Advies voor segment run

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door alloy, 3 sep 2015.

  1. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Volgend jaar zal ik redelijk wat miles vliegen en om het meeste van mijn award miles te maken wil ik eigenlijk nog dit jaar van FB Silver naar FB Gold. Ik heb nu 16 van de 30 segmenten en heb eigenlijk alleen nog maar tijd voor 1 trip naar NYC. Ik vroeg mij af of mijn plan zinnig is volgens jullie of dat er betere opties zijn?

    Ik zat te denken aan de combinatie van de volgende retour vluchten:

    Trip 1, €155:
    • Heen: AMS-CDG, CDG-HAM
    • Terug: HAM-CDG, CDG-AMS

    Trip 2, €491:
    • Heen: HAM-CDG, CDG-EWR, EWR-DTW, DTW-LGA
    • Terug: LGA-CMH, CMH-DTW, DTW-CDG, CDG-HAM

    Dan zit ik dus op 12 van de 14 benodigde segmenten. Ik kan eventueel de trip naar en van Hamburg nogmaals opsplitsen in een trip van AMS naar CDG met een extra transfer, maar ik meen ook ergens te hebben gelezen dat een deel met trein van Antwerpen naar Schiphol ook als segment meetelt, dus misschien dat dat zinniger is? (Helaas telt de bus van Nijmegen/Arnhem naar Schiphol niet, aldus KLM op twitter.)

    Aan de andere kant zit ik eventueel nog te denken aan een kerstvakantie in een warmer oord. Weten jullie toevallig of de Gold level upgrade per direct ingaat of dat dat pas per 1 januari volgend jaar ingaat? Want als dat wel zo is dan kan ik die trip gebruiken om extra Gold award miles binnen te halen, maar zo niet dan kan ik die trip gebruiken als de ontbrekende 2 segmenten.
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Van Brussel naar Italië kan je goedkope segmenten vinden. Zyr ams Fco nap en terug zijn er 6 bijv
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Je gold voordelen gaan in zodra je op de 30 segmenten zit. Meestal is dat een tot enkele dagen na je 30e kwalificerende vlucht. Het pasje duurt vaak even voor het er is.
     
  4. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ah, goeie, dan doe ik tenminste ook nog eens wat nieuwe vliegvelden aan :) Als ik even snel zoek met Matrix dan vind ik vooral trips met een overstap in Antwerpen en niet persé via FCO, tellen beide treinreizen als een segment?

    En hoe staat het met het overslaan van de treinreizen, wordt dat gecontroleerd?
     
  5. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Hmm, interessant. Dank!
     
  6. Maan

    Maan Guest

  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Even off topic; ben ik de enige die de hartige rozemarijn snack mist bij AZ welke vervangen is door naar soepcrouton smakende vettige rondjes?:rolleyes:
     
  8. Maan

    Maan Guest

    Ik mis de glimlach van die heksen meer dan het eten.
     
  9. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Hah, perfect, thanks! Ik moet me kennelijk meer verdiepen in Google Flights :)
     
  10. Maan

    Maan Guest

    Matrix = Google flights. Voor het boeken vd vluchten via kayak is goedkoper
     
  11. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ja daar ben ik me van bewust, maar de interface is toch anders en misschien dat ik daardoor beter vluchten kan vinden.

    Ik ben ooit eens begonnen aan het schrijven van een tool die QPX Express gebruikt (Google Flights) om vluchten te vinden inclusief miles/segment calculatie etc, helaas heb ik nog niet genoeg tijd gehad om het af te maken: https://github.com/alloy/flight-seeker
     
    RSC09 en Maan vinden dit leuk.
  12. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Volgens mij moet ik trouwens via KLM/Air France rechtstreeks boeken om met mijn FB Amex extra award miles te krijgen.
     
  13. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Klopt! Ik boekte onlangs een ticket via Expedia, omdat KLM het niet voor mij kon boeken. Ondanks dat alles een KL-nummer had, ontving ik geen bonus award/level miles.
     
  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Van wat ik heb gelezen, MOET je de treinreis vanaf Antwerpen naar Amsterdam maken. Je moet dan je vervoersbewijs afhalen op het loket in Antwerpen en laten stempelen door een conducteur op de trein. Je moet deze stempel hebben. De treinreis terug hoef je niet maken. Misschien dat andere IVV'ers dat kunnen bevestigen.

    Als het je puur om de segmenten gaat, zou ik Maan's advies nemen om vluchten te pakken via Italie. Succes!
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    @Fripsmaster heeft helemaal gelijk. In ongeveer de helft van de gevallen wordt er gevraagd naar het stempeltje bij inchecken op AMS. Op de terug weg moet je wel je vervoersbewijs afhalen op AMS maar het daadwerkelijk treinen is niet verplicht.
     
  16. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Klopt. ik ben via ZWE naar lissabon gevlogen en heb dus eerst de trein naar antwerpen moeten nemen. Volgens de legende moet je ook je ticket laten stempelen door de conducteur anders heb je kans dat je ticket niet wordt geaccepteerd op Schiphol. Ik heb dus actief gezocht naar een conducteur het het laten stempelen, want tijdens de reis is deze niet langs gekomen. Terug gewoon de tickets op gehaald en met de fyra (IC direct) naar huis gegaan ipv een paar uur wachten om met de thalys naar rotterdam te gaan
     
  17. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Pas overigens op met vluchten naar Italië: er zijn zat goedkope deals te vinden met Alitalia met meerdere overstappen maar in een boekingsklasse zonder miles en dus zonder QF's verkocht worden. Check voor het boeken altijd op de FlyingBlue site.
     
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Klopt helemaal. Vaak is het wel zo dat de binnenlandse vluchten in Italië, uitgevoerd door AZ, worden geticket met een KL-vluchtnummer als je boekt bij KLM. Als dat zo is, dan zul je altijd je miles + QF's ontvangen!
     
  19. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Heb je gedacht aan eventuele segmenten die je krijgt bij een Flying Blue American Express kaart? bij Gold krijg je er 4. Dat kost normaal 170,- per jaar, maar wellicht via het forum of aanbieding het eerste jaar gratis te krijgen...
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  20. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Zie link in m'n handtekening :D!
     

Deel Deze Pagina