10 uur in Kiev

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Desley, 7 okt 2016.

  1. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb in November een overstap van ongeveer 10 uur in Kiev. Nu vraag ik me af wat er te doen is in de stad want ik ben wel van plan om de stad even in te gaan.

    Ik ga ervan dat het koud is dus misschien dingen om binnen te doen ?
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    helaas kiev is buiten. er zijn een aantal mooie orthodoxe kerken die het zien waard zijn. bij een complex (ben de naam even kwijt) kan je in de kelder de glazen kisten van opgebaarde heiligen/lijken kussen (euhll). Verder zijn er nog een aantal musea die je kan zien/overslaan zoals het national history museum (mooi complex, mindere tentoonstelling). Ook kan je het tsernobyl museum overslaan, als je het al kan vinden...
    voor het gevoel kan je nog even het maidan plein aandoen waar de ukrainse semi-burger oorlog is begonnen. Er is ook nog een raar parkje met soort van moderne kunst, waarvan ik een foto zal bijvoegen: bizarre_park_kiev4.jpg

    al met al een hoop dingen, die misschien de moeite waard zijn. Ik zou het toch een kans geven (standbeelden, monumenten kerken) want dat is waarschijnlijk nog steeds beter dan 10 uur kiev airport
     
    VinceVoyage vindt dit leuk.
  3. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ja we gaan zeker even de stad in. Bedankt voor de tips, ik ga ze even bekijken.
     
  4. VinceVoyage

    VinceVoyage Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Je bedoelt het Holenklooster, inderdaad een prachtig complex (en UNESCO erfgoed). Ik vond het vooral erg bijzonder dat er geen toeristen waren, alleen biddende locals.
    Daarnaast zou ik na het Holenklooster doorlopen naar het standbeeld van 'Moeder Oekraine' met daaronder het WOII museum. In dat museum is ook een deel over de huidige oorlog in het oosten, indrukwekkend.
    En het Majdan plein waar de Euromajdan protesten plaatsvonden zeker niet overslaan, daar moet je toch geweest zijn als je in Kiev bent.
     
  5. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Zijn de bezienswaardigheden een beetje op loopafstand of is het aan te raden om het ov te gebruiken ?
     
  6. VinceVoyage

    VinceVoyage Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    De metro kost omgerekend 13 eurocent (!) dus daar zou ik zeker gebruik van maken waar dat handig is. Taxi's zijn ook goedkoop, en nog goedkoper als je een beetje Oekraiens of Russisch spreekt. ;-)
     
  7. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Zo das nog eens goedkoop reizen met het ov ;-). We zullen waarschijnlijk dus wel de hoofdprijs betalen voor de taxi.
     
  8. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Vanaf luchthaven de bus pakken, waarmee je bij centraal station eindigt. Vanaf daar kan je heel makkelijk en goedkoop de metro pakken naar het stadscentrum (het grote bekende plein van de demonstraties) en vanaf daar zijn er flink wat bezienswaardigheden op loopafstand. Moment dat ik daar aankwam werd ik geïnterviewd door twee journalisten, over het nieuws binnen Europe over de burgeroorlog die nog steeds heerst in Oekraïne (maar waar je vrij weinig meer van hoort!). Wil je een hoop aantal orthodoxe kerken zien, wordt het al iets verder en raad ik het aan om niet te lopen.

    Wat VinceVoyage al zei, taxi's zijn voor toeristen nog vrij duur (helemaal vanaf de luchthaven), maar als je Russisch of Oekraïens spreekt wordt het al een stuk betaalbaarder.
     

Deel Deze Pagina