Air Europa in/uit Skyteam ?

Discussie in 'SkyTeam' gestart door OilFlyer, 29 mrt 2021.

  1. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
  2. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Dit hing al lang in de lucht omdat ze efficiënter kunnen werken wanneer ze de krachten bundelen met Iberia en Vueling. Ook in eerdere berichten stond er geen datum, zullen vast contractuele afspraken zijn waardoor dit niet per direct zal gebeuren.

    Het is alleen jammer dat Latam naar buiten bracht klaar te zijn met allianties anders had dat een mooie toevoeging kunnen zijn aan skyteam!
     
  3. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Van UX is al geruime tijd duidelijk dat ze SkyTeam gaan verlaten, omdat ze door IAG/Iberia zijn overgenomen. Waarschijnlijk kun je binnenkort wel weer sparen voor OneWorld status daar.

    LATAM is "klaar" met allianties, maar in principe kun je wel weer alles crediteren naar Delta, dus zit je alsnog bij SkyTeam daarmee.
     
  4. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Goedemorgen, il heb een leuke retourtje AMS-MAD voor 260 euro in business gevonden in de 787 full flat. Volgende maand. Air Europa zit nog in skyteam volgens de websites. Enige vraagje: spaar je ook XP hiermee? Ik kan het nergens bevestigd zie . Want dit zou 30 XP zijn en deze zijn zeer welkom.
     
  5. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat ik het antwoord toch gevonden heb door een dummy booking te maken. Deze fare is in boekingsklasse O. Zonder XP en miles. Jammer.
     
  6. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb een paar weken terug deze vlucht genomen in Business, en je krijgt XP en Miles omdat het nog steeds Skyteam is. Geen verdubbeling voor de duidelijkheid zoals bij KLM en AF boekingen.

    Had zelf minder geluk met het toestel want ik had een 737-800 met standaard seats. Was eigenlijk wel teleurgesteld want had andere service verwacht omdat ze met een ander product adverteren…
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    935
    Trofeepunten:
    143
    ik zou dan denk ik om een compensatie vragen. Dit is wel een heel groot verschil.
     
  8. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    1.712
    Trofeepunten:
    253
    Flying Blue - Air Europa

    Als de boeking inderdaad in O zou zijn, dan lijkt het erop dat je hier eigenlijk geen Miles en XP voor krijgt...
     
  9. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    13
    Heb het voor de zekerheid eens gecheckt en was inderdaad geen O maar J en I.
     
    Amsterdam en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina