MVA20 wrote:Hoe vaak kan je dit doen? In de regel deed ik dit eens per jaar, vaste prik. Maar misschien is er meer uit te halen??
Officieel mag je volgens de regels van AMEX elke 6 maanden up of downgraden. De meeste mensen doen het echter 1x per jaar als de kaartbijdrage er aan komt (bij de FB kaarten) of omdat ze willen kijken wat ze willen. Uit eigen ervaring weet ik helaas dat HUACA goed werkt bij deze club.
Gratis AwardWallet plus? (nieuwe gebruikers)|MyFlightradar24|Kijk nu ook naar mijn Youtube kanaal!
Wil je ook een AMEX Platinum kaart? krijg nu 170.000 punten welke je kunt inzetten om mooie reizen mee te maken of kies je voor de Gold met 70.000 punten cadeau?
(Je dient uiteraard de kaartbijdrage te betalen en je neemt een financieel product af bij AMEX)
Visits 2026 >2: AMS ARN CPH HEL LAS PDX SAN SEA TRD WAW
Carriers: AS DL KL SK
FB Platinum|Hilton Gold|IHG Silver|Marriott Gold|ALL Silver|Radisson VIP
Keus is gemaakt: ik downgrade de kaart naar de green card. Als 'bedankje' dat ik toch member blijf en niet volledig opzeg, krijg ik direct 10.000 punten. Die verschijnen op de volgende maandafrekening. Zodra ik mijn greencard weer upgrade naar silver/gold/platinum, krijg ik weer 20.000 punten.
Iemand die me kan vertellen hoe snel de punten worden bijgeschreven na verlengen? Op de een of andere manier vertrouw ik er niet helemaal op dat mijn "verlengingsaanbod" goed is doorgekomen.
Ik had de extra kaart voor mn vrouw opgezegd, maar kreeg vandaag alsnog een kaart voor haar met de post.
Vraag hier je American Express Platinum aan
Ontvang 100.000 Membership Rewards punten
Of vraag hier een American Express Flying Blue aan
Ontvang 70.000 FB-miles
FlyDaan wrote:Lekker is dat!
American Express staat er financieel slecht voor.
Het is één van de meest problematische banken in de VS op dit moment.
American Express Platinum kaart met 170.000 bonuspunten: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=mELVIVYBej&XL=MIANS
American Express Gold kaart met 70.000 bonuspunten: https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gold?ref=mELVIVYBej
arjen05 wrote:Thanks for your business.
Lekker is dat!
Heb dezelfde discussie gehad voor de FB platinum amex en ze boden ook iets van 120 of 150 euro. Was eind juli. Dus ik zei dat ik dat mager vond en ‘m dus ging opzeggen. Ze boden aan een paar dagen later nog te bellen om van gedachten te wisselen. Op de afgesproken tijd belde niemand, de dagen erna ook niet. Toen weer gebeld om op te zeggen. ‘Oh maar meneer met uw uitgaven kunnen we u een mooi verlengingsaanbod doen’. Doorverbonden, zelfde aanbod gekregen of 20k miles. Direct opgezegd.
De opzegging ging in per 31-8 en ik kon na middernacht niet eens meer in de online omgeving. Alles geblokkeerd. Die dag nog transacties gedaan, dus wilde laatste maandoverzicht nog even downloaden, kon niet. Exporteren ook niet meer. Amex gebeld de dag erna, het laatste overzicht kunt u per post krijgen. Export kan niet meer. Thanks for your business.
Alle American Express referral aanbiedingen zijn identiek, dus kies bijvoorbeeld deze: Amex classic cards (platinum, gold, silver) of de Flying Blue American Express gold or platinum.
Bedankt voor de reacties en tips! Opzeggen en opnieuw vragen klinkt als 'snel verdiend', ware het niet dat ik nog 200k punten heb staan en ik nu niet zo weten waar ik die punten het liefst heen zou schuiven. Vanmiddag Amex bellen - ik doe een tegenvoorstel en kijk of we ergens op uit komen.
Welkomstbonus
Overigens lees ik hier (icm.aexp-static com/Internet/internationalcardshop/nl_nl/pdf/platinum.pdf) "Bent u de afgelopen 12 maanden al in het bezit geweest van een (extra) kaart van American Express, dan vervalt de eventuele welkomstbonus en korting op de jaarbijdrage van het eerste jaar van uw lidmaatschap." Het lijkt dat de korting op de jaarbijdrage dus niet geldt voor mij.
Upgraden
Wel interessant lijkt me dit: je mag eenmaal per 6 maanden je Amex-kaart upgraden. Spendeer je daarna minimaal €1, dan krijg je 'Bonus Membership Rewards'. Dus vandaag downgraden en volgende maand weer upgraden -> bonuspunten.
icm.aexp-static com/Internet/internationalcardshop/nl_nl/pdf/platinum.pdf
Overigens kreeg ik het eerste jaar €350 en afgelopen jaar €250 korting. #notsettlingforless
lloydje33 wrote:Probeer het uit. Zeg dat je €120 korting weinig vind en dreig met opzeggen. E.v.t. kun je nog downgraden naar Gold. AMEX komt dan met een aanbod gebaseerd op je spend.
Hoe vaak kan je dit doen? In de regel deed ik dit eens per jaar, vaste prik. Maar misschien is er meer uit te halen??
American Express Platinum kaart met 170.000 bonuspunten: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=mELVIVYBej&XL=MIANS
American Express Gold kaart met 70.000 bonuspunten: https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gold?ref=mELVIVYBej
FlyDaan wrote:Eind deze maand moet ik de jaarbijdrage voor de AMEX platinumkaart weer betalen (€700). Van reizen komt weinig, dus die kaart is momenteel z'n bijdrage niet waard. AMEX wil €120 korting geven, maar ik vind dat wat weinig en neig naar opzeggen. Wat zijn gebruiklijke kortingen? Ik zie dat nieuwe leden maar €350 per jaar betalen, bijvoorbeeld. Lukt het bijvoorbeeld om dat tarief langer dan 1 jaar te betalen?
Je kan je kaart opzeggen en de dag erna opnieuw aanvragen met 50% korting. Je krijgt dan alleen de bonus miles niet. Of bespreken met de medewerker dat je dit gaat doen en dat het voor jou en Amex veel handelingen kost dus wellicht toch te regelen via je huidige kaart. Dat heb ik afgelopen jaar gedaan.
Aan het begin van de corona ellende gebeld om mijn gold kaart op te zeggen. Kreeg een aanbod van wat extra bonus MR punten. Ik denk er nu aan om terug te gaan naar groen. 132 euro per jaar goedkoper, en 1 MR per euro ipv 1,2 MR per euro.
Gold voordelen (2x lounge club, travel voucher) deed ik al niks mee en ga ik nu al helemaal niks mee doen.
FlyDaan wrote:Eind deze maand moet ik de jaarbijdrage voor de AMEX platinumkaart weer betalen (€700). Van reizen komt weinig, dus die kaart is momenteel z'n bijdrage niet waard. AMEX wil €120 korting geven, maar ik vind dat wat weinig en neig naar opzeggen. Wat zijn gebruiklijke kortingen? Ik zie dat nieuwe leden maar €350 per jaar betalen, bijvoorbeeld. Lukt het bijvoorbeeld om dat tarief langer dan 1 jaar te betalen?
Probeer het uit. Zeg dat je €120 korting weinig vind en dreig met opzeggen. E.v.t. kun je nog downgraden naar Gold. AMEX komt dan met een aanbod gebaseerd op je spend.
Gratis AwardWallet plus? (nieuwe gebruikers)|MyFlightradar24|Kijk nu ook naar mijn Youtube kanaal!
Wil je ook een AMEX Platinum kaart? krijg nu 170.000 punten welke je kunt inzetten om mooie reizen mee te maken of kies je voor de Gold met 70.000 punten cadeau?
(Je dient uiteraard de kaartbijdrage te betalen en je neemt een financieel product af bij AMEX)
Visits 2026 >2: AMS ARN CPH HEL LAS PDX SAN SEA TRD WAW
Carriers: AS DL KL SK
FB Platinum|Hilton Gold|IHG Silver|Marriott Gold|ALL Silver|Radisson VIP
Heb gebeld en meer dan €120 korting wilde ze mij ook niet geven. In een normaal jaar is het bedrag wel te verantwoorden voor wat je er voor krijgt op reisgebied maar nu niet.
Ik heb van de week lekker gegeten in een goed restaurant waarmee je dankzij plat wat vroeger kon boeken(dus op de goede dagen) en dat is het laatste wat ik er mee gedaan heb.
Vandaag is de gold card op de mat geploft voor komend jaar, meer dan airmiles sparen zit er voorlopig toch niet in hier.
-> 20.000 Membership Rewards bij Amex en het eerste jaar korting.
Mocht je mijn link gebruiken, stuur me een DM en ik doe een donatie om 50 bomen te planten.:)
Eind deze maand moet ik de jaarbijdrage voor de AMEX platinumkaart weer betalen (€700). Van reizen komt weinig, dus die kaart is momenteel z'n bijdrage niet waard. AMEX wil €120 korting geven, maar ik vind dat wat weinig en neig naar opzeggen. Wat zijn gebruiklijke kortingen? Ik zie dat nieuwe leden maar €350 per jaar betalen, bijvoorbeeld. Lukt het bijvoorbeeld om dat tarief langer dan 1 jaar te betalen?
Urbanjazz wrote:Er komt een nieuwe website als tegenhanger van deze. insideamex.nl waar geschreven gaat worden over vliegen, zakelijke reis mode, vliegtuigen, travel tips en meer. Daar kan iedereen referral linkjes plaatsen in z’n handtekening naar booking, Airbnb en een handvol airlines.
Ik wacht in spanning af
Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.
FlyingDutchman wrote:Lopen er momenteel nog (referral)acties voor Amex?
Zeker!
In mijn handtekening is een behoorlijke te vinden.
40.000 Membership rewards punten verdienen bij een nieuwe AMEX Platinum kaart? www.americanexpress.nl/introduceren/cOENViGaV?XLINK=MYCP
- 22 Forums
- 4,325 Onderwerpen
- 132.3 K Berichten
- 54 Online
- 5,336 Leden