Aanmelden bij meerdere Frequent Flyer programma's binnen 1 alliance nuttig?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Bento, 5 apr 2016.

  1. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Hai,

    Ik heb gezocht op dit forum maar ik kon het niet vinden of ik zoek gewoon niet goed :) Dus bij deze:

    Ik ben nu Flying Blue deelnemer bij KLM. KLM werkt bijvoorbeeld samen met Delta. Ik kan de miles die ik vlieg met Delta natuurlijk claimen onder mijn Flying Blue account. Heeft het dan überhaupt nog zin om mij ook aan te melden voor het Delta Skymiles programma? Of welk ander programma van andere Skyteam partners dan ook. Zo ja, waarom? :)

    Het zelfde geldt voor Star Alliance. Ik ben lid van Lufthansa Miles & More, heeft het zin om ook lid te worden van een programma van bijvoorbeeld United of Singapore Airlines?

    Dank!,

    Bento
     
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Welkom @Bento ,
    Leuk dat je ons forum gevonden hebt! Vergeet je jezelf niet even voor te stellen (https://insideflyer.nl/forums/threads/het-grote-stel-jezelf-voor-topic.54/page-33#post-33307) zodat we je nog beter van dienst kunnen zijn en we elkaar een beetje leren kennen.

    Zelf weet ik slechts een beetje van Skyteam en nog minder van anderen allianties maar het antwoord is ja, het heeft zeker zin. Hiervoor zijn verschillende redenen zoals onder anderen;
    • Soms verdien je niet miles in elk programma. Een vlucht in klasse XY kan bijvoorbeeld geen miles geven bij FlyingBlue maar wel bij Suma. Zo laat je geen miles liggen.
    • Sommige programma zijn makkelijker in het zoeken van award space. Voor AA awards kun je vaak bijvoorbeeld beter bij BA kijken.
    • Voor sommige acties moet je een "bestaand" account hebben die bijvoorbeeld ouder dan 90 dagen is om miles te kunnen kopen. Het is zonde om die mis te lopen omdat je nog geen account hebt.
     
    high_class vindt dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    In tegenstelling tot @Flying doc zou ik eerder naar Nee neigen. Je kan beter op 1 plek sparen per alliantie. Hiermee voorkom je dat je overal wat miles hebt staan en deze op een gegeven moment vervallen. Natuurlijk kan je altijd op tijd een vlucht ergens crediten, maar aan 50.000 miles bij 1 programma heb je meer dan 70.000 verdeeld over 4, bijv.

    Hopelijk reageren er ook nog andere members met hun mening, zodat jij op basis daarvan een goede afweging kan maken
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  4. Bento

    Bento Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Thanks voor de reacties. Blijf lekker bij 1 programma per alliance dan.
     

Deel Deze Pagina