75% Bonus Miles niet goed gecalculeerd

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door foxtwo, 17 jan 2017.

  1. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Hallo,

    Laatst met Aeromexico en Delta gevlogen in de Q en V klasse. De level Miles waren goed bijgeschreven maar het viel mij op dat de 75% elite bonus award Miles niet juist waren bijgeschreven. In plaats van deze berekening over de gevlogen afstand te maken was het 75% van de bijgeschreven level Miles.

    Voorbeeld van de Aeromexico vlucht MEX-LAX in klasse Q (50%)
    Level Miles: 782
    Award Miles: 1369
    -Waarvan Elite Bonus: 587

    Als ik op de Flying Blue website kijk is de berekening voor award Miles als volgt.

    Award Miles = (distance in miles x earning percentage of booking sub-class) +
    (distance in miles x earning percentage Elite bonus)

    Dus dat moet zijn 1564*50%=782 + 1564*75%=1173 voor een totaal van 1955 award Miles.

    Op de delta vlucht precies hetzelfde maar dan was het 75% van 25% gevlogen afstand als bonus. Dit is de eerste keer dat dit zo is berekent.

    Heb contact opgenomen met KLM op Facebook en die komen hier nog op terug. Heeft iemand anders dit al meegemaakt?
     
  2. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Je level miles zijn je base miles. Bonus miles worden verrekend dmv de base miles, dus de rekening klopt hier. Als Delta 'bonus miles' aanbied zijn dat Skymiles, niet miles die tellen voor Flying Blue.
     
  3. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb het hier over de elite-bonus mijlen van Flying Blue.

    Als je naar de Flying Blue website gaat en bij elke partner kijk naar de Award Mile berekening dan zie je dit:
     
  4. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Waar staat dat? Bij de FB calculator staat:

    Miles are calculated on the basis of flown miles. The results shown are the maximum number of Miles that can be earned, calculated with an accrual percentage of 100%. The actual percentage may differ, depending on your booking class. Elite members enjoy an Elite bonus on qualifying flights with SkyTeam and Air Corsica. Silver members earn 50% extra, Gold members 75% extra and Platinum members are entitled to 100% extra Award Miles.

    En volgens de calculator staat het er ook correct in.
     
  5. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Link: www<punt>flyingblue<punt>com/partners/airlines<punt>html mag nog geen links posten maar even de punten veranderen...

    Dan op desbetreffende airline klikken (maar voor skyteam lijkt het bij alle airlines hetzelfde). Met deze tabellen bereken ik zelf mijn mijlen en zoals gezicht is dit de eerste keer dat ik ergens tegenaan loop.

    Laatst had ik ook een elite bonus gehad met business class vluchten en daar kreeg ik de bonus over de gevlogen afstand (dus niet 75% van 125% business class earning).

    Lijkt mij een beetje vreemd als ze dit elite bonus miles concept verschillend toepassen.
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb dit een keer gehad met Korean Air. FB had een foutje gemaakt en liet de extra miles staan, compensatie voor het eventuele ongemak. Ik sluit me aan bij de rest dat de origine berekening van FB klopt.
     

Deel Deze Pagina