Air Berlin Top Bonus / Citytourpass via FlyNiki

Discussie in 'oneworld' gestart door Ready2Board, 3 jul 2014.

  1. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Nu op Flyniki.com de mogelijkheid om 4 citypass tickets te kopen voor €349.
    De tickets zijn te gebruiken voor 4 enkele reizen op veel trajecten van en naar Wenen met Flyniki. Echter, als je de tickets niet gebruikt hebt voor 30 september 2014 dan heb je 70.000 punten in je Air Berlin Top Bonus account staan.

    En 70.000 punten is genoeg voor een enkel reis in Business naar de VS met Air Berlin. Maar de punten zijn volgens mij ook in te wisselen bij o.a. Etihad, Cathay, AA, BA etc.

    Is dit een goede deal, of zie ik wat over het hoofd.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2014
    TheoS en Mike vinden dit leuk.
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    haast te goed om waar te zijn ...
     
  3. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Vergeet alleen niet de taxes die er nog bij komen, maar dan is het volgens mij nog steeds een goede deal.
     
  4. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Kun je er ook voor kiezen om met een andere maatschappij business te vliegen, of is het alleen mogelijk om dit bij Air Berlin te doen?
     
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Volgens berichten op FT wel, maar ik ben geen kenner van het Topbonus programma van Air Berlin. Wellicht iemand hier ervaring mee?

    De taxes komen er inderdaad nog wel bij. Maar lijkt me nog steeds aardige deal.
     
  6. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Mooie deal!
    Ik heb de voorwaarden eens bestudeerd en er staat duidelijk:
    Die Meilen können jedoch nach Ablauf des Aktionszeitraums als normale topbonus Meilen zu den regulären Konditionen bis zu drei Jahre nach Gutschriftzeitpunkt eingelöst werden.

    Als ik op de Topbonus site een dummy booking doe, zie ik alleen vluchten van Air Berlin en Etihad. Ik ken het Topbonus programma niet, maar het is een OneWorld carrier, dus alle maatschappijen moeten te boeken zijn, waarschijnlijk dan via het call-center.
    Note: Voor een business class ticket naar New York is het 40.000 mijlen, dus met 70.000 mijlen kun je niet retour!
     
  7. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Er zijn echter voldoende mogelijkheden bij AB om je saldo wat op te hogen naast deze actie, ook zonder te vliegen.
    O.a. via autohuur bij Sixt kun je ook al snel aan wat extra punten komen. Enige nadeel is dat de AB Bonus punten maar drie jaar geldig blijven.
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Net zoals voor Etihad kan je ook voor Airberlin Topbonus miles bij elkaar sprokkelen door hotel reviews te schrijven op http://www.holidaycheck.com/
    Aan het einde van de review vul je het account nummer in van jouw account bij Air Berlin en 2 weken na publicatie van de review, krijg je 150 miles!
    Onder het motto van alle beetjes helpen :D
     
  9. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Jammer dat ik deze miles niet kan gebruiken om mijn Etihad vlucht te upgraden, dat had dit nog net een mooiere deal gemaakt!
     
  10. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    voor je volgende vlucht misschien? :)
     
  11. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Per 1 Januari half jaar sabbatical, dus die miles komen wel op. Iemand nog tips m.b.t. fuel charges i.c.m. topbonus miles? Etihad vanaf AUH zag er wel aantrekkelijk uit qua surcharges
     
  12. Elve

    Elve Newbie

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    18
    Werkt dit ook met British airways. Heb daar nu dik 10000 mijl staan, als ik daar 70000 bij toe kan voegen met deze actie dan heb ik mooi een retourtje VS in de business class.
     
  13. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Nee, dit werkt alleen met AirBerlin. Wel kun je deze miles gebruiken voor een vlucht bij BA, maar met 70.000 heb je geen business retour.
     
  14. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Gisteren aangemeld voor deze promotie. Vandaag zijn de 70k miles al bijgeschreven op TopBonus. De debitering van mijn rekening heeft niet plaatsgevonden.. vreemde constructie meestal is het eerst betalen dan pas ontvangen. Vraag me af wat er zou gebeuren als ik de debitering zou storneren.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  15. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik zou met AB niets uithalen..

    ik heb 1 x een ticket geboekt via hun website toen ging er ook iets fout met de CC.. toen maar via een ebookers t zelfde ticket gekocht.. maar kreeg toch nog 3x post van airberlin dat ik alsnog dat ticket moest betalen want ik was immers een contract met hun aangegaan bla bla en de tekst werd zo dreigend dat ze zelfs een incassobureau wouden inschakelen .. ( en dan hebben we t over een ticket van 100 euro die alsnog geboekt was maar via een reisagent)
     
  16. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Goed om te horen dat je de punten al binnen hebt. Heb je al speciaal doel voor ogen voor de besteding?
     
  17. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ben nog aan het zoeken op welke manier deze miles het beste tot hun recht komen. Zit te denken aan een rt business class vanaf abu dhabi

    suggesties natuurlijk altijd welkom
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Had de deal eerst gezien op FT, maar nog steeds in twijfel of ik het zou doen... Heb wel een account bij AB, maar nog nooit bij ze geboekt. Geen idee of het "goede investering" zou zijn, enigste wat ik er eventueel mee zou willen boeken is een US trip voor m'n vriendin.
     
  19. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Kan je de miles alleen via de site van AB 'besteden'? Of zijn er meer mogelijkheden?
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Zomer sale:

    Reizen: 01-09 t/m 05-10-2014
    Van Düsseldorf:Hamburg v.a. € 89*
    Milaan, Kopenhagen, Zürich, Wenen, Berlijn v.a. € 99*
    Venetie, Munchen, Stuttgart v.a. € 109*
    Rome, Salzburg, Mallorca v.a. € 129*
    Thessaloniki v.a. € 139*
    Faro v.a. € 149*
    Heraklion v.a. € 159*
    Kavala v.a. € 199*
    New York v.a. € 639*
    Miami v.a. € 649*

    Van Keulen:Berlijn v.a. € 89*
    Munchen v.a. € 99*
    Mallorca v.a. € 129*


    Van Münster:Mallorca v.a. € 139*


    *All-inprijs op geselecteerde vluchten incl. 1 stuk bagage tot 23 kg alsmede 1 stuk handbagage, service en topbonus miles. De heen- en terugvlucht dienen samen te worden geboekt en deel uit te maken van de actie. Boekingsvoorwaarden: Minimale verblijfsduur: 2 nachten of een nacht van zaterdag op zondag. Annulering/omboeking: niet mogelijk. Boekingsperiode: tot en met 3 augustus 2014. Reisperiode: 01-09 t/m 05-10-2014.
     

Deel Deze Pagina