Forum

Meldingen
Alles wissen

KLM 747

23 Berichten
17 Gebruikers
24 Reactions
15 K Bekeken
petercs
(@petercs)
Reputable Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden
Topic starter  

mijn eerste intercontinentale vlucht (AMS-PVG) was met de blauwe Jumbo, het was een echte WOW! ervaring. Ik zat naast een Chinese man, die een restaurant heeft in Rotterdam, en hij heeft me les gegeven hoe ik met chopsticks eten moet :). Twee jaar geleden weer nar China, PEK, check in business class offer voor 450EUR, ik kon niet "nee" zeggen, 77K (upper deck) gekozen. Op de weg terug ik was in de eerste rij (9) van economy comfort. In november vlieg in naar MEX, hopelijk krijg ik weer een mooie offer bij de check in.

@Innersoul vliegt KLM niet met de 777 naar ICN?

https://my.flightradar24.com/csardasp

BeantwoordenCiteren
Sandor
(@sandor)
Noble Member

Onlangs nog mee naar Peking gevlogen. Leuk zo'n upper deck, maar ik kies altijd voor "de begane grond" in business class.

BeantwoordenCiteren
Innersoul
(@innersoul)
Reputable Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Volgens mij vliegt de 747 nog op deze routes (kan aangevuld worden) :
DEL, SFO, ICN, MEX, HKG, CUR, PBM, NBO, PEK, JFK, IAH, LAX en ORD.
Verschilt natuurlijk met winter/zomerdienst, minder bestemmingen door minder kisten en sommige bestemmingen hebben een mixed fleet operation.

'Cause wings are made to fly.. Instagram

BeantwoordenCiteren
MilesHunter
(@mileshunter)
Reputable Member

Inderdaad bijzonder jammer. Ik vind het steeds weer een bijzondere ervaring op het upperdeck. Je zit daar in BC met 20 hooguit, bij de cockpit. Piloten komen praatje maken etc. Zelf een aantal keer mogen beleven en in augustus nog eens 2 keer (AMS-LAX en LAX-AMS). Natuurlijk weer op upperdeck.
Kijk er nu al weer naar uit! πŸ™‚

BeantwoordenCiteren
(@rezag)

Zo jammer dat zo een icoon vertrekt bij de KLM net zoals mijn favorite de DC10/MD11. En wat hebben we nu? een vreselijk saaie 777, vast een goed werkpaard maar een sfeervol toestel is het niet.

Rutger reacted
BeantwoordenCiteren
Innersoul
(@innersoul)
Reputable Member

Aah de 747

Mijn allereerste vlucht met KLM was met de 747 (ams - pbm). Nu veeeeeele jaren later en ik zelf KLM medewerker ben heb ik veel goede herrinderingen aan haar en probeer nog zeker een aantal keer 747 te vliegen πŸ™‚

Tijdens mijn afstudeerstage bij KLM's Product Development afdeling, richtte ik mij op een route die uitsluitend met de 747 gevlogen wordt. Ik ben een aantal keer aan boord mee geweest op de route en heb toen o.a uren in de cockpit gezet en gezellig gebabbeld met captain's, first officers en second officers. Het spotten van het Noorderlicht vanuit de cockpit was geweldig!

'Cause wings are made to fly.. Instagram

Sander de Jonge, petercs, FlyingFonz and 3 people reacted
BeantwoordenCiteren
platman
(@platman)
Estimable Member

Mijn moeder werkt toevallig bij de KLM maar voorzover zij weet is er niet heel veel bekend over de uitfasering, ik geloof dat ze in 2020/2021 allemaal weg zouden moeten zijn.

KLM - Platinum // Delta - Platinum // EK - Gold
Bonvoy - Gold // Hilton - Diamond

petercs reacted
BeantwoordenCiteren
petercs
(@petercs)
Reputable Member
Topic starter   [#2063]

Op pagina 83 van Holland Herald zijn er twee 747s te zien, met de volgende tekst:

"This is the back of one of the four engines of a Boeing 747-400. This aircraft is, to date, the best sold model of the Boeing jet airliners. In 1989, KLM was the first European airline to add it to its fleet. But now, it's time to say goodbye to this faithful companion as KLM will replace it twin-engine airliners in the forthcoming three and a half years."

Weten jullie meer over de timeline? En de network? Hebben jullie leuke stories en ervaringen met de blauwe Jumbo?

https://my.flightradar24.com/csardasp

Citeren
Pagina 2 / 2
Deel: