Advies VDB bij Thanksgiving drukte

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door jongesander, 6 nov 2017.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Op 17 november vliegen wij (mijn reisgenoot en ik) LAX-LHR-DUS met AA op een BA codeshare. Bij het boeken heb ik er nooit bij stilgestaan, maar klaarblijkelijk is dit een "thanksgiving travel peak day".

    Zoals het er nu naar uit ziet, is het inderdaad lekker druk:
    laxlhr.PNG
    Wij zijn geboekt in AA 136 (Economy).

    Op basis van wat ik nu zie kunnen ze op die dag wel wat vrijwilligers gebruiken, maar het kan natuurlijk allemaal meevallen. Mijn reisgenoot en ik zijn het er al over eens dat we in ruil voor compensatie graag nog een dagje langer blijven. Op dit moment zijn de vluchten op de volgende dag ruim beschikbaar.

    Ik heb helemaal geen ervaring met VDB (behalve een keer vrijwilliger te zijn geweest toen dit niet doorging), dus kan wel wat advies gebruiken. Ik heb de volgende vragen:

    - We hebben op dit moment prima plekken voor Economy, bulkhead Main Cabin Extra. Die wil ik best opgeven voor compensatie, maar ook alleen dan. Ik wil dus niet het risico lopen dat mijn stoelen "weggegeven" worden en dat er aan het eind van de rit toch geen vrijwilliger nodig is. Werkt dit bij AA/BA goed, of moet ik hier extra alert op zijn?

    - Wat is redelijk om qua compensatie te vragen? Mijn reisgenoot heeft nog nooit business gevlogen, dus we zouden ook akkoord gaan met een hotel + de volgende dag business vliegen (zonder compensatie). Iemand hier ervaring mee?

    - Bij een VDB, is je compensatie dan "alles" of regelt men bijvoorbeeld ook een accommodatie?

    Kortom eigenlijk, hoe haal ik hier het meeste voordeel uit? Alle tips zijn welkom! Dank alvast.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  2. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348

Deel Deze Pagina