100 000 mijlen naar DPS

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door cannondalecaad, 23 apr 2016.

  1. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Beste Inside Flyer forum leden,

    In de periode van 11 tot +-25 juli moet ik naar DPS toe. Tot mijn beschikking heb ik 100 000 mijlen bij Flying Blue. Op de website van KLM kan ik voor 80 000 mijlen een award ticket boeken naar DPS via Londen en Jakarta.
    Om naar een airport in ZO azie te vliegen en vanaf daar met bijvoorbeeld Air Asia naar DPS te vliegen, heb ik ook geen probleem mee. BKK is nu in de promo awards voor 30k mijlen, daarom leek mij dat een goede mogelijkheid.

    EDIT: 30k mijlen naar BKK gelden niet op de data waarop ik zou moeten vliegen.

    Is er iemand die een goed alternatief heeft om in DPS te komen met zo min mogelijk mijlen? Ik weet niet of het misschien mogelijk is, maar een trip een business zou ook erg leuk zijn.

    Minimale lengte voor het verblijf is 7 dagen. Het liefst heb ik een vlucht waarbij ik niet meer dan 2 keer hoef over te stappen.

    Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp,
    Cannondalecaad
     
  2. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Even een update:

    Ik denk dat ik het zo ga doen: 40k mijlen heen met de vlucht AMS- LHR - CGK - DPS. Op de terugweg ga ik heel vroeg in de morgen naar SIN. Vanaf SIN met de nieuwe Air France economy class naar CDG en vanaf daar naar AMS.
     
    high_class vindt dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    is het wel nuttig om je miles hier aan te besteden? dacht dat de taxes vrij hoog waren?
     
    cannondalecaad vindt dit leuk.
  4. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    De taxes zijn inderdaad vrij hoog, het kost ongeveer 350€ in totaal.
    Het probleem is alleen dat ik rond die data moet reizen, en dat er geen vluchten available zijn voor <500 euro naar DPS met een tussenstop op SIN van +-12 uur (ik wil graag Singapore bezoeken).
     
  5. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb op Ita gekeken, maar alle vluchten richting ZO Azië zijn 600 euro of meer. En dan moet ik ook nog een apart ticket kopen naar DPS.
     
  6. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Via Kuala Lumpur al gekeken? Die hebben ook een Air Asia Hub.
     
    cannondalecaad vindt dit leuk.
  7. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Via KUL is niet veel goedkoper. Als ik een regulier ticket boek kost het al snel 750€ om in DPS te komen. Misschien een enkeltje heen boeken en op de terug weg een business class award ticket?
     
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het is echt geen value for money om zoveel FB miles in te zetten op deze route. 100K kun je ook heel leuk voor in C met twee man naar het midden oosten/afrika. De besparing loopt dan in de duizenden euro's ipv de 250 die je nu bespaard. Het feit dat je 100K miles te besteden hebt lijkt dat je genoeg vliegt om die kans later te grijpen. China Eastern heeft op jouw data de heel schappelijke prijs van 605 euro en daar verdien je nog miles op ook.
     
    Jan van Putten en cannondalecaad vinden dit leuk.
  9. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik zelf vlieg niet vaak, ongeveer 3 retourtjes per jaar denk ik. Deze miles staan op het FB account van mijn vader die wel relatief vaak vliegt voor zijn werk, maar zijn miles nooit gebruikt.
    Het probleem is dat ik echt vast zit aan deze data omdat ik dan vakantie heb en familie ook op Bali zit.
    Ik ga even kijken naar de China Eastern optie.
    Ik zie ook dat een enkeltje naar DPS net zo duur is als een retourtje, dus alleen een enkeltje boeken en terug in de business class gaat ook niet werken.

