Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Etihad Airways heeft enkele wijzigingen doorgevoerd in de inzet van vliegtuigtypen. Zo vervalt op de route naar Mumbai per 1 juli de Airbus A380. De Superjumbo gaat namelijk op Parijs vliegen. Tijdelijk zijn er ook gevolgen voor de lijndienst naar Schiphol. Van 27 april tot en met 20 mei zet de maatschappij uit Abu Dhabi een Airbus A340-600 in naar Amsterdam. Deze vervangt de Airbus A330-200. Eerder kreeg Amsterdam al tijdelijk de 787 Dreamliner.
Etihad A340-600
Het grotere vliegtuigtype betekent een capaciteitsgroei van 36 stoelen in Economy Class (2-4-2 indeling) en 10 in de business class (1-2-1). De business class stoelen zijn gelijk aan die in de A330. Deze gaan volledig plat en bieden elke passagier directe toegang tot het gangpad. Het betreft niet de allernieuwste Business Studio die bijvoorbeeld wel te vinden is in de 787 Dreamliner en A380. Onder andere Air Berlin en Alitalia bieden grofweg hetzelfde hard product aan. Andere features in Etihad Business Class zijn onder andere dine on demand en een chauffeurservice van en naar de luchthaven.
Verder is er tijdelijk de First Class beschikbaar met 8 suites. Deze bieden een bed van 2 meter en entertainment scherm van 23 inch. Een onboard chef zorg voor de bereiding van het à la carte menu. In het boekingssysteem lijkt het erop dat Etihad First Class vanaf 2 mei te boeken is.
Geef een reactie