Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Afgelopen maandag is Dragonair overgaan in Cathay Dragon. Hiermee wil de Cathay Pacific Group de relatie tussen de regionale airline, ingelijfd in 2006, en grote zustermaatschappij Cathay Pacific duidelijker maken voor reizigers en zich beter profileren op verschillende markten. De twee maatschappijen blijven wel apart opereren, onder verschillende zogenaamde Air Operator Certificates. Cathay Dragon zal zich echter focussen op de ‘mainland China’ markt en sommige regionale (leisure) bestemmingen. Maar ook grotere bestemmingen zoals Kuala Lumpur zullen door Cathay Dragon worden aangevlogen. De maatschappij heeft een lagere kostenstructuur, waardoor het beter kan concurreren. Cathay Pacific blijft de longhaul en meeste mediumhaul bestemmingen uitvoeren.
De CEO’s van Cathay Pacific en Dragonair, Ivan Chu en Algernon Yau, lichtten de plannen omtrent Cathay Dragon eerder dit jaar toe:
De twee Cathay’s zijn eerder dit jaar ook een omvangrijke rebranding campagne begonnen. Zo is begonnen om beide maatschappijen met een nieuw livery uit te rusten en ook de logo’s zijn vernieuwd. Aan boord zullen zowel Cathay Pacific als Cathay Dragon een ‘premium product’ aanbieden, maar elk met een eigen karakter die de achtergrond van de airline weerspiegeld.
Cathay Dragon is een Oneworld Affiliate lid, wat betekent dat de volledige Oneworld elite voordelen gelden, je miles kunt sparen en je vluchten op één reservering kunt reserveren.
Geef een reactie