    Edit: is het mogelijk om een China Eastern ticket te boeken in Y en een upgrade te krijgen naar J door de miles van m'n vader te gebruiken?
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2016
    Flying doc vindt dit leuk.
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Waar heb je hier zelf al naar gezocht? Misschien kunnen we je daar bij helpen.
     
    cannondalecaad vindt dit leuk.
  11. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk zelf dat het niet mogelijk is, omdat China Eastern een ander FFP gebruikt dan Flying Blue. En 100k miles overboeken naar mijn account kost 1200€ bij Flying Blue.

    Ik denk dat China Eastern een goede optie is, alleen de miles op het account zijn tot augustus 2016 geldig en ik denk niet dat die gebruikt gaan worden. Tenzij ik een upgrade naar business kan doen bij china Eastern of ze nu gebruik om naar DPS te vliegen.

    Heel erg bedankt voor jullie hulp trouwens!
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2016
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523

    • Gelukkig hoef je miles niet over te boeken naar jouw eigen account als je vader met zijn miles een vlucht voor je wilt boeken. Een ander voordeel is dat zijn eventuele status ook voor een door hem geboekte awards geld.

    • Als de miles in aug verlopen zou ik in aug een vlucht boeken met de promo deals voor oktober, er zit altijd 2 maanden tussen. Oktober is een heel goede maand qua value for money buiten het hoogseizoen met historisch veel 50% korting bestemmingen en dan heb je vat ook wel een weekje vrij.
    • Uiteraard moet je het helemaal zelf weten maar een ton aan miles besteden voor 250 euro korting op een Y vlucht is heel zonde, zelfs als ze anders bijna verlopen. Met een enkele vlucht tot die tijd zijn de miles weer een jaar geldig geloof ik.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als je vader nog steeds vaak vliegt en een kwalificerende vlucht boekt en vliegt voor augustus wordt de geldigheid weer verlengt.

    "Desnoods" zou je je vader natuurlijk een jaar lang een Amex kaart kunnen aanbieden waardoor hij ook kwalificerende vluchten ontvangt, evenals een pak miles voor jou en je vader.
     
  14. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Een amex kaart heb ik hem al vaak geprobeerd aan te smeren, maar hij vindt AMEX een erg slechte kaart en heeft er vroeger veel problemen mee gehad. Dat gaat hij dus niet doen :(

    Ik zit nu te kijken naar een vlucht met AF/KL voor 649€ naar SIN. Dan kan ik met de miles upgraden naar Business én naar DPS vliegen vanaf SIN. Probleem daarvan is dat ik een week eerder vakantie moet proberen te regelen op school en dat gaat niet lukken ben ik bang.
     
  15. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Succes met het vinden van een vlucht naar sin voor 650 euro in dit seizoen die in een upgradebare klasse is. Meestal moet je dan een econ ticket hebben dat een paar honderd euro duurder is :(
     
  16. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden. Jammer, want het leek zo mooi te zijn.

    Ik denk dat China Eastern dan de beste optie is, aangezien ik die miles ook bij Flying Blue kan sparen. Wat ik me wel afvraag is: hoe is de kwaliteit van de economy van China Eastern? Op internet kan ik weinig informatie over ze vinden en de trip reports op youtube zijn ook niet van goede kwaliteit.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2016
  17. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Hij hoeft hem niet perse te gebruiken :)
     
    Flying doc en jongesander vinden dit leuk.
  18. Pff ik moet er niet aan denken om zo'n lange vlucht met KLM te doen, ik vlieg dat ALTIJD met Emirates...10x beter
     
  19. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ben je gebonden om te vliegen vanaf Amsterdam? Ik zie namelijk voor jouw data een betaalbare vlucht vanaf DUS naar SIN via CDG. Terug is met KL via KUL en AMS naar DUS. DUS-CDG is 125% miles CDG-SIN is in PE (100% miles).
     
    cannondalecaad vindt dit leuk.
  20. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    M3+TK hebben zulke belabberde tijden dat in een ruk doorslapen er niet in zit. Plus de vraag of je het ethisch verantwoord vind.
     
    cannondalecaad vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina