2 Tickets voor dezelfde vlucht?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door FlyRicky, 7 apr 2016.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Een beetje een gekke vraag, maar kan hier gek genoeg bijzonder weinig op internet over vinden:

    Ik vlieg eind deze maand AMS-DXB-CDG-AMS. Nu moet ik daarna eigenlijk direct door naar Seoul (ICN) en heb een betere fare gevonden vanuit DXB naar ICN dan vanuit AMS. Het punt is nu dat ik deze boeking zou maken op dezélfde DXB-CDG connecting vlucht waar ik voor de eerste itinerary ook al op geboekt ben.

    In andere worden:
    Boeking 1 AMS-DXB-CDG-AMS
    Boeking 2 DXB-CDG-ICN
    Waar dikgedrukt dezelfde vlucht betreft.

    Het makkelijkste zou natuurlijk zijn als ik de eerste boeking gewoon negeer op de terugweg, maar toch kan ik maar niet loslaten hoe (en of) het zou werken voor beiden vluchten geboekt te zijn, voor beiden in te checken en voor beiden te boarden. Vooral dat laatste vraag ik me af hoe de agent zal reageren als ik twee boarding passes gescand probeer te krijgen... Bovendien: dubbele miles en segmenten :D!

    Ik lees dat sommige airlines dubbele boekingen automatisch cancelen, of maar voor 1 vlucht miles crediten, maar ook sommigen die zelfs zelf een instructie pagina hebben over hoe je 2 stoelen voor dezelfde persoon op dezelfde vlucht kan boeken. Ik vlieg in dit geval met KL/AF en ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft of de kleine lettertjes weet?
     
  2. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Je kunt je van de domme houden en zeggen dat dit jouw manier is om een extra stoel (personal space) te boeken :)
     
    Wammes_NL en Lionell vinden dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    dat zou ik niet proberen... ik heb wel eens mee gemaakt dan een vader een extra stoel voor zijn vrouw en zoon had geboekt en zelf niet was ingestapt. toen mocht de rest ook niet mee :D
     
  4. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    En zonder gekheid: als je op één of andere manier beide boardingpasses gescand krijgt en ze gaan tellen, zien ze dat er één 'soul' ontbreekt. Dan is de beer los, denk ik...
     
  5. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Heb het heel subtiel bij KLM gecheckt...

    Het is niet mogelijk en mocht je het wel boeken zal 1 van je 2 boekingen gecancelled worden, maar ze kunnen je niet van te voren zeggen welke. Er zijn mensen die een tweede stoel boeken vanwege hun 'grootte', maar dit kan alleen handmatig door KLM geboekt worden wanneer je een tweede stoel voor dezelfde itinerary wilt, en niet 2 stoelen voor 2 verschillende itineraries.

    Ga het er dus maar niet op gokken :).
     

Deel Deze Pagina