Ams-dps segmenten

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door ChrisBoom, 3 apr 2017.

  1. ChrisBoom

    ChrisBoom Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    ik overweeg of AMS DPS met KL re bowmen. Heen en terug is dat via SIN. Vluchtnummer blijft ongewijzigd. Telt dit dan als 1 of twee segmenten per enkele reis?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
  3. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Is dat zo? Ik kan me herinneren dat het bij mij als twee segmenten gold een aantal jaren terug. Je gaat ook uit het vliegtuig (om veiligheidsoverweging), hoewel ik op de heenweg toen ook in het vliegtuig mocht blijven.
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ja, dat is zo. Vorig jaar nog gevlogen, AMS-SIN-DPS met KL. 1 segment. Dus wat @TheFlyingDutchboy al zei.
     
  5. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Zeer recentelijk nog gevlogen, en inderdaad 1 segment voor AMS-DPS en 1 voor DPS-AMS ondanks de tussenstops op SIN.

    Ondanks mijn KLM chauvinisme, zou ik de volgende keer toch sterk een andere carrier overwegen.
    Het is zeker geen directe vlucht omdat je met handbate en al de kist uit moet. Enig voordeel is dus dat je zeker weet dat de ruim-bagage niet op de stop-over achterblijft.
    Ondanks eerdere goede ervaringen met de KLM slim-line stoelen, was het voor een rit van 17:30 echt te smal. Dat heb je met Economy Comfort stoelen ook, dus bijbetalen heeft geen zin.
    Wat wel fijn is (buiten de crew om), dat jet het 2 nachtvluchten zijn, waardoor je werk en verblijf maximaal kan benutten.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  6. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    In de BC krijg je ook maar 1 huisje ;)
     
    high_class en Carel1 vinden dit leuk.
  7. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Voordeel is wel dat je meer recline hebt waardoor ik persoonlijk beter slaap en minder last van mijn kont heb. :cool:
     
  8. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Waar baseer je dit op?
    Onjuiste info. Als je ams dps in bc vliegt, krijg je twee huisjes.
     
  9. Andre

    Andre Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Juiste info van Daan.

    Recent vloog ik AMS-TPE-MNL en op het eerste deel kregen alleen de passagiers die uitstapten in TPE een huisje, ik kreeg op het traject TPE-MNL mijn huisje.
     
  10. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben net (zondag) terug van dps - sin - ams en telt idd als 1 vlucht.
    Qua huisjes krijg je er idd 1. Hangt er vanaf wanneer je instapt, CA's hebben dit overzicht en weten dus zo wie ze wanneer een huisje kunnen geven
     
  11. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Dank voor de opheldering Innersoul. Het lijkt me wel handig om dezelfde vluchten met elkaar te vergelijken idd. Ik vloog een paar maanden geleden nog BC van AMS naar DPS. In Singapore moest iedereen een uur het vliegtuig uit, werd er gecleaned en kwam er een nieuwe crew aan boord. Iedereen die doorvloog naar DPS in business class kreeg net als ik twee huisjes. Jammer dat ze dit blijkbaar hebben aangepast.
     
  12. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    @jvz ik denk idd doordat passagiers twee huisjes kregen ipv 1, dat hier de regels op zijn aangepast. Voorzover ik weet en publiekelijk mag schrijven is het nu 1 huisjes per passagier per leg. Dus op SIN - DPS (als passagier alleen dat vliegt) krijgt hij/zij er een en als een andere passagier ams - sin - dps vliegt krijgt hij/zij er ook 1
     
  13. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Zover ik weet is dit al geruime tijd zo. Heb de afgelopen 2 jaar regelmatig dit traject gevlogen en altijd word er middels de passagierslijst gefilterd wie er wel/niet in aanmerking komt. Dat er 2 huisjes werden verstrekt lijkt me een foutje van de crew, andersom heb ik ook meegemaakt: dat men aannam dat ik doorvloog naar AMS waardoor mij niets werd aangeboden.

    Ben in de gelukkige omstandigheid dat ik morgen weer naar SIN vlieg (BC) en zal eens navraag doen als de huisjes worden uitgedeeld :D
     
  14. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vorige week KL4061 gepakt die een half uurtje later vertrekt en wel een segment oplevert.
     
    Robert.J vindt dit leuk.
  15. ChrisBoom

    ChrisBoom Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor alle aanvulling. Overweeg ook om evt ASM-KUL-DPS te doen. Nadeel is dat je dan laatste segment in een MH 737 vliegt dus geen full flat.. Blijft lastig keuzes maken :)
     
  16. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Dat laatste stuk stelt ook niet zoveel meer voor dan natuurlijk.
     
  17. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Maar heb je echt een full flat nodig op een vlucht van een paar uurtjes?
     
  18. ChrisBoom

    ChrisBoom Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Als je bijna twee meter lang bent en net twaalf uur naar SIN gevlogen hebt is full flat wel wat waard. En is even duur. Zeg zelf iets goedkoper. Dan maar segment minder denk ik.
     
    cannondalecaad vindt dit leuk.
  19. Naar Azië met KLM? Doe jezelf een lol en pak lekker Emirates...10x beter dan KLM
     
  20. ChrisBoom

    ChrisBoom Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Snap je reactie maar naar DPS is KLM sneller op locatie bijna 1000 pp voordeliger
     

Deel Deze Pagina