Henkjansen wrote:Mooi overzicht, Is het nu ook zo dat ik zelfs de miles krijg als de nieuwe kaarthouder geen 500 euro uitgeeft in de eerste 3 maanden? Of heeft dat invloed op het goedkeuren van de aanvraag?
Als de nieuwe kaarthouder, die jouw referral link heeft gebruikt, het nalaat om zijn minimum spend te halen binnen 3 maanden dan krijgt hij zijn 11.000 miles niet. Jij krijgt ze echter meteen zodra zijn aanvraag voor de nieuwe kaart is goed gekeurd. Deze 'beloning' is dus niet afhankelijk van zijn (toekomstige) uitgaven.
Zo is het bij mij althans gebeurd. Ik kreeg de miles wel maar de nieuwe kaarthouder die 'vergat' de kaart te gebruiken kreeg ze niet.
Mooi overzicht, Is het nu ook zo dat ik zelfs de miles krijg als de nieuwe kaarthouder geen 500 euro uitgeeft in de eerste 3 maanden? Of heeft dat invloed op het goedkeuren van de aanvraag?
Henkjansen wrote:De beste optie is natuurlijk mijn reis naar Ierland via de KLM te laten boeken, dan kost het me prive niks, en hoef ik ook niet nutteloos naar frankrijk te vliegen.Ander vraagje: Wat krijgt de "aanbrengende" kaarthouder op dit moment voor het aanbrengen van een nieuwe gold member? Heb denk ik een aantal collega's die ook op het randje zitten van wel of niet silver/gold qua kwalificerende vluchten. Als ik die over kan halen om via mij lid te worden kan dat nog lucratief worden.
Dit ligt aan de kaart die je neemt. Stel jij neemt Gold en de de ander heeft al Gold dan ontvangen jullie beiden 11.000 award miles.
Hier een mooi documentje
→ Flying Blue Earning Online extensie (Chrome/Safari/Firefox)
→ Alle locaties waar je kunt betalen met AMEX
→ Flying Blue Miles Calculator (tool)
→ Classic AMEX: Tot 40.000 Membership Rewards via deze link.
→ FB AMEX: Tot 40.000 Flying Blue Miles cadeau en korting via deze link.
→ AwardWallet: 3 maanden gratis AwardWallet Plus proberen via deze link
De beste optie is natuurlijk mijn reis naar Ierland via de KLM te laten boeken, dan kost het me prive niks, en hoef ik ook niet nutteloos naar frankrijk te vliegen.
Ander vraagje: Wat krijgt de "aanbrengende" kaarthouder op dit moment voor het aanbrengen van een nieuwe gold member? Heb denk ik een aantal collega's die ook op het randje zitten van wel of niet silver/gold qua kwalificerende vluchten. Als ik die over kan halen om via mij lid te worden kan dat nog lucratief worden.
Henkjansen wrote:Het is nog even de vraag of ik dan ook daadwerkelijk gold binnen sleep, Ik moet nog naar Ierland dit jaar, maar er is een kans dat ik over Eindhoven vlieg met Ryanair en dus op 24 vluchten blijf steken, met 4 extra komt het dan neer op 28 vluchten. Het zou bijna de moeite zijn om gewoon een zo goedkoop mogelijke retour te boeken om dan de vluchten binnen te halen.
Je zou dan inderdaad een goedkope vlucht kunnen doen. Voor rond de 100 euro heb je bij KLM een retourtje op dezelfde dag. Parijs of Genève bijvoorbeeld.
Bjorn wrote:Hi, welkom op InsideFlyer 🙂Ik raad sowieso aan om inderdaad een AMEX te nemen zodat je Gold binnen sleept. AMEX heeft het hele jaar door verschillende acties, en op dit moment krijg je 11.000 award miles, en het eerste jaar gratis (ipv 170). Hiervoor moet je inderdaad wel een linkje van een kennis of hier gebruiken.
Je kunt nog even wachten tot er een betere aanbieding is, maar niemand weet of deze voor eind december nog gaat komen.
