2023 Flying Blue Family Event

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door vliegkloon, 27 okt 2023.

  1. vliegkloon

    vliegkloon Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Hi All,

    Ontving net de uitnodiging voor het FB Family event. Dat was vorig jaar (december 2022) nog een mooie plek bij het kerstcircus in Rotterdam (waren zelfs twee exclusieve KLM shows).

    Dit jaar is het een bioscoop in Amsterdam Noord die is afgehuurd en waar je met je kind een Paw Patrol film kan komen kijken.

    Is dit nu een enorme versobering of ben ik gewoon 'teruggezet' naar een simpeler event?

    Zou wel gek zijn, dit jaar weer rond de 800 XP en Personal Assistance net verlengd.

    Wie weet meer?
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.263
    Trofeepunten:
    508
    Hoewel 800 XP wat magertjes is, ben je niet teruggezet. Er is vorig jaar na Corona flink uitgepakt en hoe groots het dit jaar wordt, weten we niet, want dat staat niet in de uitnodiging.

    Zoals je kunt lezen, wordt het programma later bekendgemaakt en zijn het tijdslots van 3.5 uur, terwijl de films 1.5 uur duren. Dus misschien is er nog wel een clown die de kids komt schminken of wordt er popcorn uitgedeeld.

    Ik weet niet wat er gek zou zijn. Je kunt de uitnodiging altijd negeren door op de knop "Nee, ik meld mij af" te klikken, die ziet er als volgt uit:

    upload_2023-10-27_14-1-46.png
    (tekening gemaakt door mijn kind)
     
    NisshinMaru, Urbanjazz, beuse242 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. vliegkloon

    vliegkloon Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Tot op bepaalde hoogte is je sarcasme te waarderen :)

    Echter nog steeds bijzonder dat KLM ondanks wederom weer een recordjaar haar vaste vliegers zo afscheept met middagje bioscoop.
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    KLM heeft wel meer evenementen dit jaar waar ze bepaalde (doel) groepen voor uitnodigen.
    Ik heb het idee dat men ook kijkt als men de uitnodiging verstuurd of je geen vlucht hebt staan omdat het anders niet mogelijk is om daarbij aanwezig te zijn.

    Toevallig heb ik deze ook ontvangen omdat ik geen 'vlucht' heb KLM die dag. Wel andere verplichtingen, maar mogelijk valt het alsnog in te plannen.
    Een paar andere evenementen heb ik al voorbij moeten laten gaan omdat ik simpelweg niet in Nederland ben.
     
    Urbanjazz en arjen05 vinden dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.263
    Trofeepunten:
    508
    U voelt zich afgescheept en mij lijkt het een aardig evenement. Misschien voor een andere doelgroep dan eerdere evenementen. Net als de KLM Open een specifieke doelgroep bedient, de KLM urban trails en marathons weer een andere doelgroep bedienen en de bekendmaking van een nieuw huisje ook een aparte doelgroep bedient.

    Elke genodigde kan meerdere introducés meenemen; ik mag met vijf personen komen. Die groep "vaste vliegers" is groot. Silver en gold - die ook serieuze vlieguren maken - buiten beschouwing latend: er zijn 30.000 platinum members, 8.000 platinum for life en 200 ulti in NL.
    Als hoofdrekenen niet uw ding is: diner bij kaarslicht wordt lastig bij deze aantallen.

    U zit met '800XP en PA' in die groep platinum en daarme zijn er 8.200 landgenoten met een ‘hogere’ Flying Blue status. Daarmee bent u waarschijnlijk niet uitgenodigd voor recente evenementen in Valkenburg, het Scheepvaartmuseum of filmmuseum Eye, maar wel voor het golftoernooi in Cromvoirt en dus het aankomende familie-evenement in Amsterdam.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.263
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben toch heel regelmatig uitgenodigd voor evenementen op dagen dat ik vluchten had staan, zoals vieringen voor KLM100, huisje-onthullingen, family event vorig jaar en urban trails. Voor het Tuschinski evenement heb ik nog een vlucht laten verzetten, toen het precies de dag van een vlucht bleek te zijn.
    Volgens mij is de standaardvolgorde ulti -> p4l -> pa -> plat, met uitzondering van urban trails en huisje waarbij de regio meespeelt. En evenementen voor NL alleen voor Flying Blue accounts met een adres in NL.
     
  7. OllieD

    OllieD Newbie

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Vorig jaar bij het Kerstevent in Ahoy geweest met de kinderen en dat was erg leuk en goed geregeld. Dit jaar komt het helaas wat minder goed uit en ben ik er dus niet bij. KLM Open dit jaar overigens van genoten.
     
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Krijg je die uitnodiging alleen als je kinderen hebt staan in je family account? Ik heb niks gehad en mijn vriendin ook niet..
     
  9. mitchelldejong

    mitchelldejong Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb de uitnodiging als verse plat afgelopen week binnen gekregen. Heb inderdaad mijn dochter in mijn family account staan, dus ik denk dat dat de voorwaarde is.
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Partner heeft de uitnodiging wel, ik niet. Beide Plat PA. Geen (jonge) kinderen in account. Eerder volgorde alfabet bij ons :p
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb ook geen kinderen en ben ook uitgenodigd.
    Zo kan oom ozzietukker punten scoren bij zijn nichtje waar hij nooit op haar verjaardag kan zijn
     
    NisshinMaru, arjen05 en Ruut vinden dit leuk.
  12. vedje

    vedje Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Wij (beide platinum, kids zilver/goud, en ze staan in het family account) hebben in ieder geval (nog) geen uitnodiging ontvangen. Vorig jaar wel Ahoy en Dutch open. Maar we zitten laat in het alfabet, dus wie weet volgt er nog wat:)!
     
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Achternaam mevrouw Night begint met A. Toch nog niks gehad.
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.263
    Trofeepunten:
    508
    Hier idem, partner niet uitgenodigd. Wellicht nodigen ze 1 persoon per adres uit.
     
  15. mitchelldejong

    mitchelldejong Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Mijn partner heeft 'm dan weer wel binnen gekregen.
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.263
    Trofeepunten:
    508
    Wonen jullie op hetzelfde adres (voor flying blue) en zitten jullie in een family account? Dat zijn volgens mij de kenmerken waaraan afgeleid kan worden of je partners bent.
     
  17. mitchelldejong

    mitchelldejong Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Ja, allebei! Niet dat we kunnen overigens, het tripje BKK gaat toch voor.
     
  18. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Na het kerstcircus, inderdaad wel een flinke tegenvaller dit. Een bioscoop pak ik wel een keer in de buurt.

    Volgende keer beter.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    396
    Trofeepunten:
    63
    Nog niets binnen. Dat Kerstcircus was best leuk, vorig jaar. Van 010 naar 020-Noord, weet nou niet of dat een verbetering of verslechtering is :D

    En ach, als het aan Ome Omtzigt ligt, wordt dit straks allemaal verboden of extra belast want privé profiteren van je frequent flyerprogramma is natuurlijk onacceptabel :rolleyes:
     
    William en Ruut vinden dit leuk.
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    In Duitsland is het al zover en worden miles en punten die je zakelijk verdient in prive belast!
     

Deel Deze Pagina