Sandor wrote:Viel me ook pas op. Een paar dagen later was het weer weg.
Ik heb kort geleden mijn Flying Blue en ALL accounts gekoppeld. Lees net in de mail dat er voor de eerste vlucht een geschenk van 1 status nacht en 5XP wordt gegeven. Geen idee waarom dit op beide boekingen wordt weergegeven maar blijkbaar worden deze XP’s wel gewoon overgemaakt na de vlucht.
EDIT: Tweede boeking heeft ook 5XP omdat je dezelfde bovenstaande geschenken krijgt bij je eerste overnachting 🙂
KLM negatief in het nieuws over tegenvallende resultaten en te hoge kosten:
En:
https://nos.nl/artikel/2543547-kwakkelend-klm-gaat-cateringdivisie-mogelijk-afslanken
Dit bericht van (bijna) precies een jaar geleden lijkt mij derhalve zeer relevant:
https://www.rtl.nl/nieuws/rtl-z/artikel/5418292/klm-loonkosten-cao-stijging
Wil jij ook mooie reisvoordelen zoals wereldwijd gratis loungetoegang, uitgebreide reisverzekeringen, hotelvoordelen, Schiphol Privium voor jou en je partner en drie keer per jaar €100 dinertegoed? Vraag dan een American Express Platinum Card aan via mijn referral link en ontvang 70.000 Membership Rewards voor een American Express Platinum Card of 70.000 Flying Blue Miles bij een American Express Flying Blue Platinum Card via deze referral link.
Het probleem voor KLM zit ook door de al relatief hoge belastingen voor vertrek vanaf Schiphol, en de nog extra aangekondigde verhoging daar bovenop dat vooral voor de vluchten binnen Europa de prijs die een passagier moet betalen al hoog is, voordat KLM er ook maar iets zelf voor terug krijgt.
KLM zal dus inderdaad willen kijken om kostenposten om te kunnen zetten naar een verdienstmodel, dus dan is de catering in dat opzicht wel een logische stap, alleen wordt de vraag hoe KLM dan toch nog in de ogen van de consument een premium product aanbiedt.
Het antwoord op je vraag is nee (KLM heeft allang geen premium product meer).
Ben het met je eens dat de belastingen en havengelden in Nederland het niveau van woekerprijzen hebben bereikt. Laat onverlet het feit dat KLM verschrikkelijk inefficiënt werkt en qua cultuur niet onderdoet voor de gemiddelde overheidsorganisatie. Dan heb je algauw een kostenprobleem te pakken.
Wil jij ook mooie reisvoordelen zoals wereldwijd gratis loungetoegang, uitgebreide reisverzekeringen, hotelvoordelen, Schiphol Privium voor jou en je partner en drie keer per jaar €100 dinertegoed? Vraag dan een American Express Platinum Card aan via mijn referral link en ontvang 70.000 Membership Rewards voor een American Express Platinum Card of 70.000 Flying Blue Miles bij een American Express Flying Blue Platinum Card via deze referral link.
Iemand een idee hoe het zit met bagage bij Jetstar? Ik wil een vlucht boeken naar Phuket met een overstap in Singapore. Eerste leg is met KLM en tweede is met Jetstar. Wat zijn de kosten en hoe/waar moeten deze betaald worden? Ben flying blue silver maar geloof dat dit niet van invloed is.
Zou het ooit zijn voorgekomen dat een KLM vlucht vanaf Schiphol op tijd begon met boarden en op tijd vertrok? Vandaag volgens mij niet. Eigenlijk kan ik met niet herinneren wanneer ik ooit een dergelijke vlucht heb gehad. Zou dat de reden zijn voor de slechte financiële resultaten wellicht?
Karsten1993 wrote:Iemand een idee hoe het zit met bagage bij Jetstar? Ik wil een vlucht boeken naar Phuket met een overstap in Singapore. Eerste leg is met KLM en tweede is met Jetstar. Wat zijn de kosten en hoe/waar moeten deze betaald worden? Ben flying blue silver maar geloof dat dit niet van invloed is.
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Jetstar is een transferpartner van KLM. Maar je boekt via de KLM website neem ik aan? Indien ja, dan boek en betaal je KLM, krijg je een ticket met 1 PNR en wordt eventuele handbagage doorgelust naar HKT.
JdV030 wrote:Zou het ooit zijn voorgekomen dat een KLM vlucht vanaf Schiphol op tijd begon met boarden en op tijd vertrok? Vandaag volgens mij niet. Eigenlijk kan ik met niet herinneren wanneer ik ooit een dergelijke vlucht heb gehad. Zou dat de reden zijn voor de slechte financiële resultaten wellicht?
Ik ken wat mensen die bij KLM in de bedrijfsvoering gewerkt hebben. De inefficiëntie en intrinsieke motivatie om daar helemaal niets aan te willen veranderen die zij beschrijven vind ik ronduit schokkend en is wat mij betreft de reden dat KLM een kostenprobleem heeft.
