Airline programs als je in Jakarta gaat wonen

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Kris C., 21 dec 2014.

  1. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Hai allemaal,

    Nieuw hier.

    Momenteel woon ik in NL maar verhuis in 2015 naar Jakarta. aangezien ik voor werk (eigen zaak) vaak binnen Azie ga vliegen (Japan, China, HK, Filipijnen, Thailand, Indonesia,..) met af en toe een tripje naar Australie, jaarlijks een keer naar USA en Europa, ben ik op zoek naar de juiste airline programs binnen OneWorld, SkyTeam, Star Alliance die mij de meeste voordelen gaan bieden bij het verzamelen van miles en het besteden daarvan ...
    Graag jullie input. Ik denk dat het handig is dat ik per alliance op een bepaalde maatschappij ga sparen. Garuda zal er in ieder geval eentje zijn aangezien ik in Jakarta zal wonen en vele credit cards ook daar miles voor leveren.
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ga je veel Business of Economy vliegen?
     
  3. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Kortere vluchten vaak economy, langere business. Bij interessante deals vaak upgrades naar business.
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Als je nu FB Gold bent kun je daar voordeel uit halen door bv. met Garuda te gaan vliegen, die hebben immers hun hub op Jakarta/CGK. Skyteam heeft natuurlijk ook een behoorlijk netwerk in China.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Met de Garuda EC+ (verzekering) heb je gelijk Gold status (Skyteam Elite).
     
  6. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Hi, ik heb verschillende ervaringen. Binnen China vaak China Easter of Southern gebruikt, vanuit Korea naar China of uit Japan vaan een Star Alliance vlucht.

    ben vooral benieuwd of het handig is (met het ook op besteden van miles) of het handiger is KLM te blijven sparen of bijv. Garuda.
     
  7. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Dat ga ik eens onderzoeken, bedankt voor de tip.
     
  8. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Even onderzocht, staat gelijk aan de FB Silver. Kan je met de EC+ Gold ook sparen voor een Platinum?
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.700
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    648
    Ja je spaart volgens mij gewoon reguliere miles/segmenten. Het is alleen zo dat, zolang je EC+ hebt, je minimaal Gold status hebt! Als je genoeg segmenten of mijlen hebt voor Platinum, krijg je die status gewoon.
     
  10. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Ook zou ik kijken naar Singapore Airlines KrisFlyer, ik weet niet bij welke bank je een rekening gaat openen in Indo (als je een rekening gaat openen...) maar die geven vaak veel loyaliteitspunten zoals o.a. HSBC en Standard Chartered. Die punten kan je overschrijven naar Garuda Miles, KrisFlyer of Asia Miles. En trust me, je zal veel veel punten verdienen, dus dan lijkt mij KrisFlyer het voordeligste... dat in combinatie met de miles die je verdient via vliegen creëer je behoorlijk een saldo van miles. Singapore Airlines is ook best big in Jakarta, er is bijna een vlucht om het uur naar Singapore.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2014
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  11. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Citi en BCA hebben dergelijke acties met hun CC ism Garuda. Singapore airlines ga ik skippen, die zijn helemaal niet instrument-vriendelijk. Ik neem af en toe een gitaar carry on mee en SQ weigert dit en vraagt je een extra stoel te kopen... Dus no no maatschappij :).
     
  12. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28

    Zou kijken naar Oneworld.

    Voor binnen Azie, heb je keuze uit CX, MH & JL.
    Reizen terug naar Nederland heb je keuze uit CX,MH,QR (vanaf 16 juni) en BA (codeshare CX).
     
  13. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Vanuit Jakarta is het handig on 'all alliances live' te hebben. Zelf heb ik SQ Solitaire, MH Gold, Garuda Gold en Emirates Silver. Daarmee krijg je miles op nagenoeg iedere vlucht uit JKT muv de budget airlines en een paar anderen.
     
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Heb je alles gevlogen of dmv status match?
     
  15. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Zelf gevlogen, ik had zelfs nog nooit over een statusmatch nagedacht tot ik het hier las.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  16. Kris C.

    Kris C. Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik neem altijd alle drie (OneWorld, SkyTeam, Star Alliance) omdat ik vaak wel de een of andere moet nemen binnen Azie.
     
  17. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Inderdaad, op die manier krijg je altijd miles.
     

Deel Deze Pagina