26 uur in de VS

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door PHKCB, 1 sep 2014.

  1. PHKCB

    PHKCB Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuwsgierig welk 'excuus' jullie gebruiken om de VS binnen te komen. Bij mij wisselt het nog wel eens wat ik zeg. De VS is het grootste struikelblok, Canada is minder lastig. Aziatische landen boeit het helemaal weinig, die lachen om wat je doet.

    Even korte introductie. Ik vlieg toestellen per serie. Eerst begonnen met Finnair, alle 7 MD-11s wilde ik vliegen. Toen ik hoorde dat de eerste MD-11 een dag later de laatste vlucht zou hebben, heb ik een half uur later een ticket JFK geboekt vanaf AMS via ARN en HEL. 26 uur later vanuit JFK de omgekeerde route terug. Het geplande toestel vloog de route en al met al alle 7 MD-11s gehad.

    Toen met de KLM ook alle 10 de drie-pitters willen vliegen and mission accomplished. Nadat ik me weer begon te vervelen nu maar bezig met de bultruggen uit dezelfde blauwe vloot. Inmiddels 12 van de 22 Boeing 747-400s gehad. Nog 4 full pax en 6 Combi's te gaan :)

    Soms kom ik bij immigration aan dat ik gewoon ben om te vliegen. Hierna sta ik minimaal 30 minuten bij deze officer uit te leggen wat voor werk ik doe, wat ik verdien, waar om vliegen zo leuk is etc. etc. De ene keer word je dus gek van de vragen, de andere keer vragen ze helemaal niets. Wat me wel opvalt is dat vrouwen meer vragen stellen, en de oudere mannelijke officers minder streng zijn, maar helaas kun je niet kiezen. Soms heb je een officer die de hobby wel snapt en het allemaal geweldig vindt.

    Er zijn hier vast en zeker meer mensen die net als ik 24 uur, plus de 2 uur omdraaitijd van de kist, op visite zijn in de VS en terug fladderen naar huis.

    Wat zeg jij bij immigration in de VS wat je in 1 of 2 dagen komt doen?

    Mvg Cornelis
     
    SVDH vindt dit leuk.
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Je kunt uitleggen dat je een mileage run doet. Dit is algemeen (99 van de 100 officers) bekend bij CBP.
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    USA snapt het meestal wel: Oh you are one of those...

    Azie vragen ze me nooit iets

    Ik zou van @Valentijn wel willen weten hoe ze in Australie doen
     
  4. PHKCB

    PHKCB Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Thx for replies, ik zou uiteraard die eens kunnen proberen de volgende keer :)
    Australië heb ik zelf nooit gedonder, maar als ik er ben is het geen 26 uur, blijf altijd een paar nachtjes bij familie, en dat is altijd een heel goed en waar excuus :)
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik was 3 jaar geleden eens voor 4,5 uur in LA ... deden ze ook niet moeilijk
     
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Niet liegen! Vertel gewoon de waarheid. Lieg je, en ze willen bijvoorbeeld extra documenten zien dan hang je.
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    in welk tijdsbestek?
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb het "geluk" voor een Amerikaanse firma te werken, dus altijd naar de VS voor "business".
     
  9. PHKCB

    PHKCB Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Heb voorheen (2005-2012) een aantal 744s gevlogen, bestemming dedicated. Zat toen op 5 registraties. Heb sinds midden januari jl. 7 nieuwe gevlogen. En de rest probeer ik voor medio 2016 gevlogen te hebben. In september 26 uur CUR, in November 26 uur IAH (promo-awards, 150 euro en 25.000 miles verbranden) ook in November 48 uur SXM. Aanstaande januari 48 hrs JFK and also 48 hrs LAS (via LAX)

    De zwaarste vluchten (aangezien ik zwaar oververmoeid moet zijn voor ik überhaupt slaap in een vliegtuig) tot nu toe waren 26 hrs HKG and 26 hrs in MEX
     
  10. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Ondanks dat ik allerlei horrorverhalen had gehoord over enorme rijen bij Australische immigratie en douane, kon ik in één keer doorlopen op mijn mileage run (iets van 12 uur in Sydney). Bij de paspoortcontrole geen enkele vraag gesteld, ik kreeg een stempel met de mededeling 'Have fun, mate!'. Bij de douane kreeg ik een grappige opmerking over het feit dat ik alleen een klein schoudertasje had en verder geen bagage - iets in de trant van 'backpackers nemen ook steeds minder mee tegenwoordig'...
     
  11. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Is er een manier om erachter te komen welk toestel gepland is voor een bepaalde vlucht? En er kan natuurlijk een wijziging komen op het allerlaatste moment... Dat zou ik jou geval wel heel zuur zijn en je ineens een toestel hebt die je al gehad hebt! :confused:
     
  12. PHKCB

    PHKCB Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Klopt. Heb dit jaar 2x de BFK op heenreis gehad en dag later BFM terug. Dit gebeurde zowel naar MEX in feb als naar IAH in maart, had ze beide reeds gevlogen. Dus ja het zit er dus in. Hoe minder je nog nodig bent, de moeilijker het wordt. Flexibel ticket kopen is ook geen optie, daarvoor kun je alsnog minstens een 3 of 4 extra wdw-retourtjes boeken. Heb de MD-11s allemaal gehad bij zowel Finnair als KLM, dan zal het met de 747's hoop ik ook goed komen :)
     

Deel Deze Pagina