24 uur om (kosteloos) te annuleren

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door kevin990, 11 sep 2014.

  1. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik vond dit op de KLM website:

    24 uur om te annuleren
    [​IMG]
    Aarzel niet langer en profiteer van ons aanbod! Als uw plannen binnen 24 uur alsnog veranderen, kunt u uw boeking gewoon annuleren. Wij vergoeden dan de kosten – zonder vragen te stellen! We berekenen daarvoor geen administratiekosten. En natuurlijk vergoeden wij ook de kosten van eventueel gereserveerde extra opties.

    Annuleer binnen 24 uur uw boeking door teruggave aan te vragen via Mijn Reis

    Iemand hier al eens gebruik van gemaakt? Ik heb even gezocht maar kan geen duidelijke voorwaarden vinden. Op overige pagina's over teruggave / annulering staat dat er bijvoorbeeld 'altijd administratiekosten' berekend worden terwijl ze hierboven zeggen van niet.
     
    FB020 vindt dit leuk.
  2. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb er al eens gebruik van gemaakt, kon inderdaad kosteloos.
    Volgens mij kon dit daarvoor ook al maar was dit niet bekend, ik dacht dat het bij de wet verplicht is om tot 24 uur een annuleringsverzoek kosteloos te verwerken.
     
  3. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Op de site van de consumentenbond vind ik dit:

    Vraag
    Ik heb een vliegreis of hotelreservering via internet geboekt. Heb ik recht op de wettelijke bedenktijd?
    Antwoord: Nee,voor je vlucht of hotelreservering heb je geen recht op een bedenktermijn. Tenzij je geen vaste datum voor je vlucht of hotelreservering hebt afgesproken.

    Als je via internet een vliegticket, een reis of een hotel hebt geboekt, heb je niet het recht om binnen 7 werkdagen kosteloos te annuleren. De Wet koop op afstand geldt niet voor logies, vervoer, restaurantdiensten of vrijetijdsbesteding die je afspreekt op een vaste datum.
    Lijkt me dan toch een 'extra service' oid van KLM zelf.Vandaar dat ik ook nieuwsgierig ben naar de precieze voorwaarden.
     
  4. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik was zelf in de veronderstelling dat het alleen wettelijk verplicht is voor vluchten van en naar de VS. Weten we zeker dat dit ook voor vluchten binnen (bijvoorbeeld) Europa geldt?
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    In een post van @TheFlyingDutchboy wordt dit ook benoemd. Volgens mij dus nieuwe service van KLM. Ik denk dat je de boekingskosten ten tijde van de boeking wel kwijt bent, maar dat ze geen kosten rekenen op moment van annuleren (wat ze na die 24 uur wel kunnen doen)
     
  6. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Het is inderdaad wettelijk verplicht voor vluchten van en naar de VS. Dit gaat alleen niet bij ebookers, terwijl dit wel verplicht is volgens de DOT-voorwaarden.. (bij Expedia zijn er nooit problemen)
     
  7. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
  8. teusz84

    teusz84 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Was dit een vlucht naar de V.S.? Ik heb gisteren per ongeluk een mini fare geboekt (binnen Europa), meteen 10 min later een annuleringsverzoek ingediend.

    Hoe lang duurde het voordat je het geld terug had?
     
  9. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Onlangs gehad toen ik voor een collega een ticket naar Göteborg boekte. Per ongeluk verkeerde vluchtdatum... Wijzigen ging niet, annuleren wel. 100% teruggekregen binnen 3 dagen.
     
  10. teusz84

    teusz84 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Na 5 dagen het bedrag weer gecrediteerd op mijn amex. Zonder melding of emailtje van KLM overigens.
     
  11. teusz84

    teusz84 Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    De maandafrekening van mijn Amex is geweest en ik heb de levelmiles van de geannuleerde en gecrediteerde vlucht gewoon ontvangen! Dat is tot niet helemaal de bedoeling lijkt me... Maar ik klaag niet!
     

Deel Deze Pagina