206 miles te kort voor platinum (incl nog twee vluchten te gaan)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexandre, 26 okt 2017.

  1. Alexandre

    Alexandre Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Eerste post hier. Dit jaar kom ik met nog twee geplande vluchten (Parijs CDG over paar weken en Boston in Dec) nog om precies te zijn 206 level miles te kort om eindelijk een keer platinum te worden. Dit als ik tenminste onder mijn FB account kijk naar aantal level miles wat ik voor de vluchten zou moeten krijgen.

    Beetje lullig als ik het er zo dicht tegenaan zit om het niet te halen.

    iemand suggesties hoe dit makkelijkste op te lossen? voor de parijs vlucht is eco comfort vol en naar boston heb ik al comfort + (delta).

    benieuwd naar jullie ideeën.
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    €99 same-day return boeken. €140 aan auxiliry revenue besteden bij AF/KLM en betalen met FB AmEx. Zo maar even twee opties. Kan je hier wat mee?
     
  3. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Als je de platinum status niet perse nodig hebt kan het ook handig zijn om gold te blijven en de level Miles mee te nemen naar volgend jaar. Dan heb je volgend jaar aan 10206 Miles voldoende om te herkwalificeren en neem je alles daarboven weer mee naar het daaropvolgende jaar.

    Betalingen met FB AmEx bij Klm travel clinic geven bij mijn weten ook level miles mocht je nog inentingen nodig hebben;)
     
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Als Platinum heb je softlanding naar Gold, dus als je er echt zo dicht bij zit zou ik voor Platinum gaan en daar 1 jaar de voordelen van benutten. Het jaar daarna ben je dan sowieso Gold mocht je je er niet voor kwalificeren.
     
  5. Alexandre

    Alexandre Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dank! Krijg je op aankopen ook level Miles dan? Ik dacht altijd alleen award Miles?
     
  6. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Op aankopen van KLM/AF tickets wel.
     
    Alexandre vindt dit leuk.
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Met de FB AmEx Gold spaar je 1,5 level mile per uitgegeven euro bij AF/KLM; met de FB AmEx Platinum is dat zelfs 2 level miles per uitgegeven euro.

    Niet alleen tickets, maar ook bijkomende kosten leveren Level miles op. Denk hierbij aan wifi en betaalde stoelreserveringen!
     
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    @Alexandre : heb je wel een FB AMEX? Zo ja, welke?
     
  9. Alexandre

    Alexandre Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    nee , nog niet. en de tickets die ik heb zijn al geboekt. kun je met terugwerkende kracht de FB Amex miles krijgen op gekochte tickets (waarvan de vluchtend nog wel moeten plaatsvinden)?
     
  10. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Nee, je moet ze betaald hebben met AMEX direct bij AF of KLM.com om voor level miles in aanmerking te komen. Je zou er nog wel 1 kunnen aanvragen en bijvoorbeeld Economy Comfort kunnen betalen om zo aan level miles te komen.
     
  11. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Wat je ook zo kunnen doen is een flexibel ticket boeken bij KLM (met je nieuwe Amex kaart :)) en in januari annuleren. Level miles ontvang je dan dit jaar en worden volgend jaar weer gecrediteerd.
     
  12. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Is dat zo?
    Ik dacht dat je surplus aan Gold-status punten niet kon meenemen. Allene bij Platinum geldt toch?
     
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat is zo. Alle punten die meer zijn dan het aantal om je huidige status te behouden.
     
  14. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Er zullen ongetwijfeld succes verhalen zijn, maar dit is denk ik wel echt een grijs gebied is in Travel hacking. Stel: ze nemen Platinum van je af omdat je officieel niet in het kalander jaar hebt gekwalificeerd, dan heb je denk ik geen poot om op te staan.
     
  15. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Het bijschrijven van punten als gevolg van aankopen is volledig geautomatiseerd, dus daar verwacht ik geen problemen. Ook omdat het aantal punten heel gering is.

    Is natuurlijk een ander verhaal als je een paar duizend punten op deze manier probeert te halen.
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik zou een FB Gold card nemen en voor € 140 iets aan boord kopen op de Boston vlucht. Een FB Gold Card is gratis als je een link van iemand in dit forum gebruikt en je krijgt ook 11.000 award miles. Het levert je de miles die je nodig hebt en de voordelen van de CC zoals gratis reisverzekering. Voor die € 140 kun je iets leuks kopen.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2017
    FlyingFonz en JDE vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina