AMS - CUR boeken met miles

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door thomassmit, 23 mei 2016.

  1. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik was benieuwd naar jullie advies hoe ik het best mijn miles kan besteden. Ik heb nu bijna 90k miles bij FB staan en ben van plan om in september/oktober met KLM naar Curaçao te gaan. Het is voor mij prima als ik alleen de heenvlucht in C zit. Aangezien ik met mijn vriendin reis gaan de te besteden miles keer 2.

    De C classic award tickets zijn er vanaf 65k miles enkele reis + taxes. De 200-300 euro taxes die erbij komen maken het voor mij niet aantrekkelijk om dit puur met miles te boeken. Voor 500-700 euro heb je immers een deep discount Y ticket en met de BC promo vanaf 1399 euro BC retour. Dan moet je wel erg flexibel zijn qua dagen.

    Ik heb telefonisch contact gehad met Flying Blue om de opties door te spreken van een upgradebaar Y ticket. In onderstaande lijst is heen een upgradebaar Y ticket met X aantal miles voor de upgrade naar C en terug een deep discount Y ticket.

    15.000 miles - 2400 euro
    25.000 miles - 1174 euro
    35.000 miles - 945 euro
    45.000 miles - 790 euro

    Nu zit ik met het dilemma dat 45.000 miles gelijk is aan +/- 450 euro waardoor de kosten van een enkele reis C upgrade al dicht bij de 1399 euro komen.

    Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik kan ook nog even doorsparen en wachten tot er een mooie promo award voorbij komt of een upgrade offer wat misschien meer waard voor zijn geld geeft.
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Flying blue miles zijn niet echt aantrekkelijk om een award ticket mee te boeken, vanwege hoge taxes en redelijk hoge miles tarieven. (Vergelijk maar eens met alitalia)

    Als ik jou was zou ik promo awards in de gaten houden en dan business naar Dubai vliegen in de 787. Dubai is net zo warm en betere tijdszone voor je jetlag en veel minder miles.

    https://www.flyingblue.com/promo-awards.html 50k per persoon retour business class.
    Midden oosten is altijd in de promo awards, dus als je september promo awards komen zal vast of Abu Dhabi of Dubai of Doha 50% zijn.
     
    Lionell, thomassmit en Flying doc vinden dit leuk.
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb gelezen dat het FB programa niet heel erg uitblinkt in de business class upgrades. Ik weet dat de promo awards naar het midden oosten erg veel value-for-money geven, maar cultuur is ook wat naast het klimaat en de tijdszone :)
     
  4. Maan

    Maan Guest

    Er is meer cultuur in AbuDhabi/Dubai dan Curacao hoor hahaha ;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Maarrrr wat is in jouw ogen de beste manier om FB miles te gebruiken op de route AMS-CUR :)?
     
  6. Maan

    Maan Guest

    Niet, zit toch altijd vol. Zullen ze echt geen promo award op doen. Dus misschien is Martinique/Guadeloupe een betere optie als je toch echt naar de caraiben wilt.
     

Deel Deze Pagina