InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Probeer eens een vrijdagvlucht vanaf een UK veld naar amsterdam. liefst easyjet. Stagweekends zitten bijvoorbeeld op Belfast international zich vol te laden en gaan gewoon straalbezopen aan boord. Heb ze met glazen whisky naar binnen zien gaan. Complete anarchie tijdens de vlucht. Vlieg al jaren terug via london met BA om dit te ontlopen.

Dan1 en VinceG vinden dit leuk.
  2. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Op zich is dat wel netjes. Normaal gesproken draai je daar zelf voor op. En is terecht! Als je geen maat kunt houden hoor je niet in een vliegtuig thuis. Of eigenlijk in geen enkel publiek transport middel.

3. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.020
    Trofeepunten:
    333
    KLM vanaf Aberdeen of Manchester is net zo erg. Ochtendvlucht op vrijdag zitten de lounges vol en iedereen is aan het tanken.

4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.274
    Trofeepunten:
    223
    Ik ga in oktober naar Peru. De laatste nacht is in Cusco en ik vlieg de volgende avond met AF retour naar Europa. Die vlucht vertrekt om 20.55.

Nu zit ik te kijken naar de vlucht CUZ-LIM. Ik heb geen zin om uren op het vliegvled van Lima door te brengen (heeft AF voor BC toegang tot een lounge trouwen?), maar ook geen zin om door vertraging van de binnenlandse vlucht mijn vlucht naar CDG te missen (aparte tickets). Geen idee hoe de weersomstandigheden daar zijn en of die het vliegverkeer belemmeren.

Wat zouden jullie doe qua planning, hoeveel overstaptijd zal ik nodig hebben? Is er iemand die ervaring heeft met H8 Sky Airline Peru, Jetsmart Airlines Peru en/of Latam Airlines Peru? Is er een site waar ik de performance van die vluchten kan checken?

5. Thom

Thom Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Vorig jaar in Peru geweest - ook in Cuzco & Lima

Onze vlucht (CUZ-LIM) werd op dag van vertek geannuleerd ivm weersomstandigheden in Lima, kan daar flink mistig zijn in Lima. Zijn toen op dezelfde dag omgeboekt met een van de andere miljoenen LATAM vluchten die op dezelfde dag ging, maar heel veel keuze in vluchten was er niet meer.

Air France heeft toegang tot een lounge in Lima (zelfde als alle airlines vlm), een van de betere lounges waar ik ben geweest, zeker voor een contract lounge. Prima om een aantal uurtjes te vertoeven

westi vindt dit leuk.
  6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.166
    Trofeepunten:
    223
    Ik ben 2 weken geleden teruggekomen uit Peru, met KLM.
    Lima heeft best een fijne lounge, Sumaq waar je terecht kan met KL/AF. Direct hiernaast zit de Hanaq lounge voor Priority Pass.

Mijn laatste week zat ik in Puerto Maldonado en een dag later (voor de zekerheid) vloog ik terug naar Lima.
    Van Lima naar Cusco vice versa vloog ik met Jetsmart en dat ging prima.

westi vindt dit leuk.
  7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.274
    Trofeepunten:
    223
    Met welke maatschappij was jullie vlucht CUZ-LIM?

8. Thom

Thom Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    LATAM - verder prima ervaringen mee, en genoeg keuze in vluchten

westi vindt dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.724
    Trofeepunten:
    598
    Het is maar rustig hier. Doe er eens iets aan Captain @Lionell !!

10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.274
    Trofeepunten:
    223
    Flying Blue 20 jaar: Bonus miles krijg je voor boekingen gemaakt tussen 6 en 20 juni 2025.
    Ik heb een aantal reserveringen gemaakt met Bluebiz, die pas later betaald hoeven te worden. Zullen deze boekingen voor die bonus in aanmerking komen als ik ze nu betaal?

11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.274
    Trofeepunten:
    223
    Ik zit te kijken naar vluchten voor volgend jaar. Bij dezelfde search criteria geeft Google flights als uiterste datum 01-05-2026. Itamatrix gaat tot 03-05-2026 en op de site van Austrian kan er al tot 19-05-2026 geboekt worden.
    Beetje raar dit verschil.

Is er trouwens een manier om vluchten te boeken maar pas later te betalen? Ik heb geen zin om 11 maanden tevoren al te betalen. Kan een reisbureau dat?

Als ik de itenary uit Itamatrix in book with matrix plak, kom ik uit bij onetravel en gaat de prijs bijna x2. Dat gaat hem dus niet worden.

Laatst bewerkt: 6 jun 2025
  12. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    18
    Ben ook wel benieuwd naar als je nu een boeking maakt met bluebiz en je deze later betaald dan 30 juni. In principe is de boeking dan in juni gemaakt.

westi vindt dit leuk.
  13. Marcusfly

Marcusfly Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Longshot: zijn er nog leden die zondag-kaarten voor de KLM Open hebben en uiteindelijk niet gaan? Ik neem ze graag over.

14. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.652
    Trofeepunten:
    478
  15. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.192
    Trofeepunten:
    408
    En hoewel de luchtvaartmaatschappijen het nog niet ver genoeg vinden gaan is dit echt een heel verkeerd signaal dat je afgeeft.
    De EU regeling zorgt ervoor dat luchtvaartmaatschappijen echt verantwoordelijk worden gehouden voor bijvoorbeeld overstretching van hun vloot.

Neem als voorbeeld Singapore waar Scoot echt een wanprestatie levert qua vluchtuitvoering maar waar door gebrek aan compensatieregels er geen enkele motivatie is om het beter te doen.
    Zelfs bij annuleringen krijg je in principe je geld niet terug maar een voucher, al krijgen Europese credit card houders via een claim bij de credit card maatschappij wel altijd het geld terug maar bij Aziatische credit card houders niet.
    Dat geeft aan dat juist doordat er low cost airliners zijn er een ruimhartige klant beschermende regeling moet zijn.

Het plan is nog niet helemaal door de EU aangenomen.

Het enige waar wat voor te zeggen is de hoogte van de uitkering, de vraag is als ik op een zaterdag in plaats van 19.00 dan om 22.30 in Barcelona ben en in de tussentijd in de lounge heb gezeten of dit echt €250 moet zijn.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  16. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.274
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb er maar even een mailtje aan FB aan gewaagd.

arjen05 vindt dit leuk.
  17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.274
    Trofeepunten:
    223
    De vraag: Please explain what happens if I booked (reserved) a ticket but did not pay yet, since BlueBiz allows to make a reservation and pay later. Do I have to finalise (so in fact pay) this reservation before June 30 in order to obtain the 20% extra miles? The reservation was made before the promotion started.

Het antwoord:
    The relevant date for our promotion is the issuance date, not when the ticket is created on our system.
    That means it needs to be paid in before the 30 of June.

18. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.652
    Trofeepunten:
    478
    Ik ben al 10 jaar bij Oneworld Saphire of Emerald. Ben daar wel heel tevreden mee, vorig jaar toch eens gematcht naar *A (Singapore Airlines). Nu met Air Canada op weg van Brussel naar Montreal. Ik vond het al vreemd dat *A gold geen plek op voorhand konden kiezen (kan bij OW wel) maar ook bij de check in, 24 uur voor de vlucht, geen mogelijkheid tot wijzigen van de toebedeelde stoel (ja, voor 75 euro). Net bij het inchecken (wel aan de *A gold balie, dat wel) vroeg ik netjes of er misschien nog een emergency exit row was. Die plekken waren er wel, maar dan wel voor 140 euro. Ok, dan laat maar. Een supervisor hoorde dit en vroeg bevestigend of ik gold was. Daartoe liet hij de medewerker een nieuwe BP drukken met daarop een stoel aan het gangpad van de nooduitgang. Is dit 'normaal' voor *A of heb ik gewoon pech met AC?

19. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.724
    Trofeepunten:
    598
    @RickJansen

20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.274
    Trofeepunten:
    223
    Probleem zit denk ik gedeeltelijk bij AC. Bij LO en OS kan ik bij het inchecken gewoon elke stoel kiezen zonder te betalen. LH geloof ik ook, maar dat weet ik niet zeker meer.

Bij het reserveren kan je idd geen stoel kiezen omdat dat geen *A gold perk is.

Deel Deze Pagina