Platinum for Life Event 2025 - 4 September @ Katwijk
vliegkloon wrote:Ik ben toch even gegaan en moet zeggen, leuk georganiseerd met die presentatie.Wel echt minder dat je alleen moest komen, je staat toch beetje 10x algemeen praatje te houden met andere mensen.
Viel me wel op dat écht 95% man is - KLM moet zich toch eens afvragen hoe ze dit programma ook aantrekkelijk kunnen maken voor vrouwen die ook veel reizen, maar die er 2-3 een jaar tussenuit zijn ivm zwangerschap/verlof. Begreep dat dat de belangrijkste reden is dat ze de P4L niet halen.
Tot slot mooi paleis en zeer attente dame achter de balie die er nog twee extra mee gaf voor vrienden die ook P4L zijn maar in buitenland wonen - ik neem ze nu voor ze mee.
Denk niet dat dit aan het programma ligt.
Je kunt in geval van zwangerschap je PfL streak laten pauzeren. Dus daar is een oplossing voor. Mannen kunnen dat overigens ook aanvragen.
Maar het is nu eenmaal zo dat veel mensen die veel reizen voor hun werk veelal een fulltime baan hebben en buiten kantooruren van huis weg zijn. Traditioneel zijn dit gewoon veel en veel vaker mannen. Dus meer een consequentie van de samenleving dan van het programma lijkt me.
TheFlyingMarco wrote:Merendeel was inderdaad al hard op weg richting de pensioenleeftijd
Niet echt een verrassing toch?
Het kost je om te beginnen al 10 jaar. Nu zijn er wel een paar banen waar je als jonge medewerker relatief veel vliegt, zoals engineering of patient repatriatie, maar dat zijn toch wel banen waarin je na een aantal jaar doorschuift en meer in een (management)rol met een vaste werkplek overgaat.
Ook zullen er veel mensen zijn die op jongere leeftijd door bijv. gezinsvorming besluiten om een periode minder te reizen: te weinig inkomen voor een fulltime nanny, en dus afhankelijk van zorg van grootouders, of een partner (maar dat kan ook niet altijd) voor de kinderen.
Dus kom je uiteindelijk uit bij de mensen die in internationale omgevingen werken en (opnieuw) beginnen met hun streak vanaf hun 45e ofzo. En dan denk ik ook dat mensen die geen of oude kinderen hebben een stuk makkelijker naar zo'n feestje gaan.
Geen idee of dit klopt, maar dat is mijn logische redenatie.
Het heeft een paar jaar geduurd, maar mede door corona en vooral met hulp van de community hier ben ik sinds 1 januari P4L
Ik ben er de volgende keer bij
Boudewijn wrote:Ik ga er zelf niet naar toe, je mag namelijk geen partner meenemen en om nu op een event te staan met honderden vreemden, daar heb ik geen zin.
Dit jaar zijn partners wel weer welkom. Vermoed dat het te maken had met het grotere aantal PfL's vorig jaar vanwege de aanpassing in XP roll-forward.
Dankzij SAF profiteerde ik ook van PfL een paar jaar eerder, maar werd het vorig jaar een paar dagen voor het event. Helaas kan ik dit jaar niet Dus heeft mijn partner ook pech.
Eerder dit jaar ook P4L veiliggesteld, ben blij dat ook dit jaar het paleis op de dam cadeau wordt gegeven 🙂
Was graag bij het event geweest, maar zit helaas in het buitenland. Gelukkig sturen ze het paleisje binnen enkele weken na het event naar mijn huisadres.
- 22 Forums
- 4,320 Onderwerpen
- 132.2 K Berichten
- 45 Online
- 5,326 Leden