3 segment 'run' op 1 dec

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Quentin, 19 nov 2014.

  1. Quentin

    Quentin Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Een reis van 6 segmenten hoef ik niet te maken, maar door onverwachte werkreizen zit ik eind van het jaar op 27. Zonde natuurlijk om die 3 niet te maken en goud te behalen! Zag al veel inspiratie op dit forum ;)

    Met de tips van dit forum heb ik gezocht. Op 1 december heb ik de hele dag, dus lijkt me een mooie kans om 3 vluchten te maken. Enige (enigszins betaalbare) mogelijkheid die ik vind is AMS-MRS met de terugreis via CDG, voor € 292. Het bedrag is hoog, maar in het ergste geval voor mij acceptabel. Hebben jullie nog tips voor goedkoper of gemakkelijker? 4 segmenten is ook geen punt. Meer ook niet eigenlijk, maar in principe is 3 genoeg. Ik zit dichtbij Schiphol, dus AMS is een logische keuze om te starten en eindigen.

    Tips welkom! Medereizigers ook natuurlijk :)
     
  2. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Pas op als je vlucht uit wordt gevoerd onder een AF-vluchtnummer. Dat zijn vaak 'mini-tarieven' waar je wél miles voor krijgt maar die niet meetellen als 'qualifying flight'. Erg verwarrende uitleg op FB.com, maar in het callcenter kunnen ze je het uitleggen. Heb naar MRS, NCE en BOD gekeken, maar allemaal mini-tarieven. Zelf vlieg ik AMS-NAP via FCO voor €139 (4 vluchten). Het zijn allemaal KL-vluchten en die zijn altijd qualifying.
     
  3. Quentin

    Quentin Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hmm in de Air France app staan ze als 'Classic'. Keuzes daar zijn Classic en Premium. Is Classic hetzelfde als mini?

    € 139 is wel goedkoop. Op 1 december zie ik die helaas niet...
     
  4. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik vlieg ook niet op 1 dec. Je kunt een boeking maken, dan klikken op "betalen met voucher". Je krijgt een PNR maar hoeft nog niet te betalen. Dan bel je FB op en geef je je PNR - zij kunnen dan telefonisch zekerheid geven dat je inderdaad qualifying flights maakt. Annuleren gaat automatisch na 1 uur, tenzij je alsnog online betaalt.
     
  5. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    kan je dit gewoon niet in het segment/miles run topic bespreken?
     
    Quentin en Quinten vinden dit leuk.
  6. Quentin

    Quentin Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Oh, prima.
     

Deel Deze Pagina