Kilian wrote:Nee, amex heeft een aparte afspraak. Er zijn geen kosten voor een gast (+ geen kosten voor een gast voor de pp van de extra kaarthouder).
Verschilt de NL platinum kaart hiermee met de Belgische variant?
FlyingDutchman wrote:Bij het Priority Pass prestige lidmaatschap dat je bij de AMEX Plat. krijgt betaal je gewoon voor je gast. Volgens de PP site geldt voor elk PP lidmaatschap.
Nee, amex heeft een aparte afspraak. Er zijn geen kosten voor een gast (+ geen kosten voor een gast voor de pp van de extra kaarthouder).
ITZ wrote:Let op: huidig aanbod voor nieuwe leden is 50K membership rewards (december actie) ipv de eerder genoemde 20K punten. Op de Amex site staat nog steeds de 20K maar dit is niet correct.
De 50K bonus MR geldt volgens mij alleen voor een upgrade. Voor nieuwe kaarthouders is er een MR bonus van 20K.
jvz wrote:Ha Quinten, de meeste van je vragen zijn al eerder beantwoord in deze discussie.
Je krijgt Priority Pass + 1 gast gratis op je naam. Volgens mij kan zelfs een evt. extra Platinum kaarthouder ook een eigen Pass aanvragen (en ook weer een gast meenemen).
Bij het Priority Pass prestige lidmaatschap dat je bij de AMEX Plat. krijgt betaal je gewoon voor je gast. Volgens de PP site geldt voor elk PP lidmaatschap.
high_class wrote:
edit: die gasten op schiphol verkopen volgens mij alleen de FB AMEX
Volgens mij wel, in ieder geval wel in het verleden. Wilde geen FB AMEX en heb ooit de gewone AMEX daarzo van ze afgenomen.
Delta - Diamond Medallion MM
Wow, bedankt voor de reacties. En @jvz, het klopt wat je schrijft dat info in deze thread staat. Maar veel info is misschien achterhaald, vandaar dat ik het nog eens vroeg. Bedankt voor de info - en 50k punten is niet mis. Ik ga eens peinzen 🙂
Let op: huidig aanbod voor nieuwe leden is 50K membership rewards (december actie) ipv de eerder genoemde 20K punten. Op de Amex site staat nog steeds de 20K maar dit is niet correct.
Quinten wrote:Is er iemand met een Amex Plat? Ik overweeg er een aan te vragen, maar de voordelen zijn zó ondoorzichtig en de knullen op Schiphol wisten me er niets over uit te leggen. Misschien dat iemand zijn/haar ervaringenen kan delen? Ik zit met deze vragen:- Kun je met de Priority Pass wel of niet een gast gratis meenemen?
- Is de 'travel voucher' €150 of €250 waard (zie bijlage, beide bedragen worden genoemd)?
- Is die voucher makkerlijk in te wisselen voor vluchten, of moet je een overpriced pakket kopen?
- Welke status krijg je bij SPG en Hilton? Beide gold of misschien plat?Mijn dank is groot voor de antwoorden! 🙂
ik kan je uitnodigen.
- ja
- 150 bij mij, maar op een groter bedrag (500 of 1000 euro uitgave)
- niet geprobeerd
- goud
edit: die gasten op schiphol verkopen volgens mij alleen de FB AMEX
Ha Quinten, de meeste van je vragen zijn al eerder beantwoord in deze discussie.
Je krijgt Priority Pass + 1 gast gratis op je naam. Volgens mij kan zelfs een evt. extra Platinum kaarthouder ook een eigen Pass aanvragen (en ook weer een gast meenemen).
De travelvoucher is EUR 150,- waard. Ik moet zeggen dat ik het zelf lastig vind om m in te wisselen. Vaak vind ik op andere zoekmachines aantrekkelijker ticketprijzen en hoteldeals dan bij American Express, waardoor het niet interessant is om de korting te gebruiken. Maar er komt vast nog wel een gelegenheid (heb de Platinum kaart sinds oktober).
De status die je krijgt bij SPG en Hilton is Gold.
N.B. Mocht je nu nog geen Amex hebben, dan is het handig om via referral aan te vragen. Je krijgt dan 25.000 miles (ipv 20.000).
Is er iemand met een Amex Plat? Ik overweeg er een aan te vragen, maar de voordelen zijn zó ondoorzichtig en de knullen op Schiphol wisten me er niets over uit te leggen. Misschien dat iemand zijn/haar ervaringenen kan delen? Ik zit met deze vragen:
- Kun je met de Priority Pass wel of niet een gast gratis meenemen?
- Is de 'travel voucher' €150 of €250 waard (zie bijlage, beide bedragen worden genoemd)?
- Is die voucher makkerlijk in te wisselen voor vluchten, of moet je een overpriced pakket kopen?
- Welke status krijg je bij SPG en Hilton? Beide gold of misschien plat?
Mijn dank is groot voor de antwoorden! 🙂
Stef wrote:De referral bonus van IF lijkt niet (meer) te werken.
Deze is niet van IF maar van de auteur zelf...
Ha Stef, ik heb je een privebericht gestuurd. Heb zelf ook de gewone AMEX Platinum en bewijsstukken zijn niet nodig. Ik zou denk ik in dat geval gewoon 60.000 opgeven (daar zitten dan ook inkomsten uit vermogen in ;-), omdat je er anders denk ik uitgefilterd wordt.
Weet iemand of er een verhoogde signup bonus of referral actief is voor AMEX platinum (niet Flying Blue)? Dus meer dan de standaard 20.000. De referral bonus van IF lijkt niet (meer) te werken.
Verder vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met het aanvragen van AMEX Platinum zonder te voldoen aan de 60.000 bruto eis. Ik zit hier iets onder maar heb wel behoorlijk wat eigen vermogen. Telt dit mee als je bewijsstukken meestuurt?
Ready2Board wrote:Begrijp dat ze nog steeds in onderhandeling zijn met Ahold. Zodra dit er door is vergroten ze ineens massaal de mogelijkheid om punten te sparen (tenzij je natuurlijk geen boodschappen doet bij AH of Jumbo).
Interessant. Hoe kom je aan deze info? ik kon tot voor kort bij een Gall & Gall altijd met American Express betalen. Sinds twee maanden wordt deze niet meer geaccepteerd. De winkelier gaf ook aan dat er onderhandelingen zijn met Ahold nu (waarvan Gall een dochter is).
Zou idd mooi zijn als Albert Heijn binnenkort Amex accepteert (dan zal ik weer eerder daarheen gaan dan naar Jumbo)..
Dat zou echt een hele mooi toevoeging zijn!
- 22 Forums
- 4,325 Onderwerpen
- 132.3 K Berichten
- 103 Online
- 5,336 Leden