Forum

Meldingen
Alles wissen

American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

6,665 Berichten
433 Gebruikers
5015 Reactions
1.1 M Bekeken
(@redactie)
Noble Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Pim wrote:Wat ik gewoon erg jammer vind is dat AMEX alleen hier in Nederland zo slecht ondersteunt lijkt te worden. De US is natuurlijk een duidelijk verhaal, maar ik was een paar maanden geleden in Barcelona en daar kan je een kop koffie afrekenen met een AMEX kaart. Ik was daar verbaast als de kaart ergens niet gevoerd werd, hier is het andersom.

Ik heb ook het gevoel dat AMEX Nederland nou niet echt zijn best doet om hierin te verbeteren, volgens mij horen ze deze klacht al jaren en jaren

Begrijp dat ze nog steeds in onderhandeling zijn met Ahold. Zodra dit er door is vergroten ze ineens massaal de mogelijkheid om punten te sparen (tenzij je natuurlijk geen boodschappen doet bij AH of Jumbo).

En ja, in Amerika kun je een pakje kauwgum afrekenen met je Amex kaart. Uiteindelijk zal dat in NL ook wel komen.

Robert, jvz and Melchior reacted
BeantwoordenCiteren
 Pim
(@pim)
Trusted Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Wat ik gewoon erg jammer vind is dat AMEX alleen hier in Nederland zo slecht ondersteunt lijkt te worden. De US is natuurlijk een duidelijk verhaal, maar ik was een paar maanden geleden in Barcelona en daar kan je een kop koffie afrekenen met een AMEX kaart. Ik was daar verbaast als de kaart ergens niet gevoerd werd, hier is het andersom.

Ik heb ook het gevoel dat AMEX Nederland nou niet echt zijn best doet om hierin te verbeteren, volgens mij horen ze deze klacht al jaren en jaren

BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Decembermaand, cadeaumaand.
Wanneer u in december 2016 meer dan € 500,- uitgeeft met uw American Express kaart, krijgt u van ons nog eens 1.000 Membership Rewards punten cadeau. Bovendien maakt u al met één betaling kans op de superbonus van 100.000 Membership Rewards punten! Wij geven er in totaal 10 weg.

Shop in december onbezorgd met American Express.
U betaalt veilig, ook online.
Uw cadeaus zijn verzekerd tegen schade en diefstal.
U kunt cadeaus ruilen met de Geld-Terug-Garantie.

Wij wensen u veel shopplezier en prettige feestdagen.

BeantwoordenCiteren
Melchior
(@melchior)
Reputable Member

BIndair wrote:@Melchior: Ok, ik bedoel dan dus inkomende facturen, en niet aankopen voor je bedrijf. Dus bijvoorbeeld een factuur die je krijgt van iemand die jij inhuurt, of een factuur die je krijgt voor de inhuur van apparatuur. Hoe betaal je zo'n factuur via je kaart?

Als diegene PayPal of creditcard betalingen accepteert zou je met je AMEX kunnen betalen. Helaas accepteren veel kleine ondernemers geen PayPal of AMEX gezien de hoge kosten. Dus in dat geval kan het lastig worden.
Ik probeer zoals gezegd het wel altijd te doen waar mogelijk.

high_class wrote:aan PayPal koppelen en dan uitkeren?

Je moet met trucjes wel uitkijken dat AMEX het niet gaat zien als cash transacties; zie mijn post elders op het forum over Plus500 🙂

BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member

BIndair wrote:@high_class: dat klopt idd, maar je kunt wel een 2de kaart aanvragen, waarvoor je een apart rekeningoverzicht krijgt. Zo kun je je zakelijke aankopen wel scheiden van je privé. Het wordt pas echt interessant volgens mij als je echt al je inkomende facturen via de kaart (of dat nou de Plat is of de Business card) zou kunnen betalen. En natuurlijk als ze in NL ook eens wat leuke promo's zouden hebben, zoals in de US. Maar das weer een ander onderwerp 🙂

@Melchior: Ok, ik bedoel dan dus inkomende facturen, en niet aankopen voor je bedrijf. Dus bijvoorbeeld een factuur die je krijgt van iemand die jij inhuurt, of een factuur die je krijgt voor de inhuur van apparatuur. Hoe betaal je zo'n factuur via je kaart?

aan PayPal koppelen en dan uitkeren?

BeantwoordenCiteren
(@flyingdutchman)
Estimable Member

Laurens wrote:Ja, helaas!

Dat is inderdaad erg jammer. Voor mij was juist de Accor status waar ik het meeste profijt mee had met mijn platinum card. De kaartbijdrage van €700,- maakt het voor mij nu niet meer waar om de kaart aan te houden. Ook omdat het verkrijgen/behouden van status bij Accor vanaf volgend jaar veel minder makkelijk gaat.

BeantwoordenCiteren
BIndair
(@bindair-2)
Reputable Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

@high_class: dat klopt idd, maar je kunt wel een 2de kaart aanvragen, waarvoor je een apart rekeningoverzicht krijgt. Zo kun je je zakelijke aankopen wel scheiden van je privé. Het wordt pas echt interessant volgens mij als je echt al je inkomende facturen via de kaart (of dat nou de Plat is of de Business card) zou kunnen betalen. En natuurlijk als ze in NL ook eens wat leuke promo's zouden hebben, zoals in de US. Maar das weer een ander onderwerp 🙂

@Melchior: Ok, ik bedoel dan dus inkomende facturen, en niet aankopen voor je bedrijf. Dus bijvoorbeeld een factuur die je krijgt van iemand die jij inhuurt, of een factuur die je krijgt voor de inhuur van apparatuur. Hoe betaal je zo'n factuur via je kaart?

