ik overweeg of AMS DPS met KL re bowmen. Heen en terug is dat via SIN. Vluchtnummer blijft ongewijzigd. Telt dit dan als 1 of twee segmenten per enkele reis?
Is dat zo? Ik kan me herinneren dat het bij mij als twee segmenten gold een aantal jaren terug. Je gaat ook uit het vliegtuig (om veiligheidsoverweging), hoewel ik op de heenweg toen ook in het vliegtuig mocht blijven.
Ja, dat is zo. Vorig jaar nog gevlogen, AMS-SIN-DPS met KL. 1 segment. Dus wat @TheFlyingDutchboy al zei.
Zeer recentelijk nog gevlogen, en inderdaad 1 segment voor AMS-DPS en 1 voor DPS-AMS ondanks de tussenstops op SIN. Ondanks mijn KLM chauvinisme, zou ik de volgende keer toch sterk een andere carrier overwegen. Het is zeker geen directe vlucht omdat je met handbate en al de kist uit moet. Enig voordeel is dus dat je zeker weet dat de ruim-bagage niet op de stop-over achterblijft. Ondanks eerdere goede ervaringen met de KLM slim-line stoelen, was het voor een rit van 17:30 echt te smal. Dat heb je met Economy Comfort stoelen ook, dus bijbetalen heeft geen zin. Wat wel fijn is (buiten de crew om), dat jet het 2 nachtvluchten zijn, waardoor je werk en verblijf maximaal kan benutten.
Voordeel is wel dat je meer recline hebt waardoor ik persoonlijk beter slaap en minder last van mijn kont heb.
Juiste info van Daan. Recent vloog ik AMS-TPE-MNL en op het eerste deel kregen alleen de passagiers die uitstapten in TPE een huisje, ik kreeg op het traject TPE-MNL mijn huisje.
Ik ben net (zondag) terug van dps - sin - ams en telt idd als 1 vlucht. Qua huisjes krijg je er idd 1. Hangt er vanaf wanneer je instapt, CA's hebben dit overzicht en weten dus zo wie ze wanneer een huisje kunnen geven
Dank voor de opheldering Innersoul. Het lijkt me wel handig om dezelfde vluchten met elkaar te vergelijken idd. Ik vloog een paar maanden geleden nog BC van AMS naar DPS. In Singapore moest iedereen een uur het vliegtuig uit, werd er gecleaned en kwam er een nieuwe crew aan boord. Iedereen die doorvloog naar DPS in business class kreeg net als ik twee huisjes. Jammer dat ze dit blijkbaar hebben aangepast.
@jvz ik denk idd doordat passagiers twee huisjes kregen ipv 1, dat hier de regels op zijn aangepast. Voorzover ik weet en publiekelijk mag schrijven is het nu 1 huisjes per passagier per leg. Dus op SIN - DPS (als passagier alleen dat vliegt) krijgt hij/zij er een en als een andere passagier ams - sin - dps vliegt krijgt hij/zij er ook 1
Zover ik weet is dit al geruime tijd zo. Heb de afgelopen 2 jaar regelmatig dit traject gevlogen en altijd word er middels de passagierslijst gefilterd wie er wel/niet in aanmerking komt. Dat er 2 huisjes werden verstrekt lijkt me een foutje van de crew, andersom heb ik ook meegemaakt: dat men aannam dat ik doorvloog naar AMS waardoor mij niets werd aangeboden. Ben in de gelukkige omstandigheid dat ik morgen weer naar SIN vlieg (BC) en zal eens navraag doen als de huisjes worden uitgedeeld
Bedankt voor alle aanvulling. Overweeg ook om evt ASM-KUL-DPS te doen. Nadeel is dat je dan laatste segment in een MH 737 vliegt dus geen full flat.. Blijft lastig keuzes maken
Als je bijna twee meter lang bent en net twaalf uur naar SIN gevlogen hebt is full flat wel wat waard. En is even duur. Zeg zelf iets goedkoper. Dan maar segment minder denk ik.