Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Thijs84

Thijs84 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Helemaal mee eens

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    586
    Trofeepunten:
    123
    [​IMG] Ik ben het met je eens dat als je samen wilt reizen je dan een stoel moet kopen. Idem voor reizen met kinderen. Ik kocht stoelen voor mijn kinderen toen ze nog op schoot mochten zitten. Ze zijn erg lang (en worden alleen maar langer, hilarisch als je in Zuidoost Azië bent :D).

Dat met stoelen voor kinderen onder 12 jaar gaat regelmatig fout. Kijk maar eens op Reddit waar mensen dachten ‘dat het wel goed kwam’ terwijl het dus niet goed kwam. Ik zou dat risico persoonlijk nooit willen nemen.

Het is leuk dat KLM een low cost model implementeert, maar aan de achterkant (kostenkant) zijn ze dat natuurlijk niet (understatement).

Fun fact: nog niet zo heel lang geleden was de strategie van KLM concurreren op prijs met, jawel, goedkope vliegtickets. Als je KLM toen intikte in Google, kreeg je standaard ‘KLM goedkope vliegtickets’ te zien. Sterker nog, als je dat nu intikt krijg je dat nog steeds te zien (zie screenshot). Als je erop klikt kom je natuurlijk van een koude kermis thuis.

Wat de KLM-strategie nu is? Ik heb werkelijk geen idee :D

Wat ik wel weet, en dat heb ik vaker gezegd, is dat het onderscheidend vermogen van KLM richting nul gaat. Met concurrenten die betere basisproducten én dienstverlening bieden tegen een lagere prijs.

Bijgevoegde bestanden:

Enzo en bernard vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.164
    Trofeepunten:
    358
    En dit is ook exact mijn mening, dat onderscheidend vermogen ten opzicht van low cost airliners valt compleet weg, zeker als men besluit dat op alle vluchten geen gratis drankje meer verstrekt gaat worden.

Maar de korte termijn visie zie ik wel vaker, bij mijn werkgever zie ik dat ook, men gaat voor de snelle resultaten op korte termijn, wat vaak ook de opdracht is, daarna moet er weer wat bijgesteld worden, maar niet in elke sector is dat even makkelijk.
    Een passagier die op stoel 30B van Istanbul naar Amsterdam zit en voor een bekertje cola moet betalen in een KLM toestel zal de volgende keer voor de helft van het geld in Pegasus Airlines stappen en exact dezelfde ervaring hebben, die ga je never nooit meer terug krijgen, en wat erger is, de passagier die voor hetzelfde geld als KLM in Turkish Airlines stapt, daar een volledige maaltijd krijgt en drankservice, die stapt ook niet meer bij je in.

Enzo vindt dit leuk.
  4. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    28
    Weet iemand hoe het nu precies zit met miles en experience points sparen met Air Europa? Ik weet dat je een bepaalde boekingsklasse moet hebben maar dit is tijdens het boekingsproces lastig te zien.
    Als je bijvoorbeeld van Amsterdam naar Madrid in Business class gaat verdien je dan miles en XP? het zou natuurlijk zuur zijn als je een vlucht boekt en komt er vervolgens niet voor in aanmerking

5. Enzo

Enzo Newbie

Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    18
    dezelfde vlucht in Expedia zetten dan kan je wel de reisklasse zien of je belt om een boeking te maken (kost je €5) maar dan heb je in ieder geval de juiste klasse.

6. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    742
    Trofeepunten:
    348
    Als test gaan ze bij KLM binnenkort Texels Skuumkoppe bier serveren (tegen betaling) op vluchten naar Lissabon, Porto en Oslo. Dus er wordt aan gewerkt

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    586
    Trofeepunten:
    123
    Oh ja? Vanaf wanneer is dit? En welke reisklasse?

Vlieg binnenkort weer naar LIS.

8. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    332
    Trofeepunten:
    63
    Tegen betaling. Das nieuw. Ik neem aan dat er dan een trolly met broodjes hapjes zonnebrand tijdschriften en prullaria bijzit die door de cabincrew verkocht moet worden waarbij uiteraard ook de crew op de verkoopresultaten beoordeelt zal worden. Volgende stap is dat de naam minimaal aangepast wordt van KLM naar ELM ofwel Easyjet Luchtvaart Maatschappij. De KLM zit behoorlijk klem tussen winstgevend intercontinentaal verkeer met BC als cashcow en verlieslatende Europese activiteiten waar ook nog een soort van BC inzit ( in naam dan). Men zoekt de uitgang maar weet iemand waar die is?

Ruut en Dan1 vinden dit leuk.
  9. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.446
    Trofeepunten:
    508
    De verkoop van producten aan boord (geen eten, wel zonnebrand) met bijbehorende commissie voor crew is juist gestopt in 2020.

10. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    529
    Trofeepunten:
    123
    Ik zou wel willen betalen voor een lekker broodje op een korte vlucht in economy comfort in plaats van dat absoluut smakeloze kaas of ei ding wat ze nu serveren.

11. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.164
    Trofeepunten:
    358
    Of wat dacht je van de cheese spread variant, het is ze gelukt om nog een slechtere variant te ontwikkelen.
    BOB zorgt wel voor extra werk voor de crew, weet niet wat de vakbonden hiervan vinden.

OllieD vindt dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.760
    Trofeepunten:
    428
    Wanneer hebben ze bananenbrood nou aan boord? Een vroege vlucht richting Amsterdam is wat me wel eens verteld is, maar ik meen dat ik het ook wel eens op andere tijdstippen heb ontvangen..

Ready2Board vindt dit leuk.
  13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.265
    Trofeepunten:
    223
    idem, al meerdere keren voorgesteld in een enquete

14. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    965
    Trofeepunten:
    143
    Ben ik echt de enige die die broodjes kaas / ei salade lekker vind? :D

Enzo vindt dit leuk.
  15. Thijs84

Thijs84 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
  16. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    332
    Trofeepunten:
    63
    ja

MoonJ en theflyingrobman vinden dit leuk.
  17. SanHor

SanHor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    174
    Trofeepunten:
    43
    Welke fouten maakt de cockpit?

FlyingFonz vindt dit leuk.
  18. FlyingFonz

FlyingFonz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    De cockpit maakt geen volzinnen

MoonJ, Enzo, westi en 8 anderen vinden dit leuk.
  19. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.815
    Trofeepunten:
    253
  20. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    742
    Trofeepunten:
    348
    KLM blijft koffie/thee/water aanbieden en een snack. Daarna komen ze nog een keer langs op deze vluchten met de betaalde opties met de nadruk op Nederlandse lokale producten. Onder andere bananenbrood (speciaal voor @Vliegende_Keep :D) , diverse luxe sandwiches, Tony Chocolade, Goudse kaaskoekjes, Chips uit de Hoeksewaard en Texels bier.
    Het wordt zeker op de kortere vluchten wel een uitdaging want er zal dan weinig tijd (en animo) zijn voor deze extra service.

De proef start “binnenkort”.

Dan1 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina