572 Level Miles nodig

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jpfr, 13 nov 2016.

  1. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ik dien voor het einde van het jaar nog 572 Level Miles te bemachtigen om een hoger niveau bij Flying Blue te halen. Aangezien ik dit jaar weinig tijd heb om nog een vlucht te maken en er voorlopig ook geen voor volgend jaar op de planning heb staan, kwam ik mede door een blog van Justin Ross Lee op het volgende idee:

    Kan ik geen full flex ticket kopen met mijn American Express FLying Blue kaart voor een vlucht in 2017? Dit levert me namelijk level miles op. In 2017, nadat ik mijn status heb behaald, cancel ik de vlucht weer en laat ik het geld terug storten?

    Niet helemaal netjes, dat geef ik toe. Geven jullie het kans van slagen?
     
  2. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Je krijgt je (level) miles toch pas bijgeschreven als de vlucht is gemaakt? Dus de vlucht moet sowieso in 2016 zijn.
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Volgens mij kan je ook gewoon KLM tickets kopen met je FB Amex en deze level miles worden dan bijgeschreven in de maand van aankoop
     
  4. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ja dit klopt en bedoel ik ook. Ik heb het even gecheckt met mijn eerdere aankopen.
     
  5. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik weet niet wat er gebeurd bij een refund om eerlijk te zijn. Maar dit klopt wel. Je zou ook eventueel een ticket voor de toekomst kunnen kopen, ik kreeg al mijn 'level' miles van mijn vluchten die ik voor December had aangekocht afgelopen week.

    Best een slimme oplossing als het werkt denk ik ;)
     
  6. Bax

    Bax Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Het gaat om twee verschillende transacties. Als je je KLM AmEx gebruikt krijg je award miles (besteed bedrag plus bonus van ticketwaarde). Aangezien dit samen gaat met een ticketaankoop krijg je de level miles meteen bijgeschreven (order of transaction).
    Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar indien je de boeking zou annuleren heb ik geen idee als je status ook wordt teruggedraaid. Testen maar zou ik zeggen
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Om welk niveau gaat het? Eventueel het ticket boeken maar niet annuleren en 'verloren' laten gaan is een optie als je het risico niet aandurft. Miles worden waarschijnlijk teruggeboekt maar of dat voor de status ook geldt?
     
  8. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik weet niet om welk niveau het gaat (Gold, Platinum?), maar als het 1 van deze niveau's is zou ik zeker de gok niet nemen om te kijken of het dan zal worden teruggedraaid. Zou toch zonde zijn als je zo dicht bij bent en het door te gokken net niet red.
     
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.309
    Trofeepunten:
    558
    Werkt dit trucje ook als je een KL/AF ticket koopt voor iemand anders?
     
  10. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Maakt sowieso niet uit voor wie het ticket is: zo lang je maar boekt via de KLM of AF site of kantoor (geen third party OTA dus).
     
    high_class en Flying doc vinden dit leuk.
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    zoals @FlyRicky zei: ja

    edit: het is gewoon AFKL spend
     
  12. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Oh echt? Nou ja, het is even geleden dat ik een FB-Amexkaart had, maar ik dacht dat mijn level-miles pas na de vlucht werden bijgeschreven :) Wel gek eigenlijk, want zo kun je inderdaad schuiven met miles.
     
  13. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ja dit is ook precies waar ik mee zit. Heb geen zin dat wanneer ik mijn ticket in juli 2017 bv cancel, dat ze dan mijn behaalde status terug draaien ;)
     

Deel Deze Pagina