100% refundable Booking.com toch kosten

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door searcher, 4 nov 2017.

  1. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb een boeking bij booking.com gemaakt .
    Voor een behoorlijke lange periode en de kamer is refundable geen kosten bij annulering tot 1 dag voor de aankomst.
    U betaalt pas bij het hotel.

    Met deze kennis is het prettig om betere aanbiedingen in de gaten te houden.

    Echter op de overeenkomst staat dat er allerlei taxen en dat zijn er wat bij annulering door het hotel in rekening kunnen worden gebracht.
    Dat loopt in de honderden euro's.

    Een telefoontje naar booking.com werd bevestigend beantwoord.

    Geen annuleringskosten geven uiteindelijk toch achteraf kosten.
     
  2. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    @searcher wat is nu precies je punt of probleem?
    Zover ik je kan volgen geef je aan dat er mogelijk toch kosten zijn als je annuleert. Helemaal zeker weet je dit nog niet want jouw boeking is nog gewoon actief. Of heb ik het verkeerd begrepen?
     
  3. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Paar weken terug een boeking van drie kamers geannuleerd bij booking.com. Geen verborgen kosten gehad gelukkig.
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Al jaren vele boekingen (>40 per jaar) op booking.com geannuleerd (ook reeds betaalde annuleerbare boekingen) en tot nu toe altijd alles tot op de cent terug gekregen.

    Daarnaast vraag ik mij af hoe het kan? Als je pas in het hotel betaald dan betaal je ook pas de belasting. Belasting betaal je niet als je iets annuleert, want je maakt geen gebruik van de dienst of je neemt het produkt niet af.
    Zou een beetje raar zijn als ik hier (of waar dan ook ter wereld) een laptop koop en die blijkt niet goed te zijn dat ik hem dan terug breng, maar ik krijg de BTW niet terug.....
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    De kosten van een boeking worden door het hotel in rekening gebracht, niet booking. Als je hierom echt zorgen maakt, update dan je creditcard gegevens zodat deze niet meer kloppen, kan het hotel verder niets afschrijven.
     
  6. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor het meedenken.

    Het punt was dat er kosteloos kon worden geannuleerd omdat er onder die voorwaarden de kamer was geboekt.
    Het annuleren kan tot op de dag van aankomst.

    Echter zodra de boeking is voltooid geeft het overzicht het bovenstaande aan.

    Maar er staat dan ook als je annuleert dat alle belastingen door het hotel kunnen worden geïncasseerd.

    Dat is vreemd, booking.com medewerkers spraken elkaar hierin tegen.

    Uiteindelijk blijkt het een fout op de bevestiging te zijn of moet er staan dat deze taxes geïncasseerd worden na het verstrijken van de annulerings periode.

    Inmiddels is dit via e mail toegegeven.
    Kortom kosteloos annuleren kan tot op de dag van aankomst tot een bepaald tijdstip.
     
  7. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
  8. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
  9. fundivers

    fundivers Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Boek nu en krijg US$40 terug!
    U hoeft alleen maar te boeken en u krijgt US$40 terug na uw verblijf! Minimale waarde van de boeking: US$80. Algemene voorwaarden
     

Deel Deze Pagina