Ruut wrote:Ja en als je die data hebt, dan zou je daar goed op moeten kunnen anticiperen...Maar ja Schiphol de duurste, het mag natuurlijk niet allemaal teveel kosten.
De data is beschikbaar, en de bottleneck zit dan ook echt bij de KMAR.
Die probeert zo goed als kwaad als het kan de beschikbare capaciteit in te zetten, maar is ook gebonden aan budgetten en de taken die zij heeft.
Want het is echt niet alleen grenscontrole die je moet uitvoeren, er komt natuurlijk veel meer bij kijken.
En het is natuurlijk vervelend als je moet wachten bij de grens, daar vindt ik ook wat van, echter je bepaalt je capaciteit niet op je piekmoment, je bepaalt je capaciteit op het gemiddelde. En dat doen de beancounters van de overheid dan ook.
Het zo ideaal zijn als je een KMAR medewerker kan laten opdraven van 08.00 tot 10.00 uur en daarnaast van 18.00 tot 20.00 uur, maar dat gaat dus niet.
En het probleem zit hem ook dat juist omdat het dan op alle punten druk is, niet alleen aankomst en vertrek, maar door de vele passagiers op Schiphol ook de luchthaven zelf en het luchthaventerrein zelf bewaakt moet worden, naast routinecontroles, want het laatste wat je wil is dat op drukke momenten je niet reguliere controles uitvoert, sterker nog, op dat moment is het uit veiligheidsoogpunt noodzakelijk dat je ze wel uitvoert.
Weet iemand of je XP verzameld als je met een reward ticket SAF aanschaft?
Flying Blue Platinum | Booking Level 3 | AmEx Flying Blue Platinum | N26 Metal | Gevlogen: 375.489 km | Vergroend: 992 m2
Ik compenseer de uitstoot van mijn vluchten. Jij ook? JustDiggit! 🙂
@Flyingbob uit eigen ervaring kan ik bevestigingen dat je bij een reward ticket prima SAF kunt aanschaffen en dan over het SAF deel de beloofde XPs krijgt.
Waarom is het toch zo bij KLM dat als er een toestelwissel plaatsvindt ver in de toekomst dat men dan kiest voor een stoel buiten de economy comfort zone. Terwijl die exact zelfde stoel gewoon beschikbaar is.
En het is dan ook weer niet zo dat het een bug is dat deze geen status erkend, want je wordt dan op een 'paarse' stoel voorin de cabine gezet, die ook betalend zijn.
Nu is het geen probleem om dit terug te zetten, maar elke keer verwonder ik mij weer dat ik een mail krijg van ja de vlucht in oktober heeft een ander toestel, van een embraer 190 naar een embraer 195-E2, daarom ga je van 6F naar 8F...
Ik kreeg vandaag ook een e-mail met een E190 met hetzelfde probleem terug gezet naar paars gelijk aangepast naar een oranje stoelGeplaatst door: @ozzietukkerWaarom is het toch zo bij KLM dat als er een toestelwissel plaatsvindt ver in de toekomst dat men dan kiest voor een stoel buiten de economy comfort zone. Terwijl die exact zelfde stoel gewoon beschikbaar is.
En het is dan ook weer niet zo dat het een bug is dat deze geen status erkend, want je wordt dan op een 'paarse' stoel voorin de cabine gezet, die ook betalend zijn.
Nu is het geen probleem om dit terug te zetten, maar elke keer verwonder ik mij weer dat ik een mail krijg van ja de vlucht in oktober heeft een ander toestel, van een embraer 190 naar een embraer 195-E2, daarom ga je van 6F naar 8F...
Iemand toevallig enig idee hoe je met een skyteam partner van Amsterdam naar Faro kan vliegen in September? M.u.v. Transavia? Eventueel overstappen is voor mij geen probleem.
Hopen dat AF-KLM het winnende bod op TAP heeft gedaan 😉Geplaatst door: @nlaviationIemand toevallig enig idee hoe je met een skyteam partner van Amsterdam naar Faro kan vliegen in September? M.u.v. Transavia? Eventueel overstappen is voor mij geen probleem.
Vraag hier je American Express Platinum aan
Ontvang 100.000 Membership Rewards punten
Of vraag hier een American Express Flying Blue aan
Ontvang 70.000 FB-miles
Geplaatst door: @samm@nlaviation 1x per week gaat SAS, dat is via CPH
Ja inderdaad, daar heb ik naar gekeken maar die tickets zijn helaas 650+ minimaal. dus dat is wel erg duur.
Geplaatst door: @vliegende-keepHopen dat AF-KLM het winnende bod op TAP heeft gedaan 😉Geplaatst door: @nlaviationIemand toevallig enig idee hoe je met een skyteam partner van Amsterdam naar Faro kan vliegen in September? M.u.v. Transavia? Eventueel overstappen is voor mij geen probleem.
Dat zou zeker fijn zijn, maar ik weet niet wanneer daar meer duidelijk over wordt en dan duurt het ook nog wel even voordat er akkoord is m.b.t. het Flying blue programma
Mijn eerste post op het vernieuwde forum hier. Ik heb een rondreisje door China geboekt, AMS-XMN-HGH, CKG-FOC-AMS in business class met Xiamen airlines. 2100€ in totaal en 84XP dus een lekkere score zo. Is er hier iemand met ervaring met Xiamen airlines, ze bieden ook een gratis hotel overnachting aan in Fuzhou op de terugweg, maar daar is bijzonder weinig over te vinden online, behalve dat het gaat op beschikbaarheid op het moment zelf. Ik denk dat ik er misschien beter aan doe het Pullman te boeken in Fuzhou, dat is maar 70€
De 787-800 van Xiamen heeft 1 rij business achter de eerste deuren waar ik mijn stoel heb gekozen. Is zoiets claustrofobisch tussen 2 wandjes in, of juist intiem en rustig?
Ik lees net dat het voorbij is met je gratis Cola, Fanta of biertje bij KLM binnen Europa… Dat aftandse broodje ga ik eerlijk gezegd niet missen, maar gewoon een normaal fatsoenlijk drankje kunnen kiezen wel. Hoeveel zal dit KLM nou daadwerkelijk opleveren om de drank keuze te beperken?
Voor de gemiddelde persoon die af en toe vliegt maakt het inmiddels echt geen hond meer uit of ze voor Transavia, Easyjet of KLM kiezen je moet altijd voor de goedkoopste gaan want de rolkoffer is er bij KLM ook uit gegooid (voor zolang dat duurt met de nieuwe Europese wetgeving). Heel benieuwd naar de strategie want van de Easyjets en Veulings gaan ze het niet winnen met KLM hun riante CAO's.
Geplaatst door: @sammIk lees net dat het voorbij is met je gratis Cola, Fanta of biertje bij KLM binnen Europa… Dat aftandse broodje ga ik eerlijk gezegd niet missen, maar gewoon een normaal fatsoenlijk drankje kunnen kiezen wel. Hoeveel zal dit KLM nou daadwerkelijk opleveren om de drank keuze te beperken?
Voor de gemiddelde persoon die af en toe vliegt maakt het inmiddels echt geen hond meer uit of ze voor Transavia, Easyjet of KLM kiezen je moet altijd voor de goedkoopste gaan want de rolkoffer is er bij KLM ook uit gegooid (voor zolang dat duurt met de nieuwe Europese wetgeving). Heel benieuwd naar de strategie want van de Easyjets en Veulings gaan ze het niet winnen met KLM hun riante CAO's.
Ik begrijp het ook niet. Gister wel nog een flesje rode wijn bij de klassieke droge boterham met kaas gekregen overigens. En vanwege status heeft KLM/Skyteam nog wel wat perks zoals gratis bagage en stoelselectie.
Maar voor mijn weekend- en korte werktripjes naar ga ik gewoon met een Ryanair of Transavia als het vliegveld een beetje OK ligt. We mogen op het werk best voor KLM kiezen, maar niet als het alternatief dubbel zo goedkoop is. En dan vind ik een Transavia op sommige vlakken beter, aangezien je dan een fatsoenlijke buy-on-board service hebt.
Deze veranderingen zat er al een tijdje aan te komen, de proeven waren niet voor niets en men zag dat passagiers wel degelijk bereid waren om te betalen.
Ben benieuwd of ze iets voor de frequent flyers gaan doen, want hoewel het broodje inmiddels standaard door mij wordt geweigerd, je kan vooraf ook wat eten in de lounge, is een blikje cola zero wel welkom, zeker op een vlucht van of naar Istanbul.
Wat ik me wel afvraag of KLM zich hiermee niet teveel in de voet gaat schieten, want voor een niet frequent flyer, die ergens op stoel 28B terecht komt en zich afvraagt waar hij de benen moet laten en hoort dat ie alleen een bekertje appelsap krijgt, is de overstap naar een echte low cost maatschappij met echte low cost prijzen snel gemaakt, want inmiddels heeft KLM geen inbegrepen ruimbagage, geen inbegrepen rolkoffer en nu ook geen catering meer.
De beancounters zullen het doorgerekend hebben, en op korte termijn levert het zeker wat op, op lange termijn is dat maar de vraag.
Heb een keer in een KLM vlucht gezeten waar ze een 'pilot' deden met dit concept. Wat bij mij vooral is blijven hangen is de gewijzigde omroep rondom de catering. Daarvan heb ik het meeste gevoel gekregen dat je in een budget airline zit.
- 22 Forums
- 4,320 Onderwerpen
- 132.2 K Berichten
- 39 Online
- 5,326 Leden