Wat mij altijd verbaast is dat op Schiphol nooit mijn paspoort en boarding pass worden gecontroleerd of mijn naam op het ticket matcht met de naam in mijn paspoort. Elke andere luchthaven controleert dit altijd, soms zeer grondig. Is dit een KLM/Transavia frats of gebeurt dit ook bij andere luchtvaartmaatschappijen die vanaf Schiphol vliegen? Op de scanner staat wel “F Blob” als ik m’n boarding pass scan, maar wie zegt dat ik dat ben?
Flying Blue Platinum | Booking Level 3 | AmEx Flying Blue Platinum | N26 Metal | Gevlogen: 375.489 km | Vergroend: 992 m2
Ik compenseer de uitstoot van mijn vluchten. Jij ook? JustDiggit! 🙂
FlyingBlob wrote:Wat mij altijd verbaast is dat op Schiphol nooit mijn paspoort en boarding pass worden gecontroleerd of mijn naam op het ticket matcht met de naam in mijn paspoort. Elke andere luchthaven controleert dit altijd, soms zeer grondig. Is dit een KLM/Transavia frats of gebeurt dit ook bij andere luchtvaartmaatschappijen die vanaf Schiphol vliegen? Op de scanner staat wel “F Blob” als ik m’n boarding pass scan, maar wie zegt dat ik dat ben?
Mijn ervaring is dat dit binnen Schengen inderdaad niet vaak gebeurd. Dus niet alleen maar op Schiphol. De laatste keer dat ik dit had was een paar jaar terug in LUX. Non-Schengen is het een ander verhaal natuurlijk.
Dan1 wrote:Ik begrijp je vraag niet helemaal. Jetstar is een transferpartner van KLM. Maar je boekt via de KLM website neem ik aan? Indien ja, dan boek en betaal je KLM, krijg je een ticket met 1 PNR en wordt eventuele handbagage doorgelust naar HKT.
Ja het is inderdaad 1 PNR geboekt via KLM maar hij geeft tijdens het boeken aan dat ik op de leg SIN-HKT geen ruimbagage heb en dat ik dit niet kan bijboeken omdat het een andere airline is. Hierdoor ontstaat verwarring
Karsten1993 wrote:Ja het is inderdaad 1 PNR geboekt via KLM maar hij geeft tijdens het boeken aan dat ik op de leg SIN-HKT geen ruimbagage heb en dat ik dit niet kan bijboeken omdat het een andere airline is. Hierdoor ontstaat verwarring
Ik heb ooit een soortgelijke vraag gehad (ook jetstar tweede leg). Volgens mij is het antwoord dat je bij inchecken voor de baggage betaalt (uiteraard), maar dan wel het online tarief aangeboden krijgt (want online betalen vantevoren gaat idd niet). Ik zou het even double checken met of bij de PSL / KLM.
FlyingBlob wrote:Wat mij altijd verbaast is dat op Schiphol nooit mijn paspoort en boarding pass worden gecontroleerd of mijn naam op het ticket matcht met de naam in mijn paspoort. Elke andere luchthaven controleert dit altijd, soms zeer grondig. Is dit een KLM/Transavia frats of gebeurt dit ook bij andere luchtvaartmaatschappijen die vanaf Schiphol vliegen? Op de scanner staat wel “F Blob” als ik m’n boarding pass scan, maar wie zegt dat ik dat ben?
Binnen Schengen bij KLM en Transvertragia inderdaad nooit controle op naam bij boarden.
Buiten schengen 100%. In Warsaw loop je ook zo aan boord, maar als ik er zo over nadenk op de rest van de luchthavens wordt altijd de naam gecontroleerd.
Met easyjet vanaf Schiphol is trouwens wel controle, kan ook een afhandelaar dingetje zijn.
Ozzietukker wrote:Binnen Schengen bij KLM en Transvertragia inderdaad nooit controle op naam bij boarden.
Niet overal binnen Schengen trouwens. In Athene met KLM voor een vlucht naar Schiphol een paar weken geleden werd dit bij de gate weldegelijk gecontroleerd door een medewerker in KLM kleding. En die begon spontaan Frans te spreken zodra die mijn Nederlandse paspoort zag 😀
Handtekeningen met linkjes, wie heeft ze niet?
American Express (regulier) en FB Amex met aanmeldbonus
Zr40 wrote:Niet overal binnen Schengen trouwens. In Athene met KLM voor een vlucht naar Schiphol een paar weken geleden werd dit bij de gate weldegelijk gecontroleerd door een medewerker in KLM kleding. En die begon spontaan Frans te spreken zodra die mijn Nederlandse paspoort zag 😀
Ik bedoelde binnen schengen met vertrek Amsterdam heb ik nooit controle op naam.
Naar Schiphol zoals gezegd Warsaw en volgens mij ook Dusseldorf is er ook geen controle.
- 22 Forums
- 4,320 Onderwerpen
- 132.2 K Berichten
- 5 Online
- 5,324 Leden