Het is nog even de vraag of ik dan ook daadwerkelijk gold binnen sleep, Ik moet nog naar Ierland dit jaar, maar er is een kans dat ik over Eindhoven vlieg met Ryanair en dus op 24 vluchten blijf steken, met 4 extra komt het dan neer op 28 vluchten. Het zou bijna de moeite zijn om gewoon een zo goedkoop mogelijke retour te boeken om dan de vluchten binnen te halen.
Henkjansen wrote:Hoi,Ik vlieg regelmatig voor het werk(economy), helaas kan ik niet zelf de vluchten voorschieten omdat dat allemaal via het reisbureau loopt. Ik zit nu op 24 kwalificerende vluchten, misschien worden dit er nog 26.
Nu zit ik te kijken voor een AMEX card, een samenvatting van hoe ik nu denk dat ik het moet doen:
Ik kan via een kennis(of een link hier) een gold kaart aanvragen en:
- gratis 4 kwalificerende vluchten krijgen(en daarmee waarschijnlijk dus flying blue gold level als ik dit jaar nog een keertje vlieg),
- binnen 3 maanden 500 euro uitgeven en 11000 miles krijgen,
- deze kaart na 3,5 maand opzeggen of volgend jaar tegen het eind van de jaarperiode bellen voor de verlengingsaanbieding(hangt af of ik de kwalificerende vluchten nodig heb volgend jaar en hoeveel miles ik verdien met uitgaven op de kaart)
Nu lees ik dat een paar weken geleden er nog andere voorwaarden waren(22000 miles voor de"aanbrengende" kaarthouder. Mis ik iets in mijn overzicht en is het slimmer om te wachten met de kaart aanvraag tot er betere voorwaarden zijn?
Zoals ik het nu begrijp kan het geen kwaad om de kaart aan te vragen, en verdien ik in elk geval de miles als ik de eerste 3 maanden 500 euro uitgeef. Mocht ik er volgend jaar te weinig gebruik van maken kost het me 0 euro om de kaart op te zeggen.
Hi, welkom op InsideFlyer 🙂
Ik raad sowieso aan om inderdaad een AMEX te nemen zodat je Gold binnen sleept. AMEX heeft het hele jaar door verschillende acties, en op dit moment krijg je 11.000 award miles, en het eerste jaar gratis (ipv 170). Hiervoor moet je inderdaad wel een linkje van een kennis of hier gebruiken.
Je kunt nog even wachten tot er een betere aanbieding is, maar niemand weet of deze voor eind december nog gaat komen.
Hoi,
Ik vlieg regelmatig voor het werk(economy), helaas kan ik niet zelf de vluchten voorschieten omdat dat allemaal via het reisbureau loopt. Ik zit nu op 24 kwalificerende vluchten, misschien worden dit er nog 26.
Nu zit ik te kijken voor een AMEX card, een samenvatting van hoe ik nu denk dat ik het moet doen:
Ik kan via een kennis(of een link hier) een gold kaart aanvragen en:
- gratis 4 kwalificerende vluchten krijgen(en daarmee waarschijnlijk dus flying blue gold level als ik dit jaar nog een keertje vlieg),
- binnen 3 maanden 500 euro uitgeven en 11000 miles krijgen,
- deze kaart na 3,5 maand opzeggen of volgend jaar tegen het eind van de jaarperiode bellen voor de verlengingsaanbieding(hangt af of ik de kwalificerende vluchten nodig heb volgend jaar en hoeveel miles ik verdien met uitgaven op de kaart)
Nu lees ik dat een paar weken geleden er nog andere voorwaarden waren(22000 miles voor de"aanbrengende" kaarthouder. Mis ik iets in mijn overzicht en is het slimmer om te wachten met de kaart aanvraag tot er betere voorwaarden zijn?
Zoals ik het nu begrijp kan het geen kwaad om de kaart aan te vragen, en verdien ik in elk geval de miles als ik de eerste 3 maanden 500 euro uitgeef. Mocht ik er volgend jaar te weinig gebruik van maken kost het me 0 euro om de kaart op te zeggen.
thomassmit wrote:Wat is jullie ervaring met de telefonische bereikbaarheid van AMEX op dit moment? Heb ze afgelopen maand 3 keer gesproken en continue was er een wachttijd van 15 minuten of langer.Op de vraag of ze nog wat voor mij konden doen heb ik gezegd 'telefonische beschikbaarheid verbeteren'. Probleem word bevestigd en ook dat ze druk bezig zijn met het aannemen van meer personeel, maar van een merk als AMEX verwacht ik niet dat er structureel wachttijden van 15 minuten of langer zijn.
Positief. Vaak binnen enkele minuten geholpen. Paar pagina's terug vroeg iemand dit geloof ik ook.
Wat is jullie ervaring met de telefonische bereikbaarheid van AMEX op dit moment? Heb ze afgelopen maand 3 keer gesproken en continue was er een wachttijd van 15 minuten of langer.
Op de vraag of ze nog wat voor mij konden doen heb ik gezegd 'telefonische beschikbaarheid verbeteren'. Probleem word bevestigd en ook dat ze druk bezig zijn met het aannemen van meer personeel, maar van een merk als AMEX verwacht ik niet dat er structureel wachttijden van 15 minuten of langer zijn.
Blog: https://travelhacking.nl
Goldfly wrote:blokje STER-reclame ook weer gehad 😉
Ik zit er aan te denken om een radio reclame op te laten nemen met mijn link. Ben alleen bang dat niemand het gaat onthouden 😉
blokje STER-reclame ook weer gehad 😉
40.000/60.000 AMEX bonuspunten? vraag de kaart aan via onderstaande link en ontvang tijdelijk extra bonuspunten!
www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gIDEOKNV2x
Als je als nieuwe klant via een link zoals hieronder je aanmeldt voor een Gold Card krijg je de kaart het eerste jaar gratis en 11.000 punten. Bij upgraden door een bestaande klant moet zoiets ook lukken. Ik zou ook beginnen met 20000 miles en een gratis 1e jaar. Succes!!
Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.
Carel1 wrote:Dat is geen goede aanbieding. Je kunt beter even bellen met Amex, dan krijg je een betere aanbieding. Uit jouw post neem ik aan dat je wit upgraden naar Gold. In ieder geval zouden ze de kaartbijdrage voor het eerste jaar kunnen schrappen.
Inderdaad Silver naar Gold. Schrappen ze weleens de jaarbijdrage bij een upgrade? Dan zou 20k punten en 1ste jaar gratis mijn insteek worden als ik ze bel!
UNIEK op dit forum!!;) Een referral linkje, nu met 170.000 punten!
Amex Regulier: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rOBINH8RhP&XLINK=MYCP
Business Gold nu met 100.000 punten!
https://www.americanexpress.com/nl-nl/bedrijf/zakelijke-creditcard/aanvragen/business-card-aanbevelen/invitation/?memberGetsMember=c24788e753cbf9e96861e5c6aa6389ae&cpid=10033378
Alvast hartelijk dank als je besluit mijn linkje te gebruiken!!
Robinho wrote:Zit te wachten op een mooie upgrade offer voor mijn FB Silver.
Op dit moment is het 12.500 miles en € 170,- kaartbijdrage. Is dat een beetje goed? Of zijn er vaker mooiere aanbiedingen?
Dat is geen goede aanbieding. Je kunt beter even bellen met Amex, dan krijg je een betere aanbieding. Uit jouw post neem ik aan dat je wit upgraden naar Gold. In ieder geval zouden ze de kaartbijdrage voor het eerste jaar kunnen schrappen.
Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.
Op dit moment wordt dit onderwerp 1 gast bekeken.
Onlangs bekeken door gebruikers: hellolaurent 13 minuten geleden, PieterPost 21 minuten geleden.
- 22 Forums
- 4,325 Onderwerpen
- 132.3 K Berichten
- 29 Online
- 5,336 Leden