Hyatt Globalist | Hilton Gold | Marriott Gold Elite | FB Silver

Amex?

BeantwoordenCiteren
Melchior
(@melchior)
Reputable Member

high_class wrote:volgens mij is de kaart officieel voor privé gebruik. Je kan natuurlijk "privé" wel voorschieten en vervolgens declareren bij het bedrijf. Zo gaat het inderdaad hard

Uiteraard! Ik heb ook nog een eigen bedrijfje en alle kosten daarvoor gaan natuurlijk zoveel mogelijk via de kaart!

BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member

BIndair wrote:Weet iemand of je zakelijke facturen ook met je AMEX plat kaart zou kunnen betalen? Dan zou het wel hard kunnen gaan met de MR punten...

volgens mij is de kaart officieel voor privé gebruik. Je kan natuurlijk "privé" wel voorschieten en vervolgens declareren bij het bedrijf. Zo gaat het inderdaad hard

BeantwoordenCiteren
BIndair
(@bindair-2)
Reputable Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Weet iemand of je zakelijke facturen ook met je AMEX plat kaart zou kunnen betalen? Dan zou het wel hard kunnen gaan met de MR punten...

Hyatt Globalist | Hilton Gold | Marriott Gold Elite | FB Silver

Amex?

BeantwoordenCiteren
Melchior
(@melchior)
Reputable Member

Zojuist mail van AMEX:

Beste meneer xxxxx,

Wij werken voortdurend aan de verbetering van onze producten en services om u als klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Via deze e-mail informeren wij u over een herziening van de voorwaarden van de American Express Card. Tevens brengen wij u graag op de hoogte van onze American Express App voor eenvoudig beheer van uw kaartrekening.

Nieuwe voorwaarden
Op 15 februari 2017 gaan de nieuwe voorwaarden van de American Express Card in. Hieronder hebben wij de belangrijkste wijzigingen voor u op een rij gezet:
- De leesbaarheid en indeling van de teksten hebben wij verbeterd. Zo wordt het voor u eenvoudiger om de voorwaarden door te lezen en om te vinden wat u wilt weten.
- De informatie over de manier waarop wij omgaan met een achterstandsmelding in het Bureau Krediet Registratie register is verduidelijkt.
- De mogelijkheid om een klacht in te dienen is verruimd.
- De wisselkoersopslag voor transacties buiten de Eurozone wijzigt van 2,3% naar 2,5%.
- De aanvullende voorwaarden voor de Flying Blue – American Express cards vindt u in een overzichtelijk document. Inhoudelijk is er niets gewijzigd.
Op onze website vindt u de nieuwe Overeenkomst met daarin de gewijzigde voorwaarden. Kunt u zich niet vinden in de wijzigingen, dan kunt u kosteloos uw kaart omzetten of uw overeenkomst beëindigen.

Indien u vragen heeft, kunt u contact opnemen met onze Ledenservice via het nummer op de achterzijde van uw kaart. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 20.00 uur.

Met vriendelijke groet,
https://f.email.americanexpress.com/i/45/268935401/NLD_ICSS_FlyingBlue_TCs_02_31Oct2016_42396-signature.jp g" alt="">
Saskia van de Kamp
Country Manager
American Express Nederland

BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member

Laurens wrote:Ik zou ze zeker even bellen: +44 20 8680 1338

dank, super tips het is gelukt in tegenstelling wat amex beweerde. zondag gebruik van maken!

Laurens reacted
BeantwoordenCiteren
(@laurens)

high_class wrote:thanks, was ik ook al achter van PP. Ik zou hem zondag willen gebruiken (wel al aangevraagd) dus denk je dat ik dan PP kan bellen voor dat nummer of is het niet zo snel verwerkt?

Ik zou ze zeker even bellen: +44 20 8680 1338

high_class reacted
BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member

Laurens wrote:Bij de meeste hotel programma's direct of binnen enkele dagen

Let op: PP krijg je niet automatisch toegezonden, neem contact op met de ledenservice.

Dat duurde bij mij 2-3 weken. Je zou PP kunnen bellen (UK kantoor) voor het opvragen van je deelnamenummer (11 cijfers). Er is een digitale kaart beschikbaar in de Priority Pass App. Die kun je laten scannen bij de lounge.

Ja, volgens mij €1000 in de eerste 3 maanden.

thanks, was ik ook al achter van PP. Ik zou hem zondag willen gebruiken (wel al aangevraagd) dus denk je dat ik dan PP kan bellen voor dat nummer of is het niet zo snel verwerkt?

BeantwoordenCiteren
(@laurens)

high_class wrote:iemand een idee hoelang het duurt voor dit verwerkt is?

Bij de meeste hotel programma's direct of binnen enkele dagen

high_class wrote:en hoe het zit met priority pass?

Let op: PP krijg je niet automatisch toegezonden, neem contact op met de ledenservice.

Dat duurde bij mij 2-3 weken. Je zou PP kunnen bellen (UK kantoor) voor het opvragen van je deelnamenummer (11 cijfers). Er is een digitale kaart beschikbaar in de Priority Pass App. Die kun je laten scannen bij de lounge.

high_class wrote:ik moet zeker nog een minimale spend voltooien?

Ja, volgens mij €1000 in de eerste 3 maanden.

BeantwoordenCiteren
Pagina 425 / 445
Deel: