jvz wrote:Klantenservice is erg vriendelijke en hartelijk (naar mijn zin soms zelfs net iets te ;-).
Heb jij ook die net iets te vrolijke/slijmerige jonge dame aan de telefoon gehad? Was zwaar over de top. Net jammer.
FlyRicky wrote:Pas wel op: als je een normale bankrekening aan je PayPal account gelinkt hebt, selecteert PayPal die automatisch tijdens een betaling! Let dus goed in het PayPal betaalscherm op dat er naar je AMEX gecharged wordt.
Deze heb ik helaas ook een paar keer over het hoofd gezien inderdaad. Goed opletten!
Ik ben overgestapt naar Plat en gister kaart geactiveerd en loyalty statussen aangevraagd.
iemand een idee hoelang het duurt voor dit verwerkt is?
en hoe het zit met priority pass? ik vlieg namelijk volgende week zondag met een airline waar ik geen status heb
edit: ook nog 0 membership rewards. Ik heb het via de telefoon aangevraagd. ik moet zeker nog een minimale spend voltooien?
Eerder vandaag - dinsdag - heeft AmEx een email verstuurd waarin ze nieuwe voorwaarden aankondigen die vanaf woensdag 15 februari 2017 zullen gaan gelden. Een van de nieuwe voorwaarden is: "De wisselkoersopslag voor transacties buiten de Eurozone wijzigt van 2,3% naar 2,5%." Ik weet hier meer reacties op te geven dan dat er schrijfruimte is maar kan mij vinden in @jvz' eufemistische kwalificering van deze wijziging.
Op hun website vind je de nieuwe Overeenkomst met daarin de gewijzigde voorwaarden.
FlyRicky wrote:Zoals je het hier opsomt lees ik alleen lagere kaartbijdrage, maar dat compenseert zich met een hogere koersopslag? Los van een 24 uurs UK nummer, wat zijn de echte voordelen tov een NL Amex?
Precies. Ik zie de echte voordelen dus ook niet. Overigens lijkt Caliform de ICC kaart te vergelijken met de FB Platinum (en niet met gewone platinum) dus dan zijn er inderdaad wel verschillen.
Zoals je het hier opsomt lees ik alleen lagere kaartbijdrage, maar dat compenseert zich met een hogere koersopslag? Los van een 24 uurs UK nummer, wat zijn de echte voordelen tov een NL Amex?
high_class wrote:wat zijn de verschillen met de normale amex plat? behalve een dollar account
Deze kaart wordt uitgegeven door Amex UK en je kan kiezen of je een euro- of een dollaraccount wil. Als je de kaart met name in de eurozone gebruikt, zou ik voor een eurokaart gaan.
- De ICC-kaart heeft een hogere wisselkoersopslag (2,7% voor de eurokaart, 3% voor de dollarkaart) De gewone platinumkaart in nederland 2,3% (en dit stijgt medio februari naar 2,5% -> boeven 😉
- De kaartbijdrage van ICC is een stuk lager (550 ipv 700)
- Je krijgt volgens mij geen jaarlijkse travel voucher (150 euro) bij de ICC kaart
- Het applicatieproces van de ICC-kaart is een stuk omslachtiger (je moet veel gewaarmerkte kopieen opsturen, o.a. van ID, elektriciteitsrekening etc).
De voordelen (priority pass, autohuur, loyaltyprogramma's) zijn volgens mij verder nagenoeg hetzelfde. Aanvullingen zijn welkom!
