We vliegen ongeveer 5 keer per jaar met *A vanaf BRU en geven altijd braaf het Miles&More nummer op. Dit lijkt niet zoveel op te leveren: te weinig segmenten en miles om ooit een status of award flight te halen. Zijn er misschien sweet spots met andere getrouwheids programma’s van *A waarmee je wel kans maakt op een hogere tier met een beperkt aantal vluchten?
Kan je wat specifieker zijn? 5x per jaar BRU-FRA v.v. zal je weinig opleveren, maar afhankelijk van je vliegpatroon en reisklasse is er misschien best ergens wat te behalen
Klopt, ik zou zeggen Aegean, maar volgens mij zitten daar nogal wat haken en ogen aan als je vaak met LH group vliegt. Als je veel met TAP vliegt is Aegean echt een top programma.
Ik zit ook al een tijdje te overwegen om iets met *A te doen. Ik vlieg voornamelijk veel in Europa, ams-lis, ams-bcn. Is het de moeite waard, om bijvoorbeeld bij Aegean te sparen ipv TAP?
Bij kiezen programma is het een afweging van percentage mijlen dat je krijgt, vereisten voor status, nut status en waarde van de mijlen. Aegean is een prima programma om vrij makkelijk *A Gold te halen, en ze hebben een aardige reward chart. Zeker veel en veel beter dan TAP's eigen programma. Echter ga je waarschijnlijk geen Aegean status halen door alleen Europees te vliegen, omdat je je niet op basis van segmenten kunt kwalificeren, en Europese tickets geven over het algemeen bijzonder weinig mijlen. Daarnaast, *A vliegt op weinig steden direct vanaf AMS, dus moet het je die extra overstap waard zijn.
Dit is een kopie uit een andere thread van Unusualtravelblog (ik mag nog geen links, etc posten...) Ik merk inderdaad op dat FlyingBlue status behalen veel moeilijker is dan bij andere programma's. De rewards (lounge toegang en prioritytoegang e.a.) zijn leuk, maar enkel interessant als je dan veel eco vliegt. Het spijtige is dat je met eco vliegen nooit een status gaat behalen tenzij je enorm veel vliegt. Voor mij lijken de nieuwe criteria om status te halen bij FlyingBlue veel te hoog: je moet genoeg business vliegen om de status te behalen, je moet genoeg eco vliegen om iets aan je status te hebben. Persoonlijk heb ik wel het gevoel dat ik bij Star Alliance "profijt" heb, terwijl voor hetzelfde te doen bij FlyingBlue, ik niet eens silver zou kunnen halen. Ik vind het dan ook vreemd om te zien dat er zo weinig mensen into Star Alliance zijn, vermoedelijk omdat de vliegen uit AMS en het de basis is van KLM. Ik reis vrij (vanuit BRU) veel en dat is regelmatig in eco. Met een paar eco-vluchtjes heb ik ook Star Alliance Gold met gemakzucht bereikt, zonder dat ik puur heb gevlogen voor status. Het is dus weliswaar een sweet spot in de statuswereld, zeker voor Europeanen die met Aegean kunnen vliegen. De Star Alliance Gold status behalen eist meer criteria dan de status te behouden dus het krijgen was iets moeilijker: - 2 (voor silver) + 4 (voor gold) segmenten met Aegean voor minder dan 300 euro, waarvan ik 2 segmenten heb kunnen upgraden naar business, je krijgt nl. upgrade vouchers na behalen van silver - Een vlucht (RT) naar PEK via CPH/ARN voor 400 euro met SAS - Een vlucht (RT) naar JNB via ADD voor 400 euro met Ethiopian Dit bracht me de Gold status op, +- 55k mijlen (goed voor one-way First Class met LH van FRA naar DEL of DXB) en de Aegean perks (4 upgrade vouchers). Aangezien mijn vriendin niet graag vliegt helpt mijn status voor de priority-toestanden en loungetoegang om reizen aangenamer te maken. De 14 segmenten die ik vernoemd heb lijken misschien veel, maar éénmaal status heb je 4 aegean vluchten per jaar nodig en 12,000 mijlen met Star Alliance of 24,000 mijlen met Star Alliance. De status behalen heeft mij iets meer als €1K gekost, wat niet eens het hoofddoel was van de vluchten. Het behouden van de status kan ik makkelijk voor vluchten aan 500€ per jaar en de earnings van mijlen is (nog) niet revenue-based en dat is de reden dat ik loyaal blijf aan Aegean. Mocht ik dan toch de jaarlijkse 4 vluchten met Aegean moeten doen om mijn status te behouden zou ik zeker €200 investeren om een weekendje op Corfu of Kreta te vertoeven, zeker als ik de 4 segmenten kan upgraden met mijn vouchers omdat ik Gold status heb! Grootste nadeel dan hier zo is dat je wel de YQ tax moet betalen van een award ticket. Voor een LH First Class ticket kan dat makkelijk schommelen tussen 250-350 euro! (sorry voor de wall of text ) Persoonlijk voor €1K *A gold worden, lijkt mij wel oke
Flying Blue Silver/Gold is leuk als je een mix van Europees en intercontinentaal vliegt. Je krijgt genoeg punten door je intercontinentale vluchten (zeker business class) en vervolgens kun je binnen Europa lekker economy vliegen. Ik snap echt niet waarom je op een vlucht van 1 of 2 uur business moet vliegen, kneiterduur voor wat je krijgt. Dus daar kun je de vluchten plukken van loungetoegang, bagage allowance en priority. In de VS vind ik de pricing van business beter bij domestic vliegen. Alleen met FB verdien je daar weer heel weinig XP tegenwoordig... 6 uur vliegen van LA naar NY is 2 XP in economy class. Kom op zeg
Ik heb geen status bij A3. Ik zit bij MileagePlus, op dit moment Gold en voor het einde van het jaar als het goed is 1K
Je zou ook nog eens naar Asiana kunnen kijken. Daar heb je een relatief lange periode om je status op te bouwen en ook wel een aardige award chart.
Nou ja, als je toch al een strand vakantie pakt naar Griekenland en dat reisje naar New York met sas doet ben je al een heel eind op weg. Het is niet zo dat die 1000€ op is gegaan voor die kaart, maar het resultaat is van je vluchten goed plannen.
Voor de helft kan je ook M&M Silver kopen met lounge acces > https://www.status.miles-and-more-promotion.com/en/frequenttraveller/ Ben erover aan het twijfelen
Zonder helemaal de voorwaarden in te duiken, ze hebben het over retain. Dus het is niet alsof je status kan kopen.
Ik ben hier al blijkbaar in getagd. Ik ben tevreden met A3 Gold. De status heeft me al veel meerwaarde gegeven. Paar keer opups gekregen. Daarbij vind ik vliegen met Aegean heel aangenaam. ze zijn een van de weinig star alliance maatschappijen die nog gratis eten en drinken serveren aan boord. Ik heb 6 segmenten geboekt in november voor amper €120, Goedkoop, en dan nog topservice aan boord. Ik kan er eigenlijks niets negatief op zeggen, behalve dat het spijtig is dat lufhansa group zo slecht mijlen verdient. Het is een van de weinige rewarding programma’s dus devaluatie ligt wel altijd op de loer...