amex punten -> marriott

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door HansdeJongh, 19 dec 2021.

1. HansdeJongh

HansdeJongh Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Hallo,

Weet iemand per ongeluk hoe lang het duurt om punten over te maken van Amex naar Marriott?
    De accounts zijn al gelinked. Dus het gaat puur om de duur van het overzetten...

bedankt!

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.682
    Trofeepunten:
    598
    Zelf geen ervaring mee met Amex naar Marriott, maar bij de meeste partners zijn de punten na 24 uur bijgeschreven.

Puur economisch gezien is een transfer naar Marriott trouwens ongunstig. Een Amex punt is meer waard dan een Marriott punt.

3. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij is de transfer rate 1 Amex punt = 3 Marriott punten toch?

4. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.682
    Trofeepunten:
    598
    Nee helaas niet. Dat zou nog wel een redelijke waarde zijn (al blijft de hefboom groter bij airline partners). In de US is dat waarschijnlijk wel het geval, maar hier in NL is het de facto een verliestransactie met een 1:1 ratio.

Screenshot_2021-12-20-08-48-33-89_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

5. HansdeJongh

HansdeJongh Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor je reactie. Ik dacht ook 24 uur. Maar ze zijn er helaas nog steeds niet.
    Overigens ja over het algemeen is het ongunstig. Behalve als je in het hoge segment iets boekt. Dan kan een kamer die normaal 2000 euro per nacht kost nu maar 100k punten zijn

6. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Oud topic maar las dit net toevallig. Ik boek bijna al mijn membership rewards punten over naar Marriott en was me hier niet bewust van. Is er een gunstigere omweg via een andere partij? Het bestaat niet maar ik noem maar iets, Amex -> BA -> Marriott, zoiets? Of wat raad je aan?

7. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    100
    Trofeepunten:
    33
    Ik denk dat er werd gedoeld op de "waarde" per punt in €. Dit is natuurlijk weer afhankelijk wat voor Marriot property je boekt met punten vs (business class) vliegtickets. Over het algemeen is het dat deze waarde met vliegtickets vaak hoger ligt.

Gunstigere omweg naar Marriot Bonvoy is er niet (naar mijn kennis), wellicht hebben andere forumleden meer inzicht?

Deel Deze Pagina