Forum

Mijn volgende beste...

Meldingen
Alles wissen

Mijn volgende bestemming is:

4,386 Berichten
365 Gebruikers
17806 Reactions
710.8 K Bekeken
kevin990
(@kevin990)
Honorable Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Wow wat maakt het een hoop los! Ik heb bewust voor deze eerste vlucht vanaf AMS gekozen. Ik verwacht er verder niet veel bijzonders van.

Fly Safe

Basjep reacted
BeantwoordenCiteren
(@sth1984)

WorldTraveller13 wrote:Ja, klasse! Gratis reclame.

Schiphol kan al amper groeien, en dan laten ze Ryanair toe. Wat is het volgende? Air Koryo?

Als ik het me goed kan herinneren heb ik een paar dagen geleden gelezen dat FR als jaaaaaren slots op Schiphol had 'gereserveerd', maar dat deze steeds weer werden teruggegeven. Dit jaar hebben ze dat niet gedaan en het zou gaan om 3000 vliegbewegingen voor het winterseizoen...

BeantwoordenCiteren
(@sth1984)

morra wrote:enige positieve aan ryanair op Schiphol is dat mogelijk de tarieven van o.a. KLM scherper worden... no way dat ik met ryanair ga vliegen

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit zo snel gaat gebeuren. Het product en de prijsverschillen zijn te groot. Dit zou bijna hetzelfde zijn als een Audi of BMW die de prijzen gaan verlagen omdat er vanuit de Fiat of Peugeot stallen nieuwe modellen worden geïntroduceerd in de klasse Panda en 108/208...

Om maar even het voorbeeld van een van m'n ex-werkgevers aan te halen:

Willekeurige bestemming:
KLM nu: 250 euro
FR: 80 euro

Stel dat KLM 'iets' goedkoper wordt, nl: 200 of heck, 150 euro, dan nog winnen ze de business niet t.o.v. FR...

Ik denk ook niet dat in bovenstaand voorbeeld de gemiddelde vakantieganger voor KL zou kiezen, dus mijn gevoel zegt dat KL haar prijzen gewoon in stand zal houden...

BeantwoordenCiteren
(@bwempe)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

STH1984 wrote:En toch grappig om te zien hoe FR zichzelf weer in de kijker heeft gespeeld en op dit forum de topic 'Mijn volgende bestemming is' heeft kunnen kapen... 😎

Net als de €10 vluchten naar de VS hoop ik niet voor @kevin990 dat ze morgen in de krant beweren dat FR nooit de intentie heeft gehad om vluchten van Schiphol uit te voeren..!:rolleyes:

BeantwoordenCiteren
(@bwempe)

morra wrote:enige positieve aan ryanair op Schiphol is dat mogelijk de tarieven van o.a. KLM scherper worden... no way dat ik met ryanair ga vliegen

Ondanks dat ik misschien nog wel eens voor €20 een dagje Dublin zou overwegen, zie je mij daar ook niet zo heel snel in zitten. En wat betreft het scherper worden van de tarieven van KLM, tja, volgensmij haalt KLM de 100 jaar niet als de tarieven standaard onder de €100 belanden..

BeantwoordenCiteren
(@sth1984)

En toch grappig om te zien hoe FR zichzelf weer in de kijker heeft gespeeld en op dit forum de topic 'Mijn volgende bestemming is' heeft kunnen kapen... 😎

Flying doc reacted
BeantwoordenCiteren
(@morra)
Eminent Member

enige positieve aan ryanair op Schiphol is dat mogelijk de tarieven van o.a. KLM scherper worden... no way dat ik met ryanair ga vliegen

BeantwoordenCiteren
(@bwempe)

WorldTraveller13 wrote:Ik mag hopen dat het laatste een grapje is?

Als variatie op de VW reclame; Ieren maken geen grappen:p:confused:

BeantwoordenCiteren
(@bwempe)

FlyRicky wrote:Ik wist niet eens dat Ryanair een business klasse had eerlijk gezegd.

Hebben ze ook niet:p Het 'business'-plus concept gaat alleen om het soft product (Ryanair claimt wel dat ze premium stoelen aanbieden bij dit tarieftype, maar die paar centimeter extra is nog steeds weinig beenruimte:rolleyes:), dus vooral om speedy boarding, voorrang bij douane en jawel; gratis inchecken op de luchthaven:cool:

BeantwoordenCiteren
(@sth1984)

BWempe wrote:Voel je je toch mooi genept als zakenman, als je met FR je business trip moet beginnen. Hopelijk betaalt de werkgever wel preferred seats, zodat je als een van de eersten weer snel de kist kan verlaten:p

Als ik de policy van m'n ex-werkgever erop na sla zou het antwoord van hun zijn: nee. Policy is goedkoopste tickets en dat is dus (in ons DUB voorbeeld) gewoon 9,99 en niet 79,99... :rolleyes:

BeantwoordenCiteren
(@sth1984)

BWempe wrote:Ik heb me altijd al afgevraagd hoe FR überhaupt quitte kan spelen.. Volgensmij zijn deze goedkope tarieven meer lange termijninvesteringen. Of heeft dit er misschien mee te maken dat FR van origine Iers is?

Zeker weten stunttarieven bij wijze van langetermijninvesteringen... Kan me nog een tijd herinneren dat je me FR voor een eurootje naar menigeen bestemming kon vliegen.

Overigens vind ik het voor de route AMS-DUB vv wel een goed alternatief; heb een tijd in DUB gewoond en naar Nederland vliegen kostte gewoon te veel geld, omdat je eigenlijk alleen op AMS kon vliegen met EI. Dat zijn ook de enige keren dat ik FR heb gevlogen op EIN... Weekendje Nederland op EIN met FR (inclusief een week autohuur) kostte vaak hetzelfde als een retourtje op AMS met EI...

BeantwoordenCiteren
(@flyricky)
Prominent Member

STH1984 wrote:En wel voor maar (vanaf) 9,99 per enkele reis... 😮

Ik wist niet eens dat Ryanair een business klasse had eerlijk gezegd.

BeantwoordenCiteren
(@bwempe)

STH1984 wrote:Ook jammer voor frequent flyers op FR bestemmingen... Ik weet dat voor (meerdere van) mijn vorige werkgever(s) een strikte policy gold voor vliegen en dat (bijna) altijd de goedkoopste optie geboekt moest worden; alleen als vluchtschema zeer ongunstig was kon je een duurdere vlucht kiezen...

Voel je je toch mooi genept als zakenman, als je met FR je business trip moet beginnen. Hopelijk betaalt de werkgever wel preferred seats, zodat je als een van de eersten weer snel de kist kan verlaten:p

BeantwoordenCiteren
(@flyricky)
Prominent Member

Lionell wrote:Ryanair? 🙂

Hij probeerde het nog te verhullen door FR ipv Ryanair neer te zetten 😀

Flying doc reacted
BeantwoordenCiteren
(@bwempe)

STH1984 wrote:Hier ben ik het zo mee eens!

Alleen al de gedachte dat ik, rijdend op de A5, tussen alle andere degelijke maatschappijen zo'n lelijk geel/blauw/wit ding zie rijden. Zonnescherm gelijk uitklappen naar links:cool:

BeantwoordenCiteren
Pagina 261 / 293
Deel: