Amenities Qatar business class

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door scocz, 21 jan 2018.

  1. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Hoi vrienden,

    Ik heb via dit forum mijn ideale trip kunnen boeken - Businessclass naar Japan via Doha (1 dag overstap).

    Nu wil ik hier graag met meeste uit halen - zo zie ik dat je wanneer je in Doha een overnachting nodig hebt je een hotel aangeboden krijgt (mits Business class), maar deze loopt af in April. Daarnaast heb je ook een gratis "dag tour" door de stad.

    Welke "amenities" kennen jullie nog meer bij Qatar of Business Class in general? Van de website van Qatar zelf word ik niet veel wijzer.

    Dank!!
     
  2. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    2 opmerkingen inzake het hotel:

    Ongeacht of je business of economy vliegt heb je recht op een gratis overnachting als de overstaptijd meer dan 12 uur bedraagt, mits er geen eerdere overstappende vlucht beschikbaar was. Als je er zelf voor hebt gekozen om een stop/layover in te bouwen en je had ook een eerdere vlucht kunnen kiezen met minder overstaptijd dan heb je geen recht op een gratis hotel overnachting.

    Ook loopt er tot eind april een andere actie waar je recht hebt op een gratis overnachting (Qatar+). Enige voorwaarde is dan volgens mij dat je een eticket op Qatar stock hebt. Zie ook: https://discoverqatar.qatarairways.com/us-en/plusqatar
     
    scocz vindt dit leuk.
  3. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Heb mijn eticket voor de vlucht reeds ontvangen en ga hier eens naar kijken - heb je nog aanvullingen cq dingen waar ik aan kan denken?
     
  4. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik weet niet of je eerder business class vloog. Maar uiteraard heb je op luchthaven speciale check-in balie, priority bij security check en lounge toegang. Ook in Doha bij overstap is een priority lane bij security. Moet je even op letten, want valt niet 1-2-3 op.

    Heb je een stop-over in Doha op heen of terugweg? Dan kun je inderdaad een gratis hotelovernachting boeken, waar @jeroen100 het over had. Ik heb dat in december gedaan en toen in het Westin verbleven.
    In Doha is een speciale arrival lounge waar ook de paspoortcontrole is, mocht je het vliegveld verlaten.

    Enjoy Qatar Airways! :)
     
    scocz vindt dit leuk.
  5. scocz

    scocz Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Hoi Theo, dankjewel voor je berichtje. Dit wordt de eerste keer businessclass.

    Heb inderdaad een overnachting maar deze is wel opzettelijk gekozen - wat ik gevonden heb is dat je dan geen aanspraak meer maakt. Tevens was er een actie met een "gratis" hotelovernachting maar deze stopt inderdaad in April. Was dit bij jou anders?
     
  6. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ah super! En gelijk in één van de beste business class producten! Vlieg je naar Tokyo Haneda? Dan heb je waarschijnlijk de A350.
    Je gaat zeker later dan 30 april? In dat geval geldt de actie niet meer. En anders voldoe je er wel aan en kun je een gratis overnachting boeken.
     
  7. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ga ook bij je tweede vlucht van DOH naar Japan lekker op tijd naar de airport. De Al Mourjan business Lounge in Doha is echt genieten :)
     
    TheoS vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina