn vlucht naar SLC. Het is voor mij meer een tijdsoverweging, met Schiphol om de hoek vanuit Amsterdam. Ik neig, met slechts 35 minuten tussen beide vluchten, inmiddels wat meer naar de trein. Minder leuk wel ;)
     
  10. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Oh ja natuurlijk, maandagavond gewoon in je eigen bed, en dan dinsdagmorgen de security.
    Heel mooi tarief naar LAX, overigens.
     
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Helaas, Pindakaas. Geloof niet dat je als pax iets kan ontlopen.
    Bovendien kan pax nog steeds SSSS krijgen en mag zoiezo naar het PDC @D1 voor het vragenuurtje (of kan het doen voor KL lounge 52).
    Bij boarden de standaard check door security met kans om 'randomly' selected te worden voor extra vragen en/of de explosives swap bij de gate.
    Bij aankomst mag pax ook eerst door immigratie. Daarna je baggage ophalen, daarna door CBP en je bagagge opnieuw droppen en opnieuw door security om vervolgens richting je gate te gaan.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2017
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    @Grouchy waarom dat alles? Ik wil in de zomer ook met een soortgelijke reis (Dus- AMS- BOS) naar de VS, maar als het zo gaat als jij omschrijft denk ik er er nog wel eens goed over na.

    Wat ik bedoel, waarom is er meer kans op SSSS op deze manier.
     
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ik zeg niet dat er meer kans is, gewoon een kans. Een aantal aannames met zo'n routing:
    Nederlander/reist met NL ID, reist vanuit Duitsland, gaat alleen, met alleen handbagage. Doet eerst AMS-DUS op aparte boeking. Meer bonuspunten voor de databankjes :)
    SSSS stelt zoiezo niks voor in NL.

    De rest is sinds jaar en dag standaard: vragen uurtje bij het PDC, korte check (meestal alleen paspoort/BP en 1 of 2 vragen) bij boarden door security ingehuurd door Delta.
    Wanneer je D1 vliegt zoiezo nooit als man alleen als 1e boarden (1e man is zoiezo de sjaak wat betreft de 'explosive swap').

    Aankomst : Immigratie-baggage-CBP-drop baggage-security is ook standaard en niet te vermijden. Al heeft de NL'se regering vorig jaar December wel gezegd dat ze de onderhandelingen over pre-clearance in AMS in 2017 gaan starten met mijnheer Trump.

    Don't worry valt allemaal reuze mee, doe het al jaren enkele keren p/j en af en toe via DUS. Heb gelukkig wel SP, GE, TSA-pre en Privium.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2017
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Helaas heb ik vaker meegemaakt dat ik zogenaamd explosieven op mijn handen had, bleek spray voor onder de tong te zijn bij pijn op de borst. Daarnaast zijn er stralingsdetectoren die ik ooit heb laten afgaan omdat er radioactief over me was geplast, oops:cool:. Er zijn helaas heel veel vals positieve meldingen bij dit soort random controles.
     
  15. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Niet alleen de eerste. Ik kwam als laatste bij de SkyPriority rij aan nadat de hele rij al leeg was omdat mij DUS-AMS vertraging had. Eerst naar D1, daar heel lang staan praten, ik wekte nogal de aandacht wegens mijn binnen 2 dagen weer retour met als reden, de zon zien en als beroep student... Vervolgens bij de gate moest het hele circus weer alle vragen stellen en al wat er meer bij hoort.

    Naar Dus vliegen en van Dus direct vertrekken is geen doen als je een koffer mee hebt. Je kunt de gok wagen maar soms verplichten je ze om opnieuw door de security te gaan.

    Persoonlijk vind ik vliegen te duur en kost het me meer tijd naar Dusseldorf. Anderhalf uur voor vertrek van de vlucht vertrek ik van huis naar Schiphol, de bus doet er c.a. een half uur over, 30 minuten security (in de lange rij... nog wel) dan heb je vervolgens 15 minuten de tijd om bij de gate te komen. 15 minuten wachten, en vertrek. Vlucht duurt c.a. een uur, meestal iets minder.

    Met de auto rijd ik er 2 uur over van deur tot HI Ratingen. Daar gaat altijd iets mis met het parkeren want ik betaal er nooit wat hoe lang de auto er ook staat. De shuttle is erg handig, je komt aan, neemt de eerste shuttle welke elke 20 minuten gaat en je belt als je aankomt, dan pikt die je ook weer op. Benzine kost c.a. 50 euro voor een retourritje, afhankelijk of je in Duitsland door rijd.

    Overigens, ik hoop dat je vlucht van DUS naar AMS op tijd gaat want ik kom met die vlucht als het goed is terug aan in Dusseldorf na een weekeindje Las Vegas :)
     
  16. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik ga het allemaal meemaken! In het verleden heb ik met reizen naar de US nooit problemen ondervonden.

    Voor de zekerheid heb ik inmiddels de ICE vanaf Amsterdam naar Dusseldorf Airport geboekt, 1e klas voor €39. Ben ik ruim op tijd op de airport voor mijn vlucht terug naar AMS. Om de volgende dag relaxt en voor weinig naar de US te vliegen.

    Overigens ook een los ticket Vegas geboekt vanaf LAX met Delta; 2 dagen mijn geluk beproeven :)
     
  17. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Leuk, wat heb je voor je ticket LAX - LAS - LAX betaald ?
     
  18. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Delta Main Cabin 140 dollar. Kon iets goedkoper, ook met andere airliners, maar wil natuurlijk wel mijn QF'jes en optie tot complimentary upgrades.
     

Deel Deze Pagina