Succes met de afweging.
caliform wrote:Ik overweeg een Europese Plat-Amex in 2017 aan te vragen (ik heb reeds de Nederlandse AFKL Platinum Amex) en ik denk dat ik dan toch voor de ICC kaart ga ( https://www.americanexpress.com/icc/eurodollar/personal-platinum.html ) -- het lijkt erop dat de voordelen groter zijn en de service beter, tenzij je staat op een Nederlands telefoonnummer.Ik ben nogal teleurgesteld in de service en bereikbaarheid van mijn AFKL Platinum Amex - niet eens een 24-uurlijn en ik moet ook vaak bellen om grotere aankopen te doen (ik boek per maand tussen de 4 tot 10 duizend euro aan airfare met KLM).
wat zijn de verschillen met de normale amex plat? behalve een dollar account
Ik overweeg een Europese Plat-Amex in 2017 aan te vragen (ik heb reeds de Nederlandse AFKL Platinum Amex) en ik denk dat ik dan toch voor de ICC kaart ga ( https://www.americanexpress.com/icc/eurodollar/personal-platinum.html ) -- het lijkt erop dat de voordelen groter zijn en de service beter, tenzij je staat op een Nederlands telefoonnummer.
Ik ben nogal teleurgesteld in de service en bereikbaarheid van mijn AFKL Platinum Amex - niet eens een 24-uurlijn en ik moet ook vaak bellen om grotere aankopen te doen (ik boek per maand tussen de 4 tot 10 duizend euro aan airfare met KLM).
jvz wrote:Nog wat extra recente ervaringen over de Platinum Card. Ik heb toch nu al het idee dat dit product in Nederland minder aandacht krijgt van Amex dan in het buitenland.Zo wilde ik deze week een aanbieding boeken bij een restaurant waarmee ze op hun Platinum website adverteren (en je kan telefonisch reserveren via Platinum LifestyleService). Na anderhalve dag blijkt dat deze aanbieding niet meer geldig is (maar ook nu nog wordt gepromoot). Vervolgens verwijst AMEX naar een aanbod dat standaard op de restaurantwebsite wordt gedaan. Teleurstellend.
Verder is er na 18.00 uur 's avonds geen Nederlandstalige platinumservice meer beschikbaar maar word je doorgeschakeld naar American Express UK. Op zich geen probleem, maar dit bevestigt wel dat Platinum in Nederland in mijn ogen niet de aandacht krijgt die het verdient (zou ik denken..).
Overigens geeft de ledenservice ook niet altijd juiste informatie is mijn ervaring..Wordt vervolgd.
Bedankt voor de update! Leuk om over je ervaringen te lezen.
Interessante kaart, maar wel vrij prijzig. Ook omdat ik niet verwacht heel veel gebruik te gaan maken van de platinum lifestyle services.
Nog wat extra recente ervaringen over de Platinum Card. Ik heb toch nu al het idee dat dit product in Nederland minder aandacht krijgt van Amex dan in het buitenland.
Zo wilde ik deze week een aanbieding boeken bij een restaurant waarmee ze op hun Platinum website adverteren (en je kan telefonisch reserveren via Platinum LifestyleService). Na anderhalve dag blijkt dat deze aanbieding niet meer geldig is (maar ook nu nog wordt gepromoot). Vervolgens verwijst AMEX naar een aanbod dat standaard op de restaurantwebsite wordt gedaan. Teleurstellend.
Verder is er na 18.00 uur 's avonds geen Nederlandstalige platinumservice meer beschikbaar maar word je doorgeschakeld naar American Express UK. Op zich geen probleem, maar dit bevestigt wel dat Platinum in Nederland in mijn ogen niet de aandacht krijgt die het verdient (zou ik denken..).
Overigens geeft de ledenservice ook niet altijd juiste informatie is mijn ervaring..
Wordt vervolgd.
high_class wrote:heb je dit via AMEX gedaan, of opgezegd en via een referral de nieuwe kaart platinum kaart genomen? Ik zit er ook aan te denken om dezelfde switch te maken
Ik heb FB Amex opgezegd en via referral geprobeerd. Omdat ik net een kaart had gehad werd dat geweigerd. Nu dus zonder referral aangevraagd.. Bij referral krijgt nieuwe kaarthouder volgens mij 25000 miles (ipv 20000).
jvz wrote:Ik heb de traditionele Amex Platinum card sinds twee weken (voorheen Amex FB Gold). Ben benieuwd of deze bevalt. Ik verwacht dat het me de komende jaren meer moeite kost om status te houden bij airlines (nu nog FB Silver) en omdat ik iets minder vlieg (en bij verre reizen regelmatig business) is dat nu wat minder belangrijk.Ik vind het wel prettig dat ik mijn keuze voor airlines weer kan laten afhangen van de beste prijs / kwaliteitverhouding (en ik dus net zo goed voor een Midden-Oosten Airline kan gaan als voor KLM).
Ook is er bij de traditionele kaarten meer flexibiliteit in miles, al zijn ze in mijn ogen wel wat minder waard dan FB Miles. Overigens krijg je wel vijf extra kaarten dus als familie/vrienden wat uitgeven helpt dat enigszins ;).
Andere voordelen die ik verwacht te benutten zijn Priority Pass lidmaatschap (onbeperkt loungetoegang voor 2; mijn eerste ervaringen zijn positief), autohuurvoordelen (status Hertz en Avis) en verzekeringen, travelvoucher twv EUR 150 en mogelijk de hotelstatussen (maar dan moet het maar net zo uitkomen, ik ga voor luxe vier/vijf sterrenhotels voor de beste prijs -> dus kan ook via OTA bij hotel waar ik geen status heb).
Ook conciergeservice heb ik al geprobeerd. Een sterrenrestaurant boeken op een zaterdag in December lukte niet. AMEX kwam wel met andere suggesties en heeft vervolgens boeking voor me gemaakt. Klantenservice is erg vriendelijke en hartelijk (naar mijn zin soms zelfs net iets te ;-).
Uiteraard bereid tot nadere toelichting als jullie dat nuttig vinden.
heb je dit via AMEX gedaan, of opgezegd en via een referral de nieuwe kaart platinum kaart genomen? Ik zit er ook aan te denken om dezelfde switch te maken
Ik heb de traditionele Amex Platinum card sinds twee weken (voorheen Amex FB Gold). Ben benieuwd of deze bevalt. Ik verwacht dat het me de komende jaren meer moeite kost om status te houden bij airlines (nu nog FB Silver) en omdat ik iets minder vlieg (en bij verre reizen regelmatig business) is dat nu wat minder belangrijk.
Ik vind het wel prettig dat ik mijn keuze voor airlines weer kan laten afhangen van de beste prijs / kwaliteitverhouding (en ik dus net zo goed voor een Midden-Oosten Airline kan gaan als voor KLM).
Ook is er bij de traditionele kaarten meer flexibiliteit in miles, al zijn ze in mijn ogen wel wat minder waard dan FB Miles. Overigens krijg je wel vijf extra kaarten dus als familie/vrienden wat uitgeven helpt dat enigszins ;).
Andere voordelen die ik verwacht te benutten zijn Priority Pass lidmaatschap (onbeperkt loungetoegang voor 2; mijn eerste ervaringen zijn positief), autohuurvoordelen (status Hertz en Avis) en verzekeringen, travelvoucher twv EUR 150 en mogelijk de hotelstatussen (maar dan moet het maar net zo uitkomen, ik ga voor luxe vier/vijf sterrenhotels voor de beste prijs -> dus kan ook via OTA bij hotel waar ik geen status heb).
Ook conciergeservice heb ik al geprobeerd. Een sterrenrestaurant boeken op een zaterdag in December lukte niet. AMEX kwam wel met andere suggesties en heeft vervolgens boeking voor me gemaakt. Klantenservice is erg vriendelijke en hartelijk (naar mijn zin soms zelfs net iets te ;-).
Uiteraard bereid tot nadere toelichting als jullie dat nuttig vinden.
Laurens wrote:Ja, helaas!
Niet leuk!
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 156 Online
- 5,344 Leden