American Airlines heeft me omgeboekt naar KLM, krijg ik dan nog Aadvantage miles?

Discussie in 'oneworld' gestart door Woody, 23 mrt 2016.

  1. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb recent met AA een ongeplande tussenstop (mechanische reden) gehad in Equador, vliegtuig kon pas de volgende dag weer verder. Toen heeft AA me op een rechtstreekse vlucht naar AMS gezet met de KLM, erg netjes trouwens, want dat kost ze waarschijnlijk veel geld.

    Nou vraag ik me af of ik bij de KLM of AA miles kan claimen? Ook heb ik hierdoor een geconfirmde SWU uiteindelijk niet gebruikt, is niet terug gepost.

    Wat het geheel wat lastig maakt is dat ik de laatste leg niet gevlogen heb op de dag erna (hidden city) en liever geen gedoe wil hierover. Wat zouden jullie doen: miles en SWU claimen of gewoon laten zitten? Het laatste voelt misschien het beste gezien AA me erg goed geholpen heeft.
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Volgens mij slaap je beter als je naar je onderbuik gevoel luistert.
     
    jongesander en FlyRicky vinden dit leuk.
  3. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    De miles van KLM zijn sowieso te claimen, en ik ben bijna zeker die van AA ook.
    Vloog je KLM in Y? Ik denk dat je dan redelijkerwijs en beargumenteerd je SWU kan terugvragen bij AA. Dan zou ik het eerst daar op gooien, en dan hopen dat ze zo pro-actief zijn om ook je miles te storten. Inderdaad voorkomen dat het een verhaal van slapende honden wordt...
     
  4. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Ik vloog KLM in Business Class, er stond alleen geen ticket nummer op mijn KLM boarding pass. Misschien is dat hetzelfde als mijn AA ticket nummer. Bij KLM kan ik op zn minst even proberen wat FB miles te scoren, die hebben toch betaald gekregen van AA.
     
  5. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Never call the airline :).
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Gewoon online proberen de miles te claimen bij KL.

    Verzoeken om de SWU terug te storten terwijl je in J hebt gevlogen met een andere maatschappij op een Y ticket lijkt me niet passend.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  7. Woody

    Woody Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    De SWU had ik ingezet voor busines naar first, ik had een gewoon betaald business ticket.
    KLM heeft onmiddellijk de miles gepost na het invullen van het formulier, ik spaar niet actief bij KLM maar ben dankzij de hoge boekingklasse in een keer halverwege silver :)
    Ik denk dat ik als de 15 dagen om zijn het missing miles formulier invul voor lima miami (onderbroken in EquadorEquador ) en dan melding maak van de SWU.

    Bellen leek me inderdaad niet handig.
     
  8. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    In dat geval lekker terug laten storten!
     
    Woody vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina