Forum

Meldingen
Alles wissen

American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

6,665 Berichten
432 Gebruikers
4890 Reactions
1.2 M Bekeken
(@laurens)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

high_class wrote:Hou je dan wel die status of vervalt die dmv soft landings? 😀

Mijn ervaring op basis van het annuleren van de Platinum kaart een aantal jaren geleden (nu weer terug naar Platinum):

• Hilton HHonors: soft landing naar Silver
  • Club Carlson: altijd Gold gebleven zonder noodzaak te herkwalificeren 😉
  • Starwood: altijd Gold gebleven zonder noodzaak te herkwalificeren 😉
  • Shangri-La's Golden Circle Jade: geen ervaring
  • MeliãRewards Gold: geen ervaring
  • Accor: harde landing van Platinum naar Classic

BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member

Hou je dan wel die status of vervalt die dmv soft landings? 😀

BeantwoordenCiteren
(@laurens)

Didier13 wrote:Accor helemaal eruit?

Ja, helaas!

BeantwoordenCiteren
(@didier13)
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Kilian wrote:Nee, dat is er niet meer sinds een aantal maanden.

Accor helemaal eruit?

BeantwoordenCiteren
(@kilian)

Didier13 wrote:Volgens mij Accor platinum ook.

Nee, dat is er niet meer sinds een aantal maanden.

BeantwoordenCiteren
(@didier13)

Laurens wrote:Het is een gegarandeerd niveau en je hoeft je niet jaarlijks te herkwalificeren.
Dit zijn de niveaus bij de hotelprogramma's i.c.m. American Express® Platinum Card:

• Hilton HHonors™ Gold-status
  • Gold Elite Lidmaatschap van Club Carlson℠
  • Starwood Gold Preferred Guest status (en nu dus ook Marriott Gold Elite via account link)
  • Shangri-La's Golden Circle Jade
  • MeliãRewards Gold

Volgens mij Accor platinum ook.

BeantwoordenCiteren
(@laurens)

high_class wrote:Geven de hotel-perks een gegarrandeerd instap niveau of is het een soort fast track en moet je je vervolgens opnieuw kwalificeren?

Het is een gegarandeerd niveau en je hoeft je niet jaarlijks te herkwalificeren.
Dit zijn de niveaus bij de hotelprogramma's i.c.m. American Express® Platinum Card:

• Hilton HHonors™ Gold-status
  • Gold Elite Lidmaatschap van Club Carlson℠
  • Starwood Gold Preferred Guest status (en nu dus ook Marriott Gold Elite via account link)
  • Shangri-La's Golden Circle Jade
  • MeliãRewards Gold

high_class reacted
BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member

Geven de hotel-perks een gegarrandeerd instap niveau of is het een soort fast track en moet je je vervolgens opnieuw kwalificeren?

BeantwoordenCiteren
FelixTheCat
(@felixthecat)
Trusted Member

Ook handig: in Londen werkt je American Express-kaart voor het openbaar vervoer! Je hoeft dus geen Oyster Card te kopen en op te laden, als je contactloos betalen op je Amex hebt kun je daarmee gewoon in- en uitchecken op alle bussen, metro's, DLR-treinen en de kabelbaan over de Thames 🙂

Het zou met MasterCard ook moeten werken, al heeft die van mij (ING) geen contactloos-logo. Je Maestro-pinpas moet in principe ook werken, al schijnen sommige kaarten uit onder meer Nederland het niet te doen, dus dan is het handig om een Amex te hebben.

lloydje33, FlyRicky, thomassmit and 1 people reacted
BeantwoordenCiteren
caliform
(@caliform)
Estimable Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Jazco wrote:Dank voor de tips. Paypal, stom! Dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Ik wil idd wat via Coolblue kopen en moet in 3 maanden €1000 besteden dus wilde graag de Amex gebruiken. Eens kijken of Paypal betalingen daarvoor meetellen.

Ja hoor, Paypal telt gewoon mee. Ik heb weinig webshops gevonden die electronica verkopen van 500+€ die geen Paypal of Amex aannemen.

BeantwoordenCiteren
(@flyricky)
Prominent Member

Jazco wrote:Dank voor de tips. Paypal, stom! Dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Ik wil idd wat via Coolblue kopen en moet in 3 maanden €1000 besteden dus wilde graag de Amex gebruiken. Eens kijken of Paypal betalingen daarvoor meetellen.

Pas wel op: als je een normale bankrekening aan je PayPal account gelinkt hebt, selecteert PayPal die automatisch tijdens een betaling! Let dus goed in het PayPal betaalscherm op dat er naar je AMEX gecharged wordt.

RobertFB reacted
BeantwoordenCiteren
(@laurens)

Jazco wrote:Eens kijken of Paypal betalingen daarvoor meetellen.

Absoluut!

BeantwoordenCiteren
(@jazco)
New Member

Laurens wrote:Je kunt ticketprijzen ook checken via
Dit levert in ieder geval dubbele MR punten op, en ik kom bij KLM tickets vaak 'netto' voordeliger uit.

Mediamarkt accepteert in ieder geval Amex in de winkels, Coolblue online via Paypal of natuurlijk bol.com

Dank voor de tips. Paypal, stom! Dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Ik wil idd wat via Coolblue kopen en moet in 3 maanden €1000 besteden dus wilde graag de Amex gebruiken. Eens kijken of Paypal betalingen daarvoor meetellen.

BeantwoordenCiteren
(@laurens)

Jazco wrote:Ik wil begin januari 2x enkel AMS>BKK boeken, Qatar Airways is het voordeligst (met een normale reistijd) en de stop 'in het midden' vinden we prettig. Nu kost dit ticket €419pp, maar als ik het met Amex betaal €444. Dat zijn vrij hoge kosten. Ik heb van het weekend via Swoodoo.de (soort Duitse Skyscanner/metasearcher, vaak beland je op sites waar het €10 goedkoper is dan NLse sites) gezocht. Op die site kan je ook je betaalmethode/type creditcard selecteren.

Je kunt ticketprijzen ook checken via https://travel.americanexpress.nl
Dit levert in ieder geval dubbele MR punten op, en ik kom bij KLM tickets vaak 'netto' voordeliger uit.

Jazco wrote:
Daarnaast: ik ben ook hard op zoek naar een elektronicazaak waar je met Amex kan betalen.. Vind je ook niet zo gauw.

Mediamarkt accepteert in ieder geval Amex in de winkels, Coolblue online via Paypal of natuurlijk bol.com

BeantwoordenCiteren
(@jazco)
New Member

Ik wil begin januari 2x enkel AMS>BKK boeken, Qatar Airways is het voordeligst (met een normale reistijd) en de stop 'in het midden' vinden we prettig. Nu kost dit ticket €419pp, maar als ik het met Amex betaal €444. Dat zijn vrij hoge kosten. Ik heb van het weekend via Swoodoo.de (soort Duitse Skyscanner/metasearcher, vaak beland je op sites waar het €10 goedkoper is dan NLse sites) gezocht. Op die site kan je ook je betaalmethode/type creditcard selecteren.

Ben benieuwd hoe mensen hier normaal mee omgaan. Voor de punten/rewards wil je natuurlijk zoveel mogelijk met je Amex betalen.

Daarnaast: ik ben ook hard op zoek naar een elektronicazaak waar je met Amex kan betalen.. Vind je ook niet zo gauw.

BeantwoordenCiteren
Pagina 427 / 445
Deel: