American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    Had je NL of het Engelse callcenter aan de lijn? Ik kwam in NL ook niet verder dan dit. Maar na vragen voor een manager only deal voor trouwe kaarthouder die bijna 10 jaar lid is kreeg ik na overleg 50K en 3 maanden extra punten van het Engelse callcenter.

Moest daarna wel 3x bellen om ze daadwerkelijk toegevoegd te krijgen maar t is gelukt.

2. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    In de Amex app is het chaticoontje rechtsbovenin opeens verdwenen bij mij. Opnieuw inloggen helpt ook niet. Niet meer 24/7?

3. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    18
    Hier ook verdwenen en linkt ook niet door vanuit de experience app… zou raar zijn als Amex dit aangepast heeft zonder melding.. hopelijk n bug of medewerker die niet op is komen dagen

4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
  5. Jasonkennedys

Jasonkennedys Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Hmm ik had onlangs wel zonder problemen de 50k en 3 maanden. Wat was je spend ongeveer? Kreeg twee jaar terug met circa 35k ook 25k, maar sindsdien met meer spend ieder jaar 50k zonder al teveel poespas

6. Brunoweilo

Brunoweilo Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    97
    Trofeepunten:
    28
    Engels sprekende call centre had ik. M’n spend is denk rond 15k in Nederland. Heb tegenwoordig ook in de VS een kaart en die gebruik ik nu vaker.

7. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Hi!

Ik heb sinds juli een Gold Card en wilde upgraden naar Platinum toen er een mooie overstapbonus was, maar dat kon pas vanaf januari vanwege de minimale termijn van 6 maanden. Helaas was er in januari/februari geen bonus, dus nu begint het spannend te worden, omdat we vanaf maart veel gaan reizen (en enkele reizen nog geboekt moeten worden, die ik dan voor de upgradebonus wil laten meetellen).

Een paar vragen:

• Is onze beste optie nu om mijn man een Platinum-kaart te laten afsluiten via mijn referral (zodat ik ook wat referralpunten krijg?) en mijn kaart om te zetten naar Green? Ik kan dan via zijn platinum weer een gratis gold card krijgen toch? Of kan ik dan mijn bestaande Gold card gewoon houden en via hem laten lopen?
    • Mijn man heeft al een gratis extra kaart via mijn Gold-abonnement. Telt hij dan wel als nieuwe klant?
    • Hoe lang moet hij minimaal een Platinum-kaart houden voordat hij deze weer kan opzeggen?
    • Als je een partner-Platinumkaart aanvraagt voor €10 per maand, hoe lang moet je die dan minimaal aanhouden? Is dat 12 maanden, of is deze maandelijks opzegbaar?
    • Of is het misschien beter om zelf gewoon de komende maanden zonder actie te upgraden naar Platinum (ik heb echt onbeperkt lounge access nodig vanwege veel overstappen!) en dan na het reizen weer terug te gaan naar Gold? Zo ja, kan ik later opnieuw upgraden naar Platinum zodra er een goede upgradebonus is, of moet ik dan weer 6 maanden wachten na downgrade Gold?
    • Kan ik een retentieaanbod krijgen van 50.000 punten en 3 maanden dubbele MR als ik in juli (maand van eerste afsluiting) een Gold-abonnement heb?
    • Kan je nog steeds 1x per jaar punten overschrijven naar iemand anders?
    Veel dank!!

8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.667
    Trofeepunten:
    598
    Mwoah, ik vind eerst een Gold nemen toch beter. Nu loop je een upgrade bonus mis. Maar, zie hieronder dat is dus in dit geval niet beslist een probleem.

Nee. Is een bestaande klant.

Volgens mij geen minimum termijn.

Maandelijks opzegbaar.

Die upgrade bonus komt echt wel. Waarschijnlijk vrij vlot nadat de aanmeldbonus voorbij is. Zou dan toch eerder op naam van je man aanvragen. Die heeft - even lullig gezegd - momenteel tochn niks te verliezen.

Nobody knows. Maar met de Gold kaart is het meestal max. 25/K

Nee. Je kunt geen Amex punten overschrijven naar iemand anders.

Wilmade vindt dit leuk.
  9. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor de snelle antwoorden!
    Ohhh dacht dat punten overgeschreven konden worden. Dan kan ik beter op mijn eigen account upgraden naar Platinum, anders zijn onze punten verspreid over twee accounts.

10. Gin_klm

Gin_klm Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Upgraden zonder de 100k bonus is echt heel erg zonde. Maar als je zoals gezegd perse de lounge toegang voor 2 personen nodig hebt is het wellicht de enige optie

11. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Het lijkt erop dat ik m'n upgrade minimum spend voor de bonus maar krap ga halen met een betaling voor een onzekere reis. Indien die later het jaar toch niet doorgaat en terugbetaald wordt, worden de bonuspunten dan ook afgenomen?

Was vanochtend weer terug!

12. michel50250

michel50250 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    ik heb eind januari 2024 mijn AMEX fb platinum opgezegd en kan dus pas eind feb 2025 opnieuw aan een promotie meedoen.

Mag ik nu wel een "normale" amex kaart nemen met promotie ? Of is dit ook pas na een jaar ?

13. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    270
    Trofeepunten:
    63
    Je zou wat bij Amazon kunnen kopen, het retourneren en ipv terugbetaling op de amex het tegoed op je account laten zetten.

14. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    -als je ervoor kiest om de award miles naar Flying Blue te transferen dan kan je gebruik maken van de Family Account (klm). dat heb ik ook met mijn vrouw en kinderen; belanden ze toch nog op 1 stapel.

-andere tip voor besteding was bij de BP tankstation cadeaukaarten kopen van de albert heijn. Die gaan toch altijd wel op.

- met vliegtickets kopen voor vrienden en familie moet je oppassen want sommige airlines vereisen dat degene die vliegt ook de creditcard bij zich heeft waarmee betaald is. Ik denk ivm fraude of andere dubieuze praktijken.

15. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik dacht dat die niet meer verkocht werden? Heeft iemand daar nog recente ervaring mee?

16. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    dit had ik vorige keer (november 2023) nog gedaan. wacht nog op mijn kaart dan zal ik eens kijken.

17. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    weet iemand dit; stel je boekt via amex met je platinum kaart een kamer in de hilton. Dan krijg je ontbijt, upgrade, spending tegoed etc. maar verblijf is pas over drie maanden en inmiddels heb je je kaart al opgezegd (hotel rekening is wel netjes betaald). Krijg je dan nog steeds alle voordelen? is een hele specifieke vraag i know :)

18. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.667
    Trofeepunten:
    598
    Bedoel je een boeking bij AMEX Fine Hotels & Resorts? Dan moet je officieel de kaart kunnen tonen ten tijde van het verblijf(Amex Platinum). Bij The Hotel Collection ook (Gold).

Tip: bijna alle ketens en luxe non-keten hotels hebben een eigen programma. Afhankelijk van het programma zijn de voorwaarden zelfs nog wat beter. Bij FHR is de 4 PM checkout garantie echter wel helemaal top.

19. RonaldW

RonaldW Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Want dan kun je ze via je FB Family account weer van het account van je vrouw naar je eigen account transfereren bedoel je?

Ik zat met dezelfde vraag vandaar dat ik er even op inhaak :)

20. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    ja dat bedoel ik. De kaart kan ik dan nog kunnen tonen maar die zal niet meer werken want ik heb m dan al stop gezet. Als ze er niks mee doen alleen kijken dan zal er niks aan de hand zijn maar als ze m gaan swipen of proberen te belasten dan zal die niet werken. enig idee wat ze ermee doen?

Deel Deze Pagina