Advies ticket AMS>YVR

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door bkraan, 2 nov 2014.

  1. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb wat advies nodig.
    Wij willen met het gezien van 26 april tot en met 9 mei naar Vancouver gaan.
    Data is een klein beetje flexibel maar niet heel erg omdat het sowieso in de mei vakantie moet vallen.
    2 van de 5 tickets wil ik boeken met mijn FB punten, de vlucht moet dus sowieso door een Skyteam partner worden uitgevoerd.

    3 weken geleden was de ticketprijs circa €840,00 per ticket, het leek me nog wat vroeg om al te boeken voor mei 2015 en het leek mij dat de prijzen nog wel zouden dalen. Inmiddels kost een retourtje met KLM circa €940,00 en begin ik een klein beetje te twijfelen of het een verstandige keuze is geweest.

    Wat adviseren jullie? Alvast boeken? Nog even wachten? En weet iemand misschien nog tips om goedkopere ticketprijzen te scoren? Ik zelf vind het nooit erg om een indirecte vlucht te hebben maar mijn ouders prefereren een directe vlucht.
     
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Via Antwerpen of Dusseldorf?
     
  3. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Al gekeken, beide ongeveer 100 euro per ticket duurder dan direct vanaf Schiphol.
     
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Blijven jullie alleen in Vancouver? Anders zou een open jaw evt nog wel uitkomst kunnen bieden.
     
  5. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ja alleen Vancouver, vertrekken vanaf Seattle is ook een optie.
    Ik weet wat een open jaw is maar hoe kun je hier goede deals in vinden?
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Op matrix een multi city invullen. Ik heb even voor je gekeken maar het bied niet echt een uitkomst helaas. Ik zie wel in de fare rules staan dat het "schoulder season" in April al start. Vandaar misschien de hoge fare's.
     
    bkraan vindt dit leuk.
  7. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik snap dat jij het ook niet met zekerheid kan zeggen. Maar over het algemeen, nu al boeken of wachten en hopen op een prijsdaling?
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik zou persoonlijk nog even wachten tot het einde van het jaar. Maar net als de beurs blijft het een gok wat de koers gaat doen.
     
    bkraan vindt dit leuk.
  9. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    KLM is de afgelopen jaren in januari altijd met de Werelddealweken gekomen, dat zou uitkomst kunnen bieden. Maar je weet natuurlijk niet of dat dit jaar weer zo is, of de voorwaarden (t/m 15 juni) gelijk zijn en of Vancouver erbij zit...
     
    bkraan en Basjep vinden dit leuk.
  10. krng

    krng Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    heb je al op kayak.com gekeken, die geven een forecast over boeken of niet. Ikzelf zou nog wat wachten.
    Aangezien er toch 2 mensen met punten geboekt moeten worden, zou je ook kunnen overwegen om de groep in 2 te splitsen - je kan namelijk met BA voor minder dan 700 euro vliegen.
     
  11. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Je hebt er een optie bij.
    Air France start vanaf 29 maart 2015 met 3x per week Parijs - Vancouver. Vanaf 4 mei gaat de frequentie omhoog naar 5x per week.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2014
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  12. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Zijn de tickets die nu bij KLM te koop zijn annuleerbaar? En dan voor hoeveel? Want als dat wel kan, dan kan je ze boeken, komen er nog goedkopere tickets tijdens de werelddeals, dan annuleer je de originele tickets en boek je de goedkopere tickets!
     
  13. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Inmiddels heb ik genoeg punten voor 5 enkeltjes naar Noord-Amerika en gaan we er een mooi reisje van maken:)
    5 award tickets economy van Amsterdam naar San Francisco.
    1 overnachting in San Francisco, volgende dag een vlucht van SFO naar STL daar een auto huren en richting Vancouver rijden.

    Retourticket moet ik nog boeken maar ik wil kijken of ik iets met Icelandair kan doen met een stopover in Reykjavik.
     
    Basjep vindt dit leuk.
  14. PHKCB

    PHKCB Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ik hoop dat je SEA bedoeld ipv STL, ander is het nog een verdomd eind karren naar YVR :D Ohja kom je bij YVR airport ga dan even richting South-Terminal en dan de Flying Beaver Bar & Grill. Goede stek qua eten met bijhorende een paar koude Molton Canadians :)
     
    bkraan vindt dit leuk.
  15. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Bedoel ik ja, is al de 2e keer dat ik Seattle verwar voor STL:/
     

Deel Deze Pagina