1800 miles te kort voor gold

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Desflyer, 1 nov 2017.

  1. Desflyer

    Desflyer Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    Een collega van mij komt 1.800 level miles te kort voor Gold en heeft geen reizen meer staan. Voor hem zou het voor het eerst zijn dat ie Gold haalt, dus het loont de moeite om te kijken hoe die laatste miles bij elkaar te sprokkelen. Hij heeft geen Amex FB kaart, en sowieso is 1800 euro aan on board parfum net even te veel voor een status upgrade :)) . Iemand tips? Een goedkope BC-class Brussel of Dusseldorf retour het beste? Of een duur economy retour naar Lissabon oid?

    Ik zit zelf meer in de flight segments, omdat ik Gold altijd op segments haal, op miles nog nooit, dus heb zelf geen goede tips voor hem.
    Dank vast voor het advies!
     
  2. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Met de FB AMEX Gold spaar je 1.5 level mile per uitgegeven euro bij AF/KLM. Deze kaart is het eerste jaar gratis als je via een linkje je aanmeld. Zo hoef je niet voor 1800 iets te maken maar voor 900. Flink kerstinkopen doen haha
     
  3. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Intra EU BC retour is het snelst en (waarschijnlijk) het goedkoopst. Zijn best wat one day returns voor minder dan 450 eu te vinden rechtstreeks vanaf Amsterdam. Met een overnachting worden de mogelijkheden nog wat groter.
     
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    AMS - LHR is ideaal omdat hij als one day return kan. Dit levert 3750 level miles op en kost +/- 450 euro.

    Ik zou mij wel hardop afvragen of 450 euro een investering voor FB Gold waard is... Zeker met in het achterhoofd dat het FB programma er waarschijnlijk volgend jaar compleet anders uit ziet.

    BRU - JFK zou ook nog kunnen om er een 'functioneel' weekend weg van te maken:
    https://www.google.com/flights/#sea...UJFK0DL43,JFKAMS0DL46-AMSBRU1KL1721;a=SKYTEAM

    Earnings:
    http://www.wheretocredit.com/calculator#BRU-JFK-DL-X/JFK-BRU-DL-X
     
  5. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    De tijd begint natuurlijk te dringen aangezien je die miles voor 1-1-18 moet behalen. M.i. zo snel mogelijk een ticket boeken tegen de beste vindbare prijs.

    Een goed vertrekpunt is Google Flights. Finetune de settings (Skyteam/KLM/AF only en ongeveer de data waarop je denk te gaan) en kijk dan op de map welke bestemmingen goedkoop zijn. Vervolgens kijk je op KLM/AF hoeveel miles die opleveren (dummy boeking doen). Is het onvoldoende miles dan kun je de ticketvoorwaarden wijzigen. Levert meestal meer miles op, maar ook hogere prijs.

    Vergeet het geleur met die amex kaart. Voordat je die binnen hebt en kunt gaan boeken zit je al tegen de dure decemberperiode aan.

    Succes
     
    Flying doc en FlyingFonz vinden dit leuk.
  6. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    ehhh tussendoor wordt er iets engs gezegd...wat voor complete veranderingen in het FB mogen dat zijn dan??
     
  7. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
  9. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hoeveel segmenten heeft hij nog nodig?

    Ik ben toch van mening dat de FB AMEX Gold card wel wat op kan leveren icm bijv 2 of 3 retourtjes zijn dat 8 of 10 segmenten.. En dat voor een gratis card.. Maar, aanschaffen begint idd wat krap te worden dit jaar.

    Ook kan de FB AMEX Gold hem extra level miles opleveren met minder kosten bij AF/KLM producten..
    Dus zeker het bekijken waard.

    En anders rest idd een duur ticket, gezien hetgeen hij er voor terug krijgt (FB Gold). Ook dat kan toch interessant zijn als hij volgend jaar veel denkt te gaan reizen?
    Weeg het af en soms moet je wat over hebben voor een jaartje loungetoegang, vlotte security, bagage vrijstelling, korting op stoelen en (soms) vlotter boarden.

    Persoonlijk vind ik met name de loungetoegang, bagagevrijstelling en tijdswinst bij de security prettig en daar heb ik best wat voor over.
     
  10. 777

    777 Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb bijna hetzelfde probleem: ik moet nog 1981 Level Miles of 6QF's voor Gold.
    Er zit as weekeind nog een (zakelijk) reisje in de planning naar VLC, maar nog niet geboekt. Kan vanaf BRU of AMS.
    Als ik KL/AF i.c.m. UX boek via CDG krijg ik 4 QF, te weinig.
    Als ik KL rechtstreeks boek in full flex, krijg ik 1200 miles, te weinig.
    Iemand een briljant idee om dit reisje te pimpen zodat ik mijn levels haal?
    AMEX Plat is al onderdeel van mijn bagage.
     
  11. Waarom reis je dan niet gewoon business class?
     
  12. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    En wanneer je full flex boekt met op de heen of (en) de terugweg een overstap in Parijs? Als ik dit zo snel even invoer kom ik daarmee op 2000+ level Miles uit. Levert boeken met amex plat ook niet 2 level Miles per euro op, dan kan je de kosten van het ticket *2 nog van het benodigde aantal afhalen.
     
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hoi. In dit geval ging het om iemand die nog maar een aantal segmenten hoeft om een bepaalde status te halen.
    Ik motiveerde daarbij waarom ik Elite status prettig vind en voor het forumlid interessant vond om die segmenten nog binnen te halen.

    Als antwoord op jouw vraag: de reden waarom ik geen bc vlieg, is dat ik dat voor leisure te duur vind. Mijn status verkreeg ik altijd met segmenten, incl de FB AMEX.
    En momenteel lift ik mee met een FB Platinum van een ander, middels de FB AMEX Platinum card.
     
  14. 777

    777 Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Sebas, op de KLM site kom ik dan uit op eur 829 in full flex wanneer beide vluchten via CDG. Wanneer alleen op de terugweg kom ik uit op eur 640.
    Welke bron gebruikte jij?
    Is vrij duur ben ik bang want ik moeten boeken via onze travel agent (zakelijke reis). Zij kijken ook naar de kosten, zo is Transavia maar eur 334 full flex.
    Truucje met de AMEX Plat is correct, maar werkt dus niet vanwege die travelagent, anders was ik al lang KL Plat geweest.;)
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Overnachten op Mallorca? UX heeft vaak goedkope vluchten :D
     
  16. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    heb ik ook gedaan, via MAD. Zelfde vliegtuig direct terug genomen, nog geen uur gewacht op Mallorca. Voor nog geen 100,-
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik bedoelde dan vanaf VLC. Soms al voor 5 tientjes retour naar PMI
     
  18. 777

    777 Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    haha, ik zal eens kijken of dat werkt, dan heb ik wel mijn laatste 6 QF's binnen.
     
    Daan3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina