Ozzietukker wrote:Ik zou even contact opnemen met de Ulti lijn, want het lijkt erop of jouw ulti status niet is meegenomen, want als ik een proefboeking maak dan krijg ik onderstaande opties bij het basic tarief.Inbegrepen per passagier
- 1 kleine tas (40 x 30 x 15 cm)
- 1 stuk(s) handbagage (55 x 35 x 25 cm)*
- 2* stuk(s) ruimbagage (23 kg) met uw Flying Blue-status
- Gratis standaard stoelkeuze*
- Loungetoegang inbegrepen
- Met uw Flying Blue-status verdient u 599 Miles en 0 XP
- SkyPriority-voordelen*
Nu komt het bij mij ook wel eens voor dat in een boeking opeens de status helemaal verdwenen is, dan kan ik niet kosteloos stoelen selecteren, dan is het zaak om te vragen of ze echt je frequent flyer status opnieuw aan de boeking koppelen, want ook al doen ze telefonisch of aan een balie jouw op dat moment de gewenste stoel geven,, omdat er geen betaling volgt wordt je automatisch weer van die stoel afgehaald als het frequent flyer nummer niet goed gekoppeld is.
De vraag die ik wel heb waarom je als Ulti voor het basic tarief kiest omdat je dan geen (U)XP krijgt, of weet je al dat je het niet gaat halen het volgende jaar?
OEF! dat wist ik niet, heb net retourtje Stockholm geboekt en klik uit gewoonte altijd de goedkoopste optie aan. Geen XP dus...... Kan ik dat nog veranderen? vast niet?
bernard wrote:OEF! dat wist ik niet, heb net retourtje Stockholm geboekt en klik uit gewoonte altijd de goedkoopste optie aan. Geen XP dus...... Kan ik dat nog veranderen? vast niet?
Als je binnen 24 uur bent kan je nog annuleren, anders is het lastig, tenzij KLM met een schemawijziging komt, dan mag je kosteloos annuleren.
Al kan je altijd even contact opnemen om te kijken of ze willen aanpassen, mag niet altijd volgens de ticketvoorwaarden, maar als de data verder niet veranderen en je wil in een hogere ticketklasse en het levert KLM geld op dan wil men misschien wel wat proberen.
Ozzietukker wrote:Al kan je altijd even contact opnemen om te kijken of ze willen aanpassen, mag niet altijd volgens de ticketvoorwaarden, maar als de data verder niet veranderen en je wil in een hogere ticketklasse en het levert KLM geld op dan wil men misschien wel wat proberen.
Volgens mij wordt tijdens het boekingsproces nergens getoond hoeveel XP je op kunt rekenen. Controleer dat even met een proefboeking, want zonder volledige informatie kun je als consument geen goede keuze tussen de opties. Basic is nog een proef toch?
rickbeerendonk wrote:Volgens mij wordt tijdens het boekingsproces nergens getoond hoeveel XP je op kunt rekenen. Controleer dat even met een proefboeking, want zonder volledige informatie kun je als consument geen goede keuze tussen de opties. Basic is nog een proef toch?
Als je een boeking maakt kies je het tarief en dan staan daar in het geval van basic de 4 tariefopties of 3 als basic daar niet wordt aangeboden.
En dan staat er precies vermeld wat je krijgt, juist ook de xp, want in de duurste variant krijg je 7xp.
Wat wel is, als je via een OTA boekt zie je deze informatie niet, en daar is het KLM dan ook om te doen, op deze manier kan je als goedkoopste optie net onder de concurrentie aankomen.
Het basic tarief is ook niet bedoeld voor statushouders want die kunnen door statusvoordelen alles wat in basic niet zou mogen toch meenemen en daarom geeft men in dat tarief geen XP want anders koopt ‘de verkeerde doelgroep’ het tarief.
Dit is echt gericht op de zo goedkoop mogelijk boeker, en hoewel deze groep niet loyaal is en prijsgedreven hebben de beancounters binnen AF-KLM geoordeeld dat hier toch omzet te halen is.
Ozzietukker wrote:Als je een boeking maakt kies je het tarief en dan staan daar in het geval van basic de 4 tariefopties of 3 als basic daar niet wordt aangeboden.
En dan staat er precies vermeld wat je krijgt, juist ook de xp, want in de duurste variant krijg je 7xp.
In welke stap van het boekingsproces verschijnt dit? (bij mij nergens namelijk)
Wordt het bij P4L verborgen, ondanks de UXP dan toch van belang zijn?
rickbeerendonk wrote:In welke stap van het boekingsproces verschijnt dit? (bij mij nergens namelijk)Wordt het bij P4L verborgen, ondanks de UXP dan toch van belang zijn?
Bij mij verschijnt dit bij Basic tarief en bij het light tarief staat daar gewoon 5 xp. Op de computer moet je hiervoor een extra menu open klikken.
Karsten1993 wrote:Bij mij verschijnt dit bij Basic tarief en bij het light tarief staat daar gewoon 5 xp. Op de computer moet je hiervoor een extra menu open klikken.
Het gekke is dat ik dit soms zo krijg, maar nu krijg ik (na succesvol aanmelden) niks over wat ik met mijn status heb. Niet in de app, niet op de website.
rickbeerendonk wrote:Het gekke is dat ik dit soms zo krijg, maar nu krijg ik (na succesvol aanmelden) niks over wat ik met mijn status heb. Niet in de app, niet op de website.
ik ben eens op de tablet gaan kijken en krijg inderdaad hetzelfde als jij. Voor en na aanmelden niks over aantal xp en te verdienen miles.
Ik weet zeker dat het er wel altijd bij heeft gestaan. Maar dan heb je nu een mooi excuus om een gratis wijziging te krijgen. Want hoe kon je weten dat het basic tarief geen XP geeft.
FB Platinum, *A Gold, Avis President's Club, Hertz Gold Plus Rewards - President's Circle
Ik had dus even gekeken naar welke routes dit tarief was en dus ook PRG waar ik niet zo lang geleden een ticket voor had geboekt. Ik weet bijna wel zeker dat ik XP zou krijgen maar dat is nu niet het geval. Het zou KLM hebben gesierd als ze dit ook gecommuniceerd via een email?
KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24
Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2
Ozzietukker wrote:Als je binnen 24 uur bent kan je nog annuleren, anders is het lastig, tenzij KLM met een schemawijziging komt, dan mag je kosteloos annuleren.Al kan je altijd even contact opnemen om te kijken of ze willen aanpassen, mag niet altijd volgens de ticketvoorwaarden, maar als de data verder niet veranderen en je wil in een hogere ticketklasse en het levert KLM geld op dan wil men misschien wel wat proberen.
Nou, heb net gebeld met een uiterst vriendelijke medewerker. Hij vroeg of ik tijd had want moest " De Administratie " hiervoor bellen. Letterlijk 18 minuten later kwam hij terug met de mededeling dat het gewijzigd kan worden voor 286 euro.. Heb hem vriendelijk bedankt voor zijn tijd. Soms heb ik het gevoel dat het bij de KLM nog 1985 is en ze bij "De Administatie" nog met typemachientjes werken. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
De Earn FB Online website ligt er bij mij weer uit. Misschien verklaart dit, waarom het ook al niet lukte een auto via FB Hertz te huren.
Wil jij ook mooie reisvoordelen zoals wereldwijd gratis loungetoegang, uitgebreide reisverzekeringen, hotelvoordelen, Schiphol Privium voor jou en je partner en drie keer per jaar €100 dinertegoed? Vraag dan een American Express Platinum Card aan via mijn referral link en ontvang 70.000 Membership Rewards voor een American Express Platinum Card of 70.000 Flying Blue Miles bij een American Express Flying Blue Platinum Card via deze referral link.
bernard wrote:Nou, heb net gebeld met een uiterst vriendelijke medewerker. Hij vroeg of ik tijd had want moest " De Administratie " hiervoor bellen. Letterlijk 18 minuten later kwam hij terug met de mededeling dat het gewijzigd kan worden voor 286 euro.. Heb hem vriendelijk bedankt voor zijn tijd. Soms heb ik het gevoel dat het bij de KLM nog 1985 is en ze bij "De Administatie" nog met typemachientjes werken. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Het ligt er soms aan welke medewerker je aan de lijn krijgt wat deze al dan niet kan.
Zo moet of wil ik af en toe een ulti zelfde dag wijziging, en meestal moet men dan iemand gaan bellen om het voor elkaar te krijgen, maar af en toe heb je iemand die het helemaal begrijpt en echt direct kan aanpassen.
Zal ook wel met rechten die iemand heeft te maken hebben, maar soms bij irrops bel ik even wat de mogelijkheden zijn, krijg dan heel goed advies, moet ik soms nog even kijken of het voor mij ook kan, bel je terug, en krijg je iemand die geen idee heeft wat er kan en moet je de suggestie voordragen, en dan merk je gewoon dat het wat stroever gaat.
Ozzietukker wrote:Het ligt er soms aan welke medewerker je aan de lijn krijgt wat deze al dan niet kan.
Zo moet of wil ik af en toe een ulti zelfde dag wijziging, en meestal moet men dan iemand gaan bellen om het voor elkaar te krijgen, maar af en toe heb je iemand die het helemaal begrijpt en echt direct kan aanpassen.
Zal ook wel met rechten die iemand heeft te maken hebben, maar soms bij irrops bel ik even wat de mogelijkheden zijn, krijg dan heel goed advies, moet ik soms nog even kijken of het voor mij ook kan, bel je terug, en krijg je iemand die geen idee heeft wat er kan en moet je de suggestie voordragen, en dan merk je gewoon dat het wat stroever gaat.
Eigenlijk een slechte zaak vooral als je naar het Ulti nummer belt.
Ik vergelijk het een beetje met de kwaliteit van Amex.
American Express Platinum met tijdelijk 100.000 reward points?
Via deze link --> https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=rUDOLBI5bb&CPID=999999548
Gold via dezelfde link.
Flying Blue Amex Platinum met 60XP en tijdelijk 50.000 miles?
Gebruik deze link --> https://americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=rUDOLBIZEj&XLINK=MYCP
Gold via dezelfde link.
Ruut wrote:Eigenlijk een slechte zaak vooral als je naar het Ulti nummer belt.
Ik vergelijk het een beetje met de kwaliteit van Amex.
Moet wel worden gezegd, ik bel vaak buiten de kantoortijden waar de ultimate lijn dan gesloten is en je wordt doorgeschakeld naar de platinum service lijn.
En buiten de kantoortijden echt als midden in de nacht. Er wordt altijd wel snel opgenomen, ook in het weekeinde, dus er zit echt wel prioriteit doorschakeling in, want een collega die 'slechts' platinum is, die hangt 10 minuten in de wacht, ik bel en er wordt echt bijna gelijk opgenomen. Hij vindt daar wat van.
- 22 Forums
- 4,320 Onderwerpen
- 132.2 K Berichten
- 6 Online
- 5,